Hulp bij eerste stapjes STNI/SIR

tweety

XPdite Sponsor
Zo na het doorlezen van booklet 6 ben ik tot de conclusie gekomen dat de enige manier is om aan een visum te komen is middels een STNI of SIR aanvraag.
Nou is dit op zich geen probleem aangezien ik zelf al de voorkeur had voor SA.

Stap 1
Klopt het dat ik eerst start met mijn IELTS en terwijl ik hiermee bezig ben een vertaling voor diploma's e.d. ga regelen? Of begin ik weer eens zoals gewoonlijk weer ergens in het midden.
 
Volgens mij is het eerste wat je moet doen, zorgen dat je beroep erkend wordt door de juiste instantie. Dat betekende voor mij bijvoorbeeld het verzamelen van engelstalige versie's van:
  • referenties
  • CV
  • diploma's
  • opleidingsprogramma's

Met de IELTS test (general) zou ik maar even wachten omdat die volgens mij maar 1 jaar geldig is.

Houdoe,
Ben
 
OK heb het dan wat onduidelijk opgeschreven maar die erkenning van mij beroep bedoelde ik met vertalingen van diploma's e.d. regelen. En wat betreft de IELTS, ik denk dat ik nog wel wat oefeningen moet doornemen (met name schrijven) dus dat is nog niet zo snel geregeld hoor.
Je noemt referenties, over welke periode moet je deze mee sturen is dit voldoende over de laatste 4 jaar of is in dit geval hoe meer hoe beter?
In ieder geval bedankt voor het meedenken!

p.s. heeft iemand een tip om een referentie bij je huidige werkgever los te peuteren zonder dat gelijk je plannen op tafel komen?
 
He Tweety :grin: :grin:,
Om het kort te houden over de vraag hieronder.......

[quote author=tweety link=topic=6299.msg78309#msg78309 date=1168092923]
Je noemt referenties, over welke periode moet je deze mee sturen is dit voldoende over de laatste 4 jaar of is in dit geval hoe meer hoe beter?[/quote]

Alles, tot je van school afging,

[quote author=tweety link=topic=6299.msg78309#msg78309 date=1168092923]
p.s. heeft iemand een tip om een referentie bij je huidige werkgever los te peuteren zonder dat gelijk je plannen op tafel komen?[/quote] 

Ja , genoeg, stuur me maar een PM'etje

Jack :evil:
 
Vergeet niet dat je in geval van STNI ook aan moet tonen dat je Engels voldoende is, wij hebben bij de STNI aanvraag ook onze IELTS meegefaxed.

Maar eerst zul je inderdaad je beroep moeten laten assessen.
Wij moesten dat laten doen bij TRA en aangezien Erwin zelfstandig is en aan bepaalde dingen niet zo maar kon komen hebben we een mailtje gestuurd naar TRA, zij mailden keurig terug wat voor ons relevant was om mee te sturen met onze aanvraag.

Groetjes en succes,
Mariette
 
[quote author=tweety link=topic=6299.msg78309#msg78309 date=1168092923]
p.s. heeft iemand een tip om een referentie bij je huidige werkgever los te peuteren zonder dat gelijk je plannen op tafel komen?
[/quote]

Ja, die tip heb ik van Sabine, en zelf ook met succes uitgevoerd.

Maak de documenten zelf op het briefpapier van de eigen firma (in 3 voud, dan hoef je ze niet te laten certificeren door de notaris).
Loop er mee naar het hoofd van de personeelsafdeling, en zeg dat je een verklaring nodig hebt. De reden: je bent al 4 keer in Australie op vakantie geweest, en nu willen ze weten of je wel vast werk hebt, voordat je een nieuw touristenvisum krijgt (maak er een beetje een sappig verhaal van, onder het mom van een nieuwe vakantiereis door Oz).
Zorg dat alle data op de documenten correct is (salaris, werktijden, datum van indiensttreding, functieomschrijving) dan kunnen ze het in principe nooit weigeren.

Bart
 
[quote author=Bartman link=topic=6299.msg78655#msg78655 date=1168509271]

Loop er mee naar het hoofd van de personeelsafdeling, en zeg dat je een verklaring nodig hebt. [/quote]

als je dan toch al zelf aan het typen bent geweest kan je misschien netzogoed wel zelf ook een verklaring en handtekening van de personeelsafdeling erop zetten toch? hoef je daar ook niet meer langs......

Wel een goede tip trouwens, heb ik misschien straks ook wel nodig.... :evil:
 
[quote author=stefmar link=topic=6299.msg78656#msg78656 date=1168509599]

als je dan toch al zelf aan het typen bent geweest kan je misschien netzogoed wel zelf ook een verklaring en handtekening van de personeelsafdeling erop zetten toch? [/quote]

No No Stefmar,

Dat is Fraude,
Als DIMA daar achter komt kun je Australie vergeten.

Jack :evil:
 
Kijk, hier heb ik nou wat aan en het mooie hiervan is dat het niet de volledige waarheid is maar wel een die wel heel dicht in de buurt komt.
Nogmaals bedankt Bart.
 
[quote author=stefmar link=topic=6299.msg78656#msg78656 date=1168509599]
[quote author=Bartman link=topic=6299.msg78655#msg78655 date=1168509271]

Loop er mee naar het hoofd van de personeelsafdeling, en zeg dat je een verklaring nodig hebt. [/quote]

als je dan toch al zelf aan het typen bent geweest kan je misschien netzogoed wel zelf ook een verklaring en handtekening van de personeelsafdeling erop zetten toch? hoef je daar ook niet meer langs......

Wel een goede tip trouwens, heb ik misschien straks ook wel nodig.... :evil:
[/quote]

Inderdaad heel erg dom. Er is altijd een kans dat men personen gaat bellen. Hetzij Dima, hetzij een latere (potentiele) werkgever.
En er is geen enkele reden om te frauderen; ondertussen is iedereen van mijn vertrek op de hoogte en de betreffende man van HRM had achteraf geen enkel probleem met de manier waarop. Nogmaals: Als je maar zorgt dat de data correct is, kunnen ze nooit weigeren.

Bart
 
Ik zou ook nooit frauderen, Ik ben nu nog bezig met mijn afstudeer stage en ben van plan hier te blijven werken voor mijn werkervaring. zo'n beetje iedereen hier weet ook dat ik naar OZ wil en ze zijn allemaal heel benieuwd naar hoe en wat.

Ze willen me hier ook alleen maar helpen met alles, misschien ook wel omdat er een dochterbedrijf van hier in Melbourne is gevestigd... (misschien wel iets voor mij in de toekomst)

Dus ik ga echt mijn eigen ramen niet ingooien. ik speel gewoon openkaart hier en daar zijn ze alleen maar dankbaar voor.

Volgens mij geldt dat voor iedereen, als je gewoon eerlijk bent tegen je werkgever wil hij je alleen maar helpen (als je een goede werkgever hebt dan)
 
Ik zelf heb het erg snel verteld op mijn werk, dat ik deze plannen heb. Hierdoor hoef ik niet steeds te "liegen" als ik iets nodig heb of er iets verandert moet worden. Later komen ze er anders toch achter dat je je verklaring dus voor emigratie nodig had. .
 
Back
Top