hulp bij het aanvragen van skilled visa

utrechtt

New Member
Hi,

Ik kom net uit Australie na er 1,5 jaar gewerkt en gereisd te hebben.
En ik kan niet wachten om weer terug te gaan.

Ik heb al een aantal keer gekeken op de website van de immi, maar heb nog best wel wat vragen.
Als ik de punten test in vul kom ik volgens mij wel aan voldoende punten om kans te maken op een skilled visum

Ik heb middelbare hotel school gedaan en wil mijn skilled visa aanvragen met kok als beroep.
ik heb alleen niet in de afgelopen 4 jaar gewerkt als kok, daarvoor wel, maar in de afgelopen 4 jaar maar 9 maanden.
Kan dit een probleem zijn als ik een aanvraag ga doen, hoe kan ik mijn werk ervaring aantonen en hoe gaan ze dit controleren.

Welke struikel blokken kan ik nog meer tegen komen?
Welke financieele eisen stellen ze, en hoe zwaar zijn de engelse testen, mijn lezen en spreken zijn dik in orde maar mijn schrijven is niet heel erg goed, zelfs niet in nederlands.

Er zullen op het forum wel een aantal antwoorden staan, maar ik wil graag wat uitgebreidere informatie, ik weet hoe langzaam en vervelend het kan zijn om een visum aanvraag te doen, en ik wil het meteen goed doen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

(p.s. tips zijn altijd welkom!!)

Groet Bas
 
Beste Bas,

Bij zo veel vragen en onduidelijkheden kan ik je toch echt aanraden om het via een bureau te laten beoordelen. Dan kan je alsnog de rest zelf doen, maar weet je in elk geval of je een kans hebt of niet.

Voor zover ik weet zijn er geen financiële eisen, maar wel de andere "standaard" eisen: IELTS (alle onderdelen kunnen pittig zijn), VoG (Verklaring omtrent Gedrag), medische keuring en natuurlijk het aantonen van jouw werkervaring bij een instelling!

Veel succes en geluk!

Sacha
 
He Bas,

Ik zat eigenlijk met precies dezelfde vraag, weliswaar in een ander vakgebied maar goed....
Ik heb gedaan wat Sacha aanraadt. Ik heb het bureau M2A van Rob Breumelhof naar onze situatie laten kijken en laten bepalen wat onze kansen zouden zijn op een skilled visum. Op dat moment had ik 6 jaar werkervaring als mechanical engineer alleen deed ik het laatste jaar een project binnen ons bedrijf wat niets met werktuigbouw te maken had en deze periode had ik ook een andere aanstelling namelijk management consultant.
Rob heeft ons ten zeerste afgeraden om op die basis voor een skilled visum te gaan, ik zou dan vastlopen bij mijn assessment maar zeker ook bij de aanvraag van mijn visum op het criterium "recente werkervaring"....lees voor een recent voorbeeld de lastavaza van CATKIN maar eens....vorig jaar ook op een minder prettige manier ondervonden dat een positieve assessment niet direct hoeft te betekenen dat je visum zo geregeld is....werkervaring is dus zeer belangrijk.

Overigens heb ik besloten over te stappen naar een baan in de functie van mechanical engineer. 1 oktober heb ik weer 1 jaar die titel en kan de papierhandel dus op de bus voor een "veilige" aanvraag van ons skilled visum....

SUCCES met het hele traject.

GroetZ GEERJAP
 
Als je de afgelopen 4 maanden maar 9 maanden in het beroep hebt gewerkt waarvoor je de skilled wilt aanvragen dan voldoe je niet aan de recent work experience voorwaarde; simpel... heb je geen bureau voor nodig  :wink:

Maar in jouw situatie zou ik zeker een bureau in de hand nemen om te kijken naar andere visum opties

Of gewoon nog 'ff' als kok werken en het skilled independent visum aanvragen zodra je aan de recent work experience voorwaarde voldoet

Succes!
 
[quote author=Jan Katers link=topic=9220.msg124684#msg124684 date=1220508841]
Als je de afgelopen 4 maanden maar 9 maanden in het beroep hebt gewerkt
[/quote]
:? :lol:

Wat Jan?
 
Hehe  :wink: beetje krom nederlands in de 'gauwigheid' maar ff de hele zin lezen en dan is het logisch (denk ik)
 
Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb contact gehad met M2A maar zij vragen 175 euro voor enige advies.
Voor dit geld wil ik toch eerst nog even verder kijken en mischien wel met de ambassade in Berlijn bellen.

Groet,

Bass
 
Hoi Bas,

niet helemaal waar denk ik. Die €175 is voor een assessment wat jou enige zekerheid kan bieden of je een visum kan aanvragen (kans berekening) en zoja welk visum je het best kan aanvragen. Als jij uiteindelijk besluit met M2A in zee te gaan brengen ze de €175 weer in mindering op de eerst volgende nota.

De ambassade in Berlijn zal je vertellen naar de website te gaan.

Groeten en iig suc^ :up:
Johan
 
Ik zou, als je niet zeker bent, zeker die 175 euro betalen voor een kansberekening. Daarna kun je het immers zelf doen en op het total;e bedrag wat je kwijtbent is die 175 euro echt niets.
Mijn visum is uiteindelijk gewijzigd, omdat ik wel ruim 3 jaar werkervaring had volgens het bureau waar ik de skills assessment heb gedaan. Uiteindelijk bleek echter een van mijn banen niet mee te tellen volgens de DIAC en daardoor is mijn visum geweigerd (en dat terwijl ik zelfs zonder die baan maar 5 maanden werkervaring tekort kwam in mijn beroepenveld). Uiteindelijk was ik 2250 euro kwijt (de gehele aanvraag), dan valt die 175 euro wel mee denk ik zo.
Recente werkervaring is dus een vereiste voor een skilled independent visum. Recente werkervaring in je werkveld of een werkveld in de richting van je eigen werkveld, welke op d SOL lijst voorkomt.
Je kan dus beter nu even wat meer uitgeven, maar dat je weet welk visum je aan kan vragen, dan dat je er later achterkomt dat je helemaal niet in aanmerking komt voor dat type visum....
Succes.
 
Wij hebben in Nederland gebruik gemaakt van een buro voor ons SIR visum (Skilled, Regionaal, Tijdelijk) Achteraf hebben we denk ik niet helemaal het goede advies gehad. Het was moeilijk communiceren met het buro in Nederland, al was ik heel blij dat ik het zelf niet hoefde te doen. Veel te druk met andere dingen.

Nu in Adelaide gebruik gemaakt van Just Migrate www.justmigrate.com.au . Tamara komt uit Nederland, dus dat communiceert makkelijk. Ik ben heel erg tevreden over haar.

EN WE HEBBEN ONS PERMANENTE VISUM  :up:
 
Back
Top