Hulp gezocht :)

Ivan Smeets

New Member
Hallo iedereen,
Ik zal me even kort voorstellen, mijn naam is Ivan Smeets en Ik ben afkomstig uit Limburg (België). Ik ben momenteel 20 jaar en studeer bouwkunde (bachelor) aan de hogeschool PXL in Hasselt. Graag zou ik volgend jaar (voorjaar 2017) mijn stage doen in het buitenland. De reden dat ik naar het buitenland wil en meer specifiek naar Australië, is om mijn persoonlijke ervaringen te verruimen en mijn Engelse taal te optimaliseren. Daarbij is Australië ook nog een prachtig land dat ik graag eens wil verkennen.
Nu is mijn vraag: zijn er op dit forum misschien leden die werken in de bouwsector en mij graag willen helpen met een stageplaats te zoeken in grotere of lokale bouwfirma's?

Alvast bedankt!

Ivan
 
Hi Ivan

Welkom op Xpdite.

Als je alleen voor je Engelse taal verbetering en voor het verkennen van Australia naar Aussie komt is het in jouw geval een idee om op een Working Holiday visa (subclass 417) te gaan.
Helaas ken ik niemand in de bouw sector, maar misschien dat andere forum leden je op weg kunnen helpen. Sterkte wens ik je wel want het is donders moeilijk om Aussie binnen te komen. Het lijkt allemaal easy peasy, maar schijn bedriegd en je moet bereid zijn om een hoop dingen op te offeren en dat geldt voor elk visum en dus ook voor een 417.
 
Welkom Ivan. Ik kan je niet met bedrijven helpen helaas, maar toch succes.
 
Welkom!
Misschien een idee om naar internationale (Nederlandse) bouwbedrijven te zoeken? wellicht dat zij een afdeling in Australië hebben?
Anders op een Australische vacaturesite zoals jobsearch.com.au/seek.com.au rondsurfen? (zo zoek ik momenteel naar mogelijke werkgevers voor mijn partner).
 
Welkom!
Wat je misschien kunt proberen is op zoek te gaan naar projecten in Australië die door Nederlandse bedrijven gedaan worden. Ons koude kikkerlandje doet veel over de grens aan de bouw van waterwerken en dergelijke, er is vast ook wel een bedrijf wat dat in Australië doet.

En anders zou ik op LinkedIn op zoek gaan naar Australische bouwbedrijven en daar mensen aanschrijven. Zelf merkte ik dat het gesprek een stuk makkelijker gaat als je aanbiedt zelf voor het visum te zorgen.

Succes!
 
Back
Top