Huis kopen of huren?

Groenink

New Member
Wij zijn serieus aan het nadenken om te emigreren naar Australie en zitten o.a. ook met de volgende vraag aan jullie:
Hoe hebben jullie het kwa woningen aangepakt?
Eerst wat huren en daar misschien wat kopen?
Direct kopen?
Kun je (gemakkelijk) een hypotheek krijgen, en wat als je daar (nog) geen baan hebt.
Is inbreng van eigen geld een vereiste of gewoon makkelijk... etc.
We zijn overigens nog nieteens uit waar we event. naartoe willen, maar het wordt Queensland of NSW.
Iemand tips, raad, advies?
Alles is meer dan welkom, en alvast hartelijk dank voor de moeite!!
 
Ik zou altijd eerst minimaal 6 maand ergens huren!
Dan krijg meer een goed beeld van de stad. En dan weet je ook waar je werkt enz.

Wij huren, en zullen dat voorlopig doen(hebben nog niet genoeg geld voor een huis denk ik), in WA, dus ik denk niet dat ik je verder kan helpen.

Succes!

:D
Simone
 
We zullen waarschijnlijk eerst een tijdje bij mijn schoonouders intrekken
smilieJNschrik.gif
smilieJNschrik.gif
smilieJNschrik.gif
en dan rustig op zoek naar een huurwoning. Aan kopen zullen we zeker het eerste jaar niet denken..... Eerst kijken hoe alles zal gaan lopen.....

KC
 
Bij je schoonouders ?? Dat is wel het laatste dat ik zou willen, maar goed rekening houdend met hetgeen daarna volgt valt het wel mee.

Dus de omstandigheden zijn verzachtend.

Succes
 
Wij gaan ook eerst huren. Je moet toch eerst een vaste baan vinden voordat je echt weet waar je gaat wonen. Pas later iets kopen.
 
ach ik heb ook de eerse 2/3 wk bij mijn schoonmoeder geleefd, viel nog mee hahaha. Inderdaad eerst huren, en trouwns als je geld wil lenen moet je toch eerst een half jaar werken ofzo. En als je huurt kan je beter orienteren waar je wil gaan wonen.
Wij zijn nu bezig met onze bouwverguning, en gaan begin volgend jaar ons huisje bouwen
 
Wij hebben een maandje bij mijn broer gelogeerd; daarna een jaartje gehuurd en daarna een huis gekocht (waarschijnlijk hadden wij ietsje langer moeten huren en was dit huis een stuk goedkoeper geweest :wink: ).

i.v.m. de hypotheek moesten we o.a. 3 salarisstroken laten zien en een werkgeversverklaring waarin stond dat wij een vaste dienstbetrekking hadden. Wij hebben alles laten regelen door een hele goede door vrienden aanbevolen "solicitor" en een "mortgage choice" makelaar.
 
Back
Top