Identificatie gevraagd

Wilbert67

Active Member
Wie onder ons is een dusdanige kenner dat hij de volgende slang kan identificeren (ik heb wel een licht vermoeden)
foto is gemaakt in Barrengrounds nature reserve NSW vandaag mocht dit helpen en ik schat de slang op 1 a 1,5 meter.
een duidelijkere foto kon ik niet maken zonder risico te lopen, je weet maar nooit.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/i1NspL_T0fElWdLkpukV_Q?feat=directlink
P3060017.JPG



ik ben benieuwd!

Groetjes Wilbert
 
Hoi,

Slang identificatie van een foto blijft lastig, omdat veel slangen verscheidene kleur varianten per regio hebben... maar ik schat het op een Highlands Copperhead, mede gelet op het gebied waar de slang is in gevonden. Heathland, upland areas, Tableland NSW. Maximum is ca. 110 cm. Meestal zijn Copperheads (althans de Lowland Copperheads hier) van "goed" karakter. It's a beauty!

Venom class: Dangerously venomous.

Cheers Sander
 
Bedankt Sander :up: Ik gokte ook al op een highland/lowland copperhead, maar door alle variaties die mogelijk zijn was ik niet zeker.
Met name de lengte verwarde mij en het feit dat hij er `live` erg zwart uit zag.
 
O ja, dat dangerous venomous kwam ik ook pas thuis achter :lol: Ik stond vrolijk op een meter afstand te fotograferen :lol:
 
Lowland Copperheads kunnen tot ruim anderhalve meter worden, maar ik heb alleen nog maar kleintjes gezien hier... Hooguit 60 cm. Mooi exemplaar wat je hebt gezien. Adult size female waarschijnlijk?

Een meter is idd dichtbij, maar zoals ik al zei, zijn copperheads niet aggresief aangelegd. Hoe dan ook is het geen aanrader omdaar altijd vanuit te gaan!

Wij hadden een week of 2 geleden een Brown Snake die zich oprichtte tot ca. 40 cm. hoogte en vervolgens tegen os stond aan te hissen. Ik was niet van plan om dichterbij te komen dan 10 meter. Ze zijn zo snel!!
 
Hoi Wilbert,
Lijkt me inderdaad een Highlands Copperhead.
Op www.kingsnake.com/oz heb je een mooi overzicht van alle reptielen in Australia.
Je kunt de Highlands Copperhead vinden onder het hoofdstuk Elapids.
Marc
 
Hier nog eentje die ik vandaag tegen kwam, ongeveer in het zelfde gebeid dan de vorige alleen in wat meer rotsachtig terrein.
Deze was "maar" zo'n 30/40 cm schat ik en leek "jong" voor zover ik dat kon beoordelen. Heb me nu maar op veilige afstand gehouden :grin:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/6UCWQoPpkkT69aFNNgbffg?feat=directlink

Deze keer heb ik echter na behoorlijk wat zoekwerk geen enkel idee waar ik hem moet plaatsen??

Alvast bedankt als er een kenner is!!
 
Hoi Wilbert,

Het is een Common scaly-foot (Pygopus lepidopodus), eigenlijk een (pootloze) lizard ipv een snake.

Groeten,
Marc
 
Super bedankt :up:

Was toevallig gisteren in de dierentuin (Taronga Zoo) en zag daar het verhaal over legless lizards en kwam niet op het idee dat dit er ook een zou kunnen zijn!!
Ze lijken ook verdacht veel op een slang moet ik zeggen en vandaar dat ik hem ook niet vond(bij de snakes)
 
Back
Top