ielts 4.5

[quote author=Bear link=topic=1086.msg11605#msg11605 date=1111437437]
[quote author=victoria link=topic=1086.msg11604#msg11604 date=1111436851]
Mag ik vragen hoe hoog die boete was?

Kon ze de test niet nog een keertje doen?


gr Yvonne
[/quote]

Hoi Yvon
Ja ze kan de test over 90 dagen weer doen. Maar we moeten realistisch blijven. Als je ziet dat ze voor haar writing en speaking een 2 had. Dan gaat het nooit lukken omdat binnen 90 dagen te verbeteren. De enigste manier is om prive lessen te volgen en naar het examen toe te werken maar zulken cursussen beginnen bij de 1500euro. De afgelopen periode heeft ons geleerd dat klasiekale cursusen niet zo goed werken voor haar. Nee wij gaan het af betalen dat is 2630AUD (1500eurie) Het is niet echt een boeten. Volgens de Ambassade is het alvast een voorschot op de engelse cursusen die zijn dan moet gaan volgen in AUS. Dus het is niet echt verloren geld hoe het precies zit hoor ik binnen kort van mijn emigratie agent.
groetje
"By the way" hoe is jou IELTS gegaan
[/quote]Begrijp me niet verkeerd, dit is niet lullig bedoeld, maar is het wel zo'n goed idee om te gaan emigreren voor jullie? Als ik me goed herinner is de beschrijving van een 2 voor de IELTS zoiets als "kent slechts enkele woordjes maar kan amper begrijpelijke zinnen vormen". Tenzij haar Engels eigenlijk veel beter dan dat is, maar de test gewoon erg slecht ging (examenvrees etc.), loopt je vrouw met dat niveau Engels het risico in Australie in een sociaal isolement te raken. Tenzij ze het type is dat makkelijk met iedereen vrienden wordt zonder veel woorden te hoeven zeggen...
 
Hoi Bear,

Als je wilt weten hoe het volgen van Engelse lessen in Australië een beetje werkt kan je kijken op:
www.immi.gov.au bij 'Life in Australia', 'Beginning a life in Australia', dan kan je kiezen uit de staat waar je gaat wonen (downloaden in PDF file). Hierin staat bij punt 1 E 'What to do soon after arrival' dat je je moet inschrijven voor Engelse les onder het Adult Migrant English Program (AMEP). Hier betaal je je second instalment voor, want als je ielts niveau goed genoeg is, mag onder dit programma zelfs geen Engelse les volgen.
Succes hè!!!!! :up:

Groetjes Miranda
 
[quote author=baz link=topic=1086.msg10439#msg10439 date=1110193870]
Hoi Roel, jij hebt dus op de site van Cambridge het exam-preparation pakketje besteld?

[/quote]

Hoi Baz,

Sorry voor de late reactie, maar nee, ik heb geen pakketje bij Cambridge besteld. Ik heb het IELTS boekenpakket met cassettebandjes besteld bij "Waterstone's bookshop" in Amsterdam. Op zich niet goedkoop (ik dacht alles bij elkaar zo'n 75 euries incl verzendkosten) maar ik heb er erg goed mee kunnen oefenen en heb het dan ook met vlag en wimpel gehaald 
:up:

Kalverstraat 152
1012XE Amsterdam
Tel: 020 6383821

Je kunt de boeken telefonisch bestellen en dan worden ze netjes bij je thuis bezorgd. Na je IELTS-examen kun je ze altijd nog doorverkopen
(als je het gehaald hebt natuurlijk  :|)

Suc6 Roel
 
Thanks mate  :)

Was gewoon ff nieuwsgierig. Het blijkt dat ik ze waarschijnlijk niet nodig ga hebben, omdat het plan is dat ik in september aan mijn international part-time executive MBA begin. Dat is een Engelstalige universitaire opleiding (LUSM), waardoor ik geen IELTS hoef te doen... Nu maar hopen dat die regel over 2 jaar nog steeds geldt dan.
 
Back
Top