huis kopen in perth

lisanne

New Member
Hallo lieve mensen,
Ik ga in juni 2008 in Perth wonen en ik en mijn vriend willen een huis kopen daar. Is er iemand die mij wat meer kan vertellen over prijzen en hoe de procedure daar verloopt? Hebben ze daar kosten koper, en hoe zit het met 'the first home grand' mijn vriend is australisch krijgt alleen hij die of krijgen we een dubbele met z'n tweeen? Hoe zit het met die 10% deposit? Dank je wel alvast voor de reacties.

Gr lisanne

Hoi Lisanne

hier heb je een adress wat huizen betreft.....

http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?a=bhp&t=res

Ik hoop dat het zo lukt.....First home grand is voor iedereen die voor het eerst een huis koop en dat geld voor een  gezin per huis. Moet wel permanent resident zijn :roll: :wink:
Volgens mij was het ongeveer 7 duizend dollar  Als je huis beneden een zekere bedrag is hoef je er geen stamp duty op te betalen, maar dat vind je niet in perth..... :cry: :|

Wat het 10% betreft...dat is afhangend van je arbeidsverleden, etc. etc. Zelf moes ik 30% neertellen maar dat komt omdat ik nog geen werk had.... :grin: :up:

Groetjes Gerard

Ha gerard,
Dank je voor je reactie ik zal eens op de site gaan kijken. Maar vriend is ozzie dus met de F.H. grand zit het wel goed en ook met de hypotheek denk ik dat het dan wel anders werk..? Ik ga op de site kijken...ik begrijp dat de huizen dus heeeeeeel duur zijn. Denk je dat het nog een goede investering is om over een half jaar te kopen? Ik heb het idee dat de prijzen nog wel zullen blijven stijgen wat denk jij? Gr lisanne

Hoi Lisanne

Het hypotheek renten stijgt nog steeds.....wat is verstandig??? Ik vind huis kopen nog altijd beter dan huren :smile:  Huren is geld gooien in een bodemloze put en kopen dan komt het altijd weer terug.
Australiese economie blijft groeien en zo ook de huizenmark....Vraagt en aanbod...Hoe sneller je kan kopen hoe beter!!!!

Heel veel sterkte :up: :up:
Groetjes Gerard

Hoi Lisanne,

Als je hier nog niet weet waar je wilt wonen, zou ik eerst eens gaan huren. Kan je op het gemak kijken waar je wilt wonen en wat binnen je bereik ligt.
Wat de prijzen betreft: de grote "boom" is voorbij, maar gezien de groei die ze verwachten in Perth, zullen de prijzen echt niet gaan dalen. Kijk inderdaad eens op realestate.com.au of www.reiwa.com
Bovenop de huisprijs moet je nog allerlei kosten optellen. Ook dat kan je op deze websites vinden. (zoek naar "stamp duty", soort kosten koper).
www.infochoice.com.au geeft goede info over hypotheken.
Als je wat redelijks wilt kopen zal je een aardige "deposit" nodig hebben (of een erg goede baan waarbij de bank je het hele bedrag wil lenen)
Wij hebben net een blok gekocht en laten een huis bouwen, ook niet goedkoop, maar je kan wel zelf bepalen wat je krijgt. (ook niet voor niks natuurlijk).

Veel succes en neem je tijd!

@@D

Back