Huis zoeken

Dijnnas

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Met de search functie heb ik veel kunnen vinden over waar te wonen in Sydney, maar de volgende vraag heb ik nergens terug kunnen vinden: Wanneer ga je op zoek naar een huis? Hebben jullie dat online gedaan, met het gevolg dat je het niet van te voren ziet (lijkt mij een riskante manier), zijn jullie vooraf wezen kijken, of hebben jullie de eerste tijd in een tijdelijk onderkomen (hotel, hostel oid) gezeten en vanuit daar opzoek gegaan naar een permanent onderkomen?
Voor de duidelijkheid: wij willen tegen die tijd ergens in / rondom Sydney gaan huren.

Groetjes! Dijnnas
 
Toen wij verhuisden (acht jaar terug) ben ik - ca. 6 weken voor ons definitieve vertek -  eerst een week op m'n eentje naar Oz geweest - mijn vrouw bleef in NL. Heb daar op de diverse plekken die we vooraf een beetje via internet hadden uitgezocht rond gekeken, 's avond via internet wat digitale foto's naar NL gestuurd en uiteindelijk een huis voor 6 maanden gehuurd. Dat stond dus klaar toen we aankwamen. Van daaruit zijn we zeer intensief gaan rondkijken waar we meer permanent wilden wonen.

Alternatief zou kunnen zijn: een week of tien dagen in een motel of - voordeliger - een cabin op een camping of een eenvoudig vakantie appartement. En dan van daaruit op zoek naar woonruimte. Er is redelijk wat te huur in Sydney en omgeving - prijzen tussen $200 en $500 per week. Hoe dichter bij het centrum, des te duurder het is.  Echt nieuwe - commuter -  developments zijn o.a. rond Quakers Hill en Parklea (NW) en Campbelltown, Narellan, Camden (SW) - ca. 45 - 60 minuten van het centrum (in de spits wat langer).
 
Hoi Dijnnas,
kijk eens op www.realestate.com.au dan kun je alvast zien wat voor huizen er te koop zijn of te huur en wat het kost. 
Succes.
 
Punt is een beetje dat je weliswaar aardig beeld krijgt van hoe en wat, maar dat om te huren je moet komen met allerlei bewijzen van goed gedrag (lees betaal-betrouwbaarheid) en dat dingen als inspecties en contracten via i-net toch moeilijk te realiseren zijn. Hier en daar lees ik toch wel problemen met huurhuizen en de staat waarin deze verkeren (en vervolgens de borg die jij kwijtbent omdat je dingen niet hebt kunnen vastleggen). Lijkt mij erg moeilijk (zou niet weten hoe, ben ook erg benieuwd naar de tips want wij zitten met zelfde probleem...) om te realiseren vanuit Nederland. Ik ben benieuwd!

Kath
 
Wij gaan in ieder geval in het begin op een
caravanpark 'zitten'. Om het voor ons
allemaal een leuke ervaring te maken (Joe is 5 1/2)
wordt het bijv. een Big4 met een zwembad en
leuke dingen erbij. Zo heb je toch een beetje
het vakantiegevoel. In de 3 à 4 weken dat we
daar zitten gaan we medicare, tfn, bank en een
huurhuis regelen, auto kopen, hubby gaat alvast oriënteren
op werk en we gaan een huurhuis zoeken.

Tussendoor gaan we ook typische vakantiedingen doen,
zoals met een boot weg, stoomtreintje, zwembad, naar
de jungle, krokodillen kijken etc.

Komt vast goed  :wink:

Ik denk dat het heel persoonlijk is wat je doet, als het
voor je gevoel maar bij je past (en bij je portemonnee  :roll:
natuurlijk), dan is het goed.

Succes, groetjes Miranda
 
Mwaahhh, valt wel mee hoor, je groeit er vanzelf
naartoe. Bij ons heeft het hele proces (van begin
procedure tot visum zo'n 2jaar geduurd).....tijd zat
om na te denken dus  :lol: :? :up:
 
Geloof ik wel ja. Pffff, 2 jaar is wel lang he. Aan de andere kant geeft het wel de ruimte om beslissingen weloverwogen te maken en zaken te regelen.
 
Wij hebben die tijd ook gebruikt (ik zie dat jij dat ook al doet)
om te kijken waar we willen wonen. Welke wijken ons aantrekken
en welke niet. Hoe de voorzieningen dan zijn, bevalt de state
school ons een beetje in de wijk die we leuk vinden. Veel vragen
gesteld aan mensen die er al wonen (Engelsen, Nederlanders èn
Australiërs). Nu nog gaan kijken voor echies en dan pas beslissen.
Vandaar ook eerst huren en dan pas kopen dan houden we
alle opties nog open.

Succes hè,

groetjes Miranda
 
Hoi Dijnnas,

Misschien is de volgende link wel een leuk hulpmiddel. Er staat een opsomming van de te regelen zaken binnen bepaalde tijdsblokken.

http://www.yellabrickroad.com
 
Back
Top