hulp nodig bij visum

Henk J

New Member
Hoi,

Ik ben druk bezig om een visum te regelen. Nou is alles al bijna in kannen en kruiken, heb de dimia website en vele andere dingen op het internet binnenstebuiten gekeerd, maar er zijn toch nog wel een paar dingen waar ik mee zit en dat aan iemand wil vragen die er verstand van heeft.

Alleen als ik op internet kijk, dan vind ik alleen maar die stomme migratiebureaus waar je een gratis beoordeling kan doen van je visa aanvraag (en dat zijn gewoon basic dingen) en dan moet je een interview doen en je meteen aanmelden bij hen zodat zij de visumaanvraag voor je regelen en veel geld kunnen vangen. En gewoon een vraag stellen kun je niet eens bij hen. En dan is het ook nog zo dat de meeste alleen permanente visa behandelen...

Ik heb zo'n bureau niet nodig om alles voor me af te handelen en de aanvraag in te dienen. Dat kan ik zelf wel. Maar er zijn een paar  kleine haken en oogjes die heel gevoelig liggen en waarbij ik wel hulp kan gebruiken.

Weet iemand een migratie bureau/agent of advocaat die van dit soort dingen afweten en die mij dus kan helpen?

Ik ben alleen advocaten tegengekomen die het NL vreemdelingenrecht kennen en daar heb ik dus weinig aan.
Ik wil in juli beginnen dus ik moet dat visum nu wel krijgen.

Wie weet er een goed persoon/bureau die mij kan helpen?

HELP :lol: :-o

Henk J

Probeer:  www.australia-migration.com

Kan ik je van harte aanbevelen. Werkelijk onvoorstelbaar veel informatie van die organisatie gekregen, en altijd binnen no time antwoord.

Ik heb afgelopen weekend het visum aangevraagd. Er staat dat t normaal 5-10 werkdagen duurt voordat de beslissing valt.

IS het in de regel zo dat je een medical examination moet doen? Ik ben van plan 1,5 jaar daar te studeren. Maar kan er met een paar maandjes ook wel weer weg zijn.

En hoelang duurt het dan? Ik heb nog niks gehoord of ik een medical moet doen. Toen ik het online via internet aanvroeg kwam er wel een systeemmelding van: je moet medical doen, maar ik heb eerst nog maar even een mailtje gestuurd en gevraagd om bevestiging.

Ook heb ik alvast een medical geboekt. dat is rond 20 juni.  Hoe snel heeft dima dan de resultaten en hoelang daarna valt de beslissing?

IK WIL EEN VISUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Als je een visum aanvraagt dat langer dan 12 maanden geldig is MOET je een medical examination + X-rays ondergaan. Je krijgt vanzelf bericht dat je de medicals moet doen. Erbij krijg je een link om de benodigde (gepersnaliseerde) formulieren te downloaden en te printen. Hiermee ga je eerst naar het ziekenhuis voor longfoto (zie lijst op website AU ambasade in NL voor goedgekeurde doctoren) en daarna ga je naar de doctor voor de rest van de medicals.

Als je alles hebt opgestuurd duurt het niet lang voordat je de uitslag krijgt. Bij ons duurde het anderhalve week.

quote author=tinusv link=topic=4590.msg61183#msg61183 date=1149033373]
Als je alles hebt opgestuurd duurt het niet lang voordat je de uitslag krijgt. Bij ons duurde het anderhalve week.

alles naar dima? alles naar dokter? dokter naar dima? 

als ik t geod lees, dan kreeg jij anderhalve week nadat je je medical had gedaan uitslag van dima??? :? :? :? :lol:

Wij hebben vals gespeeld: wij hebben eerst de medicals gedaan. Deze zijn bij de dokter gebleven totdat we een TRN hadden. Die heeft ze toen op de post gedaan. Ondertussen moesten wij nog wat bewijzen met betrekking tot onze relatie verzamelen. We hebben de medicals tussen kerst en oud-en-nieuw 2004 gedaan. Uiteindelijk kregen we het visum iets van 25 januari 2005 ofzo. Aanvraag hebben we rond de 12e gedaan

CHEATER!!!!!!!!!!!!!!!! :-D :-D :-D

Ik heb vandaag de info van de huisarts ontvangen. Volgens mij heeft ze vergeten op het briefje voor het lab in te vullen wat getest moet worden. Misschien kom ik er nog onderuit :)

Het zal wel blijken bij het lab.

Maar ik vind het vreemd dat de ene huisarts zegt dat bloedtesten niet nodig zijn en de andere wel. Ik weet dat het bij permanente visa altijd moet. Bij tijdelijke hoeft het alleen als er aanleiding voor is als ik de formulieren goed gelezen heb. En die aanleiding is bijvoorbeeld een geschiedenis van bloedtransfusies.

Ik heb de immigratie nog maar eens gemaild en gevraagd wat ze willen. This stuff freaks me out! HIV test :-o  BRrr....

Ik wil niet zeggen dat ik t heb, maar er is altijd een kans... ook al is die 0.00000000000000000000000001%

Alleen het idee al.... :-o :-(

Ik zal wel zien. Voorlopig maar ff blijven ademen  :-D

Het is in principe altijd goed om je HIV status te weten, als je namelijk toch iets mocht hebben kan je er tenminste mee geholpen worden. Een goed gebruik van AZT en andere AIDS-remmers kan je een paar jaar langer laten leven als je er tijdig mee begint. Leven met AIDS is best mogelijk.

Regelmatig heb ik op het wijkcentrum waar ik vrijwilligers werk heb gedaan, groepen gehad waar veel seropositieven tussen zaten. Dankzij mijn magnetische persoonlijkheid, ik stond daar achter de bar, ben ik van alles en nog wat te weten gekomen over de ziekte AIDS en over HIV

Het is voor een land als Australie begrijpelijk dat ze een anti-stoffen test willen hebben. Als je er echt heel erg zenuwachtig over ben, zou ik je het checkpoint in Amsterdam kunnen aanbevelen. Daar hebben ze hele snelle tests die rap uitkomst bieden.
(op die van de GG&GD moet je soms 2 weken wachten).

De test is een reactant, een zogenaamde ELISA test die de antistoffen tegen HIV detecteerd. De laatste generatie ELISA test is drie maanden na laatste mogelijke besmetting zo goed als 100% betrouwbaar te vinden. Misschien even ter gerust stelling, de kans dat je HIV oploopt van een enkel onbeschermd contact (lees gescheurd condoom) is maar 4 tot 7 procent er vanuit gaande dat de partner AIDS heeft en een maximale lading van het virus in zich heeft (wat slechts zelden zo is).

Mocht je toch een ziekte hebben, dan word je hier en ook in Australie goed behandeld.

mwah... als ik t heb is er toch weinig aan te doen. vraag is dan of je t wilt weten..

Maar t is sowieso een rare gedachte dat er op getest word. Komt ineens een stuk dichterbij...

Ach ik zal wel zien... ben al geprikt, zal t volgende week of de week daarop wel horen....  Flink duimen haha

Toch bedankt :up:

begrijp ik nu goed dat je een bloedtest moet doen voor de aanvraag voor je studenten visum? Altijd of alleen als je met risico's hebt "gewerkt" en /of op aanvraagformulier aangegeven hebt dat je wat hebt. ga deze week mijn aanvraag voor studenten visum indienen bij Berlijn (aangetekende post) en heb mijn medicals van te voren al wel gedaan, dus dat gaat meteen mee.
vraagje ernaast: moet je je echte paspoorten meesturen of is een gecertificeerd exemplaar voldoende?

pascale

Wij hebben geen bloedtest hoeven doen. Dus het moet sowieso niet altijd. Maar wanneer dan wel??? Kijk eens op de DIMIA site. Misschien staat het daar?

Heemskerk

2 dingen.

1: als nederlander ben je assement level 1 En dat betekent dat Berlijn je aanvraag NIET in behandeling neemt! je moet het online aanvragen via de Dima website.

2: Nee bloedprikken is niet standaard verplicht. alleen als er aanleiding voor is, bijvoorbeeld als je bloedtransfusies hebt gehad ofzoiets..  De ene huisarts zei dit, maar de andere bij wie ik de keuring doe zei: doe het sowieso maar, want je zal niet de eerste zijn bij wie het later alsnog moet. Dan heb je alles in een keer en ben je er maar vanaf.
LUCKY ME :?

En hoe bedoel je echte paspoorten meesturen? Naar Berlijn ja, want dan doen ze er een stempel in. Maar zoals ik al zei je moet het online aanvragen via www.dimia.gov.au  Kijk maar op www.australian-embassy.de Daar staat dat het moet.

En Juf Rebekka, bedankt voor de tip :up: Had ik nog niet aan gedacht :-D

hoi,

kan nergens vinden dat ik verplicht ben het online te doen, "you may apply online". Het scannen kan ik niet (geen apparaat) en alles in 1x opsturen lijkt me makkelijker dan een deel via internet en een deel via de post. heb geen hast met de aanvraag dus de "reistijd"van het pakketje is niet erg.

Wacht wel af of we bloedtest moeten doen. Ik hoor het wel van hun.

pascale

http://www.australian-embassy.de/visa/visas/study/index.html

Student Visa Page - e-visas

From the 1st of November 2004, the Berlin Office will only accept applications from the following students:

Student who are not assessment Level 1; and
See: Download Student Assessment Levels- DIMA Website (PDF)
Secondary Exchange students who hold an official AASES letter and students who are receiving a Government Approved Scholarship
Secondary School students who are under 18 years old and are in possession of a Confirmation of Enrolment

All other applications for student visas should be made online:
See: Online Student Visas - DIMA Website

NEDERLAND IS LEVEL 1
Waar ga jij studeren en wat vanaf wanneer?

Henk

studie start 13 februari 2007. De ene site zegt dat je wanneer je je enrollment hebt je je visum kan aanvragen. Via online aanvagen kan het niet eerder dan 124 dagen voordat je studie begint.
Ga studeren in Brisbane: Griffith Uni in Nathan: Bachelor of environmental science.
Willen in November gaan dus wil ik graag voor oktober de aanvraag binnen hebben, dan kunnen we tenminste op tijd kijken voor huizen en even settelen voordat de studie begint.

Dus ga het toch per post proberen, anders stuur ik het op naar Australië zelf. Had begrepen dat Berlijn het dichtsbijzijnde is. Misschien via migratie bureau proberen.

pascale

ik geef je weinig kans in Berlijn.

E-mail ze anders eerst even... Anders heb je een hoop gedoe die tijdrovend en geldverslindend is.

heb al 2x gemaild, maar dan krijg ik een automatische mail terug die geen antwoord geeft op mijn vraag. Ik denk dat ik ze gewoon ga bellen.

Pascale

Back