Hulp gezocht, beginfase omgeving Brisbane

jankelchtermans

New Member
Hoi hoi!

Ik ga begin volgend jaar tussen de maand januari april voor een jaar naar Oz trekken. Meer bepaald rond de omgeving Brisbane. Ik heb van een aantal mensen vernomen dat het een prachtige omgeving is. En het lijkt me wel te passen bij mn eigen. Mooi weer, genieten, eens goed uit de bol gaan moet daar ook zeker kunnen heb ik vernomen??  :)
Enig probleem, als het zo mag genoemd worden... Ik ben nog nooit in Australie geweest zodus, het is sowieso a hugh step! Zodus, wat mijn exacte plannen zijn is ook nog niet duidelijk. Ga ik ter plaatse blijven, ga ik gaan rondtrekken? Alles zal een beetje afhangen van de personen die ik ga tegenkomen denk ik.. Mijn probleem is momenteel dat ik n beetje bang heb in het begin, ik ken niemand ter plaatse, ga erg goed gepakt en gezakt aankomen, want ik ga toch niet enkel met een backpak rugzak gaan... Ik had namelijk toch graag genoeg spullen mee, kleren, laptop, etc...
Wat natuurlijk ook weer een probleem kan opleveren als ik ga rondtrekken, waar dan de spullen weer te laten...
Zodus, hopelijk is er iemand in deze omgeving die mij wat kan helpen? Ik ben een 25 jarige Belg, uit Limburg, ben een verpleegkundige, open minded, sociaal, ...
Zodus, als er iemand zich geroepen voelt om mij in het begin wat te helpen ...  :) You would be a lifesaver! ;)
Grt Jan
 
Misschien is het een idee een backpackers hotel te contacteren? Kan je makkelijk even Googlen of i.d. Iets tijdelijk achterlaten kan altijd in een kluis op het station, niet dan?

Good luck!
 
hi gert jan

ik woon net 3 jaar in brisbane city en ik zou wel plek voor je spulllen hebben
dus als ik je daar mee kan helpen ? geen probleem .
 
@ Jan

Er zijn een aantal forummers vóór je naar Oz gegaan met een backpack.
Als de "searchknop" gebruikt kom je er een heleboel tegen. Je zou dan hun eventueel aan P(ersonal) M(essage) kunnen sturen. Wellicht krijg je dan heel veel info terug.

Gr. Rene
 
over het algemeen is de vertaling van backpacken : rondtrekken.....

weet niet wat je precies van plan bent, maar de meesten die een jaar gaan zien wel iets meer dan alleen brisbane, die maken een "loop"......en in dat geval is het niet handig als je 3 koffers en een computer en 10 paar schoenen bij je hebt.....en genoeg kleren.......? Ze hebben er ook wasmachines, dus dat scheelt....... :up: En internetcafe's waar je voor 2 dollar per uur kunt internetten.....

tenzij je in brisbane wilt blijven om daar te gaan wonen.....maar als ik jou was zou ik ervan profiteren en het land gaan ontdekken, met 1 rugzak, wat kleren, 1 paar slippers en 1 paar wandelschoenen en zonder computer.....

Sab
 
Meer heb je ook niet nodig je moet het zlef meenemen. ging zlef met ca. 12 kg voor 3 maand de hort op .

... en contact maken gaat snel.
Veel mensen die alleen reizen dus samen moet je er wat van maken!!!

Kan me van de laatste trip herinneren dat ik 's ochtends aankwam en 's avonds met een club van 5 de stad in ging eten en uit mijn dak gaan.

open staan voor iedereen en NO WORRIES dan gaat het vast lukken

groetjes Teuni
 
tip:

ga gewoon slapen in een backpackers hostel, slaap je met 4-6-8-of 10 mensen op een kamer, vaak communual area en je leert snel mensen genoeg kennen.

ook: excursie. bijv. Fraser island, zeilen op de whitsundays, zit je met een groep een aantal dagen op een boot of eiland, en je doet weer contacten op

stappen in backpackerskroegen

met de bus reizen (greyhound, premier), bijna allemaal backpackers, 8 uur lang naast iemand in de bus zitten en je hebt er weer een contact bij.

Dus gewoon alleen je rugzak mee en gaan.....

kijk ook eens op www.backpackers.nl, dan krijg je misschien een beter idee van rondtrekken en backpackers......

Sab
 
En als je echt alleen in Brisbane wilt blijven, dan kun je beginnen met bijvoorbeeld naar een jongerenborrel te komen (staat meer over hier op het forum). En alle andere tips die hier al genoemd zijn. Maar het hangt er inderdaad vanaf wat je zelf wilt!
 
Back
Top