Hulp nodig bij WHV

David93

New Member
Hey allemaal,

Mijn naam is David en ben 23 jaar oud, ongeveer 2.5 maand geleden ben ik een maand op vakantie geweest in Australië! Nu zou ik graag terug willen alleen wel voor wat langer dan een maand.

Op dit moment werk ik al bijna 3 jaar voor een multinational als klantenservice medewerker, ook heb ik de mogelijkheid om te gaan werken in Australië maar dan moet ik wel zelf mijn visum regelen.
Een aantal collega's hebben mij aangeraden om eerst te kijken naar een Working Holiday Visa, ik had hier over nog wat vragen.

- Als ik dit visum heb aangevraagd vanaf wanneer is het geldig?
- Op de website van DIBP staat "You are a genuine visitor who wants to have a holiday in Australia", gaat dit problemen geven als je bijvoorbeeld 38 uur per week (Full Time) werkt in Oz?

Als jullie verder nog tips of opmerkingen hebben hoor ik dat graag en alvast bedankt! :)

David
 
Ik weet er het fijne niet van, dus iemand anders zal uitgebreid antwoord moeten geven. Maar ik geloof dat je op een WHV maximaal 3 maanden voor dezelfde werkgever mag werken. Een WHV is namelijk vooral voor 'de backpacker' die rondreist en af en toe een beetje werkt om wat extra geld te verdienen.
 
Hi David,
Welkom en het klinkt alsof je al enigszins verslingerd bent aan AustralJie na de eerste kennismaking. Je mag 6 maanden bij dezelfde werkgever werken. Zie hier voor meer informatie: https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/417- Het WHV is een snel visum, dus die heb je zo binnen. Ga alvast maar pakken.... ;-)
 
Hi, vanaf t moment dat je visum wordt toegekend (vaak meteen), heb je een jaar om te gaan. Zodra je voet op Australische bodem zet mag je een jaar blijven op je WHV, mits je bepaald werk doet voor 3 maanden dan kom je in aanmerking voor een tweede jaar.

Succes ermee!
 
Iedereen bedankt voor de informatie! :D

6 Maanden per werkgever is prima, en fijn dat het visum een jaar geldig is nadat je deze hebt ontvangen.

Ben er ook achter gekomen dat je ook gewoon fulltime mag werken met een WHV!

Dus nog heel even wat geld sparen! Maar in iedergeval heb ik er super veel zin in!
 
Het visum gaat in zodra je hier aankomt. Dan is het geldig voor een jaar. Je mag 80 uur per week werken, maar inderdaad maar 6 maanden voor dezelfde werkgever.
Zorg voor de juiste inenting, het virus kan erg hardnekkig zijn ;)
 
Back
Top