hulp gevraagd: ervaring met dossier en NOOSR?!

Mariken

New Member
HELP! WAT is het geval. Mijn PABO (eerder Hogeschool Enschede, nu Edith Stein Hengelo) is in 1996 gefuseerd. De administratie heeft me zojuist laten weten dat er geen studentendossiers of beschrijvingen van het oude curriculum meer te vinden zijn!!!Ze hadden alleen nog een cijferlijst van me. :evil: :shock:

Ik zie als enige mogelijkheid nu zelf een dossier aanleggen op basis van dingen die ik bewaard heb (stageperiodes, syllabi, cijfers etc), en dan overleg met mijn mentor van toen (die er nog werkt).

WIE o wie? heeft er ervaringen met het voorleggen van documenten aan NOOSR. Ik zou het liefst antwoord hebben van mensen van wie hun PABO documenten al zijn goedgekeurd door NOOSR!!
WIE kan me vertellen met precies welke documenten je erdoor bent gekomen??Kan ik van iemand voorbeelden zien? Ik wil graag weten hoe uitgebreid curriculum beschrijvingen moeten zijn en hoe info door jullie/ jullie PABO is aangeboden (bijv 3 x4 weken stage gelopen, of gedetailleerd: wat, welke school, welke dagen etc)

groet, Mariken
 
Hoi Mariken,

Ik heb voor de ACS zelf een beschrijving van de vakken gemaakt die ik heb gedaan. Ik heb daarbij gebruik gemaakt van oude studiegidsen die ik nog had bewaard. Een aantal vakken kon ik niet meer terugvinden dus daar moest ik wat creatief gaan doen.

De beschrijvingen waren allemaal zeer getailleerd. Alle leerdoelen, technieken, defnities e.d. heb ik opgeschreven. In totaal was het 12 pagina's voor 30 vakken. Dit was maar alleen het , voor de skills assessment, relevante deel van het curriculum.
Ik heb de beschrijvingen door de universiteit laten afdrukken op hun papier en door het hoofd van de studentenadministratie laten ondertekenen. De ACS vond het allemaal goed.

Groetjes,

Jeroen
 
Dag Jeroen! dank voor je reactie! snel hoor...

Mijn PABO gaf aan geen oude studiegidsen meer te hebben/ beschrijvingen. :evil: Omdat je op de PABO natuurlijk in elk jaar zowat Didactiek, Biologie, Tekenen, Rekenen en noem maar op krijgt vraag ik me af wat ik nu het best op kan schrijven. Uitsplitsen over 4 jaar zou ik niet meer kunnen achterhalen, dus alles maar ineen? ik weet het niet. Dat van jou klinkt erg uitgebreid.

Misschien moet ik maar gewoon hun nieuwe curriculum (van na de fusie) gebruiken....?

Weet jij trouwens hoe NOOSR omgaat met dingen die ze missen/niet uitgebreid genoeg vinden? Wordt het dan in 1 klap afgekeurd of krijg je de kans om dan nog aan te vulllen?
Jij hebt dus al volledige goedkeuring van NOOSR? Hoe lang duurde het?
 
Mariken said:
Dag Jeroen! dank voor je reactie! snel hoor...

Mijn PABO gaf aan geen oude studiegidsen meer te hebben/ beschrijvingen. :evil: Omdat je op de PABO natuurlijk in elk jaar zowat Didactiek, Biologie, Tekenen, Rekenen en noem maar op krijgt vraag ik me af wat ik nu het best op kan schrijven. Uitsplitsen over 4 jaar zou ik niet meer kunnen achterhalen, dus alles maar ineen? ik weet het niet. Dat van jou klinkt erg uitgebreid.

Misschien moet ik maar gewoon hun nieuwe curriculum (van na de fusie) gebruiken....?

Weet jij trouwens hoe NOOSR omgaat met dingen die ze missen/niet uitgebreid genoeg vinden? Wordt het dan in 1 klap afgekeurd of krijg je de kans om dan nog aan te vulllen?
Jij hebt dus al volledige goedkeuring van NOOSR? Hoe lang duurde het?

Heb je zelf (of studiegenoten) geen oude studiegidsen meer?

Eigenlijk maakt het niet uit welk curriculum je gebruikt, het balangrijkste is dat de onderwijsadministratie er een handtekening en een stempel opzet.

Ik ken de eisen van de NOOSR niet en ik weet ook niet hoe ze met incomplete documenten omgaan.

Bij de ACS (ik heb daar een Recognition of Prior Learning gedaan) moest alles tot in detail zijn beschreven.

Jeroen
 
Hoi Mariken,
ik heb een positief skills assessment van de NOOSR gekregen, en had dezelfde moeilijkheid als jij. Mijn oude Pabo kon ook alleen maar cijferlijsten leveren. Die heb ik dus gekregen en ik heb ze laten vertalen door een beedigd vertaler. Hierbij heb ik ook nog bij de IBG een vertaling van mijn onderwijsdiploma aangevraagd. Daar staat in wat een nederlands onderwijsdiploma inhoudt en in hoeverre het overeenkomt met het australische diploma. Ik heb hier geen moeilijkheden mee gehad en had binnen drie maanden mijn positieve assessment terug.
Heel veel succes, Sonja
 
Poeh! Dat klinkt gelukkig niet al te moeilijk dus hopelijk binnenkort aanvragen!

Thanx!  :up:

Roland
 
Back
Top