hulp nodig bij visum

Nee, het telefoonnummer dat vermeldt staat op de website van hun kan ik niet bereiken. 049-30-700-129-129 op welke manier dan ook doet het niet. Ik heb ze vrijdag een aangetekende brief gestuurd met mijn vragen, hopelijk krijg ik voor het einde van juni hierop bericht.

pascale
 
heb toch kunnen bellen, ergens klein foutje in telefoonnummer. Ze zeggen dat ik alleen online kan aanvagen en dat heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat het niet eerder kan dan 124 dagen voor de start van de studie. Wordt krap dan, want dan kan ik pas 12 okotber het online aanvragen en 6 november gaan we al weg. Stel dat ze er 3 weken over doen om eea te bekijken dan wordt het erg spannend of we een ja hebben voordat we weggaan. Toch nog stress, wat ik eigenlijk wilde voorkomen door alles ver van te voren te regelen. had gehoopt in augustus of september iets te horen. Maar goed het is niet anders. Ik ga gewoon vanaf oktober beginnen met het online aanvragen.

pascale
 
dat gaat je niet lukken om dan al een studentenvisum te krijgen. die gelden pas 1 of 2 maand voor de studie.

Beste wat je kan doen is een eta aanvragen (toeristnvisum dus) En dan vraag je in november ofzo het studentenvisum aan. Alles kan via internet. en eta heb je binnen een dag.
 
Ik heb nu een ticket geboekt (kan nog kostenloos annuleren), maar nog geen visum.


nog ff afwachten dus..
 
hoi ik denk dat je wel gewoon enkele reis kan gaan, je weet immers niet wanneer je precies teruggaat. Misschien ga je wel eerder of later weg om welke reden dan ook.
Ik heb net antwoord gekregen van mijn migratie agent:
Ik mag naar Australie met een ETA (toeristen visum) en kan in australie online mijn studentenvisum aanvragen. Dit is omdat ik assesment level 1 heb. (volgens mij elke nederlander die in australie gaat studeren heeft die). Dus weg stress. Gewoon 6 november down under en op het gemakje achter de computer daar de dingen verder regelen. Toppie.
Oja en ze vermelden dat ik met mijn opleiding alleen via sponsoren een permanent visum tegen die tijd kan aanvragen. gelukkig heb ik daar familie, zal alleen even moeten uitzoeken waar zij dan allemaal aan moeten voldoen en wat de consequenties zijn voor hun. Als het alleen een soort borg staan is, moet dat geen probleem zijn.
Fijn nieuws dus voor even. Nu rustig de boel in NL afhandelen.

pascale
 
Pascale, ik las dat jij je medicals al had gedaan maar pas je studenten visum aanvraagt als je al in Australie bent? Kan dat gewoon zo? Want ik ga namelijk in september al met WHV naar Queensland en vraag in januari mijn studenten visum aan, en wil het liefste naar een Nederlandse dokter!
 
Ja kennelijk kan dat, ik heb nl gezegd tegen het migratie bureau dat ik alles binnen heb voor het aanvragen van het visum (medicals, vog voor de zekerheid en alles vertaald en gecetificeerd enzo). Maar aangezien onze vertrekdatum vaststaat zou ik net aan in de knoop komen met het uitgeven van het visum en ons vertrek. Omdat we in NL assesment level 1 hebben mogen we dus ook in Australie het visum aanvragen, ik neem dus alles gewoon mee en doe het daar 93 dagen voor begin van de studie. Dan duurt het maar 2 weken ipv 3 en dan heb ik tijd genoeg om alle voorbereidingen te treffen in Australie zonder gestress.
dus lijkt me geen probleem.

pascale
 
Nou ik denk dat ik het allemaal wel kan vergeten.

Ik ben er even achteraan geweest hoe het met mijn visum staat.

Het goede nieuws: Ik heb al prioriteit gekregen en ze hebben alles ontvangen.  :)

Het slechte nieuws: het kan nog wel een paar maanden duren
 
Tjee da's bale.

hoe heb je het visum aangevraagd en wat moeten ze dan nog beoordelen, als het goed is heb je toch je enrolment en alle benodigde stukken bijgeleverd? Wat is dus de reden voor dit enorme vertraging? Volgens de site duurt het normaal 3 weken. Ben je daarvoor niet eerder aan wezen kloppen?

pascale
 
Het roept bij mij ook vragen op, aangezien het juist zo makkelijk is om een studentenvisum aan te vragen als je je enrolment papieren hebt......

Lekker online enzo, zo gedaan normaliter.......Hoop niet dat er iets echt fout zit, want dit is wel balen.

Kun je je studie ook online of schriftelijk op afstand volgen? Dan zou je kunnen vragen of ze dit kunnen regelen op de universiteit. Kun je alvast beginnen en loop je geen achterstand op. Mijn ervaring is dat dit soort zaken goed geregeld zijn aangezien in Australie veel mensen van een afstand studeren. Want anders zit je straks ook met je (groeps) assignements en je tentamens.....

Ik hoop dat het zich snel oplost.

Henriette
 
tja ik weet t ook allemaal niet meer. heb t ruim van tevoren aangevraagd en ze weten wanneer t begint.
dus ....

ik kan het vragen of ik via internet al wat kan oppikken. maar ja als ik uiteindelijk geen visum krijg...
 
Maar waarom zou je geen visum krijgen als alles verder ok is?

Maar goed, ik ken je situatie niet. Ik hoop voor je dat het allemaal goed afloopt.

henriette
 
ik weet niet of ik wel of geen visum krijg.

Het enige dat ik weet is dat ze nog een aantal dingen moeten beoordelen en dat dat nog wel weken kan duren.
 
Back
Top