ielts 4.5

victoria

XPdite Sponsor
Hallo,

Wij moeten binnekort de ielts gaan doen en daarvoor op elk 'gebied' een 4.5 halen.(functional)
Wie heeft dit ook moeten halen; en zoja was het gemakkelijk, of best pittig en is het aan te raden om er nog voor te oefenen. Zelf heb ik mavo en patrick havo engels gehad.

gr yvonne
 
Ik vond de test niet moeilijk (heb de academic versie gedaan) maar het is heel persoonlijk denk ik. Ik ben van mening dat oefenen altijd helpt, dus dat zou ik je zeker aanraden.
 
Had je de Academic versie nodig dan Lost voor je Skilled Independent?? Ik heb nl. die andere ingevuld....
 
Ik had de academic versie nodig voor mijn skills assessment bij de NOOSR, omdat ik als docent die kant op ga. Meestal heb je genoeg aan de normale IELTS test.
 
Voor zover ik weet hoef ik de IELTS nog niet te doen, omdat ik het visum niet hoef aan te vragen. Als ik daar wil gaan werken moet ik het sowieso wel halen, dus ik doe het hier maar meteen. Ben ik er ook vanaf ook. Heb echt geen idee hoe de puntentelling gaat, maar als je er ook mee komt met een 4.5 voor het een of ander....  Hoe zit dat dan?
 
Annemiek, ik denk niet (maar weet niet zeker) of de puntentelling bij de IELTS vergelijkbaar is met het Nederlandse puntensysteem van 0 tot 10....Want een 4.5. lijkt me in dat puntensysteem echt niet voldoende...misschien werken ze wel van 0 tot 6 en is dus een 4.5 wel redelijk goed...Maar ik heb hier geen ervaring mee en ik weet wel 100% zeker dat er mensen hier zijn die die ervaring wel hebben :p
 
Zo bedoelde ik het inderdaad. Ik vergeleek het met het puntensysteem hier. Andere formulering: Kan iemand vertellen hoe de puntentelling van de IELTS gaat?
 
Voor de IELTS test kun je scores halen op een schaal  van 1 tot 9.
Een 4.5 moet wel te doen zijn denk ik, maar ik weet natuurlijk niet hoe goed jouw engels is...

Zelf maakte ik me een beetje zorgen over het schrijfgedeelte (wij moesten op alle onderdelen een 6 halen) en heb daarom de voorbereidende cursus gedaan bij het BLTC. Het grote voordeel hiervan vond ik dat je weet wat je bij de 'echte' test verwachten kan. Er is ook IELTS oefenmateriaal (regelmatig aangeboden op dit soort sites) waar je thuis zelf mee aan de slag kan (een stuk goedkoper!).

groetjes, Hillegien
 
hmmmm... ik hoef em voor het visum niet te doen. alleen als ik daar zou willen werken. Ik denk dan hoe hoger hoe beter... Heb een beetje gehoord wat je moet doen. een gesprek kunnen voeren, een stuk tekst lezen waar woorden uitgehaald zijn( zie woorden vind je dan blijkbaar onderaan terug en kun je kiezen welk woord op welke plek moet) en een soort opsetl schrijven. Klopt dat?
 
Ja, en ook nog een luistergedeelte. Daarbij krijg je een tekst te horen en moet je ondertussen vragen beantwoorden over die tekst. Tussendoor krijg je steeds even tijd om de vragen te lezen. Volgens mijn was het deels multiple choice en deels ontbrekende woorden invullen.

Hillegien
 
Precies hetzelfde dus als mijn Schoolonderzoeken en examens op de middelbare school. Volgens mij moet dat echt wel lukken
 
Ik moet een 5 halen, nou is mijn engels wel goed genoeg om iig die 5 tehalen maar mijn probleem is dat ik last heb van examenvrees. Ik val in de week voor het examen meestal een kilootje of 6/7 af dat zegt denk ik wel genoeg over hoe bang ik ben voor een examen. Maar,ja ik zal het toch moeten ondergaan. Ik zie het wel!

Groetjes Sander  :-(
 
[quote author=M5 link=topic=1086.msg10184#msg10184 date=1109866286]
Ik moet een 5 halen, nou is mijn engels wel goed genoeg om iig die 5 tehalen maar mijn probleem is dat ik last heb van examenvrees. Ik val in de week voor het examen meestal een kilootje of 6/7 af dat zegt denk ik wel genoeg over hoe bang ik ben voor een examen. Maar,ja ik zal het toch moeten ondergaan. Ik zie het wel!

Groetjes Sander :-(
[/quote]

Wauw wil ik ook.. Dan zou ik elke dag een examen doen :) Neej heel vervelend, ik ken het! Ik kan echt ziek worden als het een erg belangrijk examen is...

Grtz Tanne  :cool:
 
Hoi Sander,

Maak je niet te druk jongen. Als je goed oefent, komt het helemaal goed. Ik zat mezelf ook helemaal of te vreten voor het examen (moest minimaal een 6 op alle vier de onderdelen halen). Uiteindelijk viel het allemaal heel erg mee en had ik nog goeie punten ook: luisteren 9; lezen 7; schrijven 6 en spreken 8.

No worries mate  :wink:

Roel.
 
[quote author=victoria link=topic=1086.msg10258#msg10258 date=1109957884]
Hoi  Roel,

Was dit een general test of academic?

gr yvonne
[/quote]

Dit was een general test. Ik was op de HAVO niet zo denderend in Engels. Maar met het nodige materiaal heb ik voldoende kunnen oefenen. Lijkt me dat een ieder het met goed gevolg moet kunnen afsluiten. Ik zou je wel adviseren om oefenmateriaal aan te schaffen. Of even op internet er naar te zoeken. Het is namelijk iets heel anders als het mondeling / tekstverklaring wat je op de middelbare school krijgt.

Succes  :up:
 
Hoi Roel, jij hebt dus op de site van Cambridge het exam-preparation pakketje besteld?
 
Back
Top