Hulp nodig van een IT'er in Oz!

Gwen

XPdite Sponsor
Beste Australische IT'ers (of anderen die het antwoord weten),

In het nederlandse woord client, zitten dubbelde puntjes op de e = cliënt.
Met mijn laptop weet ik hoe ik die puntjes er op kan krijgen, namelijk met Shift + " + e, maar met een australisch toetsenbord werkt dit niet..
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit met een australisch toetsenbord kan doen? (zonder de symbolen in office te gebruiken dus)
Je zou me er erg mee helpen!

Thanks
 
Hier in het noorden lukt het met.....

Alt - ctrl ingedrukt houden en dan 666


Let there be Rock Dude.....


Jack :evil:
 
Hoi Gwen,

je kan het proberen met ALT 0235 (ALT ingedrukt houden)

Groetjes
Stefan

Volgens mij moet dit ALT 137 zijn. (ALT ingedrukt houden)

Alle Ascii tekens kun je hieronder vinden http://www.microwebedu.nl/site/helpdesk/documentatie/ascii_tabel.pdf
 
Thanks guys! Ik zal het donderdag eens gaan proberen!
(morgen en overmorgen heb ik training, dus ben ik niet op een computer)
En Jack, ik hoef geen duivel op mijn computer, die mag je zelf houden
wink.gif
 
Ben ik nou achterlijk, of zit die kleine blonde meid ons voor de gek te houden....? :lol:

Er staat in de subtitle toch echt een ë ! ( kleine lettertjes " hoe krijg ik een ë " )
 
Wat ik mij eerder afvraag.. waarvoor zou ze die e met puntjes :lol: nodig hebben op haar werkcomputer.. :|
 
Vroeg ik me ook af AlieNL! Nog een methode is trouwens om die ASCII tabel op internet op te zoeken en dan te kopiëren en te plakken. Dan maakt het niet meer uit hoe je het op de computer waar je dan op werkt had moeten doen.
 
Ben ik nou achterlijk, of zit die kleine blonde meid ons voor de gek te houden....? :lol:

Er staat in de subtitle toch echt een ë ! ( kleine lettertjes " hoe krijg ik een ë " )


Tjeezzzzz! Jij was wakker!!! Toch wat frisje op het balkonnetje? :grin:
 
Die ë heb ik inderdaad op mijn Nederlandse laptop getypt.
Mijn stage opdrachten maak ik gewoon in het Nederlands op mijn stage. In maatschappelijk werk gebruik je vaak het woord cliënt, en ik ben nogal perfectionistisch. Irriteer me mateloos als er staat client. Haha tja i know, lekker belangrijk, maar ik dacht, er moet vast een andere sneltoets voor zijn.
 
Dan heb je niet het 'eindelijk thuis'-gevoel ? Want dan wist je het meteen zou je zeggen.
Ben heel benieuwd Gwen, welke kant je beslissing op gaat.
 
@ Gwenny, bevalt het verder goed daaro? Weet je al of je nu een permanent visum wil gaan aanvragen?

Het bevalt me super!!
Maar ik heb nog geen idee.. Kan het nu echt nog niet zeggen.


Wat een domme vraag :grin: .
Natuurlijk kan ze het nog niet zeggen.
Ze is nog niet in de topend van de NT geweest :up: :shock:

Jack :evil:
 
Wat een domme vraag :grin: .
Natuurlijk kan ze het nog niet zeggen.
Ze is nog niet in de topend van de NT geweest :up: :shock:

Jack :evil:

Precies!
Haha half waar.
Waarschijnlijk ga ik 1 of 2 weken naar een office de country om daar stage te lopen. Ik wil heel graag zien hoe het leven en werk in de country er uit ziet. Morgen ga ik het uitwerken met mijn stagebegeleidster.
 
Op mijn computer werkt het gewoon door " en daarna gelijk e in te typen ( of een u, o etc) Dan staan de puntjes gelijk boven op de klinker. Wil ik dat niet Dan moet ik na de " de spatiebalk indrukken en dan de klinker.

Cheers

Willem
 
Back
Top