IELTS again - de spelling

jassian

New Member
Even een misschien wat domme vrag (IELTS academic):

Maakt de spelling wat uit?
Ik ben de amerikaanse spelling gewend.
Maar de IELTS lijkt meer op Commonwealth landen gericht te zijn.
Moet het dus in het british?

In Australie schrijven ze ook british, toch?

Thanks!
Annemarie
 
Maak niks uit als je maar consequent de zelfde vorm blijft gebruiken. Als je verschillenden zooi door elkaar gaat gebruiken dan hang je :p 
 
:? Who ? Moi?

nee, gaat niet gebeuren, yo!
Ik ben voor de brit'se toch te lui. Met al die extra 'u's en zo.
En over de brit'se moet ik nadenken over amerikaanse niet.

Alrighty, nu alleen nog oefenen ... en de bevestiging uit Amsterdam krijgen.


Lots of da thankies
:)
 
Hoi
Misschien toch nog eventjes nader toelichten. Want dat eerste berichtje was misschien iets te veel to the point :-D  Met door elkaar gebruiken bedoel ik dan ook echt spelling van de zelfde type woorden.
Dus niet de ene keer Tyre en da anderen keer Tire  (klopt dat zo  :? :?)

Maar ander soort benamigen zoals.....  Roundabout of cirkel ...lorrie of truck(is dat goed geschreven zo?) zou ze niks uit maken welke je gebruikt lijkt mij. Hoogtens een extra puntje om dat je concequent blijft :up:
groeten Barry
 
[quote author=Bear link=topic=1883.msg17545#msg17545 date=1118228859]

Dus niet de ene keer Tyre en da anderen keer Tire   (klopt dat zo  :? :?)
[/quote]

Klopt  :cool: . Moest het wel nakijken.
Prima link overigens als je die nog niet kent:
http://dictionary.reference.com

Ik ben duidelijk meer op amerikaans ge-primed.
Ik wist helemaal niet dat je tire ook als tyre kon schrijven, heheh.

Maar het is goed om te weten dat ze me daarmee niet zullen opjagen, als
ik het op eens toch over en truck op een roundabout heb.
(Misschien is de roundabout dan in Londen   :-D )

Nog eentje. Hoe wetenschappelijk moet je bij de writing test eigenlijk zijn.
Mag je je in spreektaal uitdrukken of moet het erg formeel zijn?
 
Durf ik niet te zeggen.
Ligt aan de vraag stelling?
De eerste vraag is om een korten brief te schrijven over iets wat zich kan afspelen in het dagelijks leven. Ik moest als student een brief schrijven naar een school. Over dat ik graag op de campus wilde wonen en niet in een flat een paar straten vederop.
2e vraag dan moet je ergens een mening over geven en die mening nader toelichten dus dat is gewoon informal. De vraag ging over wat ik er van vondt dat vrouwen steeds later kinderen nemen of helemaal niet Of dit kwam doordat vrouwen eerst carrieren willen maken. Daar heb ik toen een heel blaat verhaal over geschreven :lol:
Uiteindelijk een 6 gehaalt viel mij een beetje tegen had hoger verwacht:?

Ik vindt het dan ook zo jammer dat je de opgaves niet terug krijgt. Zou zo graag willen weten wat ik fout heb  gedaan.  :roll:

groetjes
 
[quote author=Bear link=topic=1883.msg17553#msg17553 date=1118231756]
De eerste vraag is om een korten brief te schrijven over iets wat zich kan afspelen in het dagelijks leven. Ik moest als student een brief schrijven naar een school. Over dat ik graag op de campus wilde wonen en niet in een flat een paar straten vederop.

[/quote]

Ah, zo'n Dear sir/madam... with kind regards ding.
Moet lukken.
... Als ik de briefkop voor'm elkaar krijg. Die heb je via email niet zo gauw nodig :blush:


[quote author=Bear link=topic=1883.msg17553#msg17553 date=1118231756]
2e vraag dan moet je ergens een mening over geven en die mening nader toelichten dus dat is gewoon informal.
[/quote]

OK, daar schrik ik ook niet van. Verhalen schrijven kan ik ook (*cough* ben al een jaar met mijn
short story bezig en nog lang niet klaar) .
Ik zal ze van mijn mening gaan overtuigen!

[quote author=Bear link=topic=1883.msg17553#msg17553 date=1118231756]
Ik vindt het dan ook zo jammer dat je de opgaves niet terug krijgt. Zou zo graag willen weten wat ik fout heb  gedaan. 
[/quote]

Ja, dat zou leuk zijn.
Dan kan je ervan leren.

Nou ja, zolang ze maar goede cijfers geven. :evil:

Ik moet zeggen het lijkt me helemaal niet zo erg.
Maar ik zeg er beter niets over tot dat ik mijn resultaten heb.


Thanks again, Mate :)
 
[quote author=jassian link=topic=1883.msg17540#msg17540 date=1118226729]
Even een misschien wat domme vrag (IELTS academic):

Maakt de spelling wat uit?
Ik ben de amerikaanse spelling gewend.
Maar de IELTS lijkt meer op Commonwealth landen gericht te zijn.
Moet het dus in het british?[/quote]Nee, Bear heeft gelijk, US en UK Engels zijn allebei acceptabel, maar haal ze inderdaad niet door elkaar. Zie blz 6. in http://www.ielts.org/mediacentre/latestieltsdevelopments/1650_IELTSinfoCand4Y05.pdf
[quote author=jassian link=topic=1883.msg17540#msg17540 date=1118226729]In Australie schrijven ze ook british, toch?[/quote]Yep, in tegenstelling tot wat de Microsoft spellingchecker je wijs probeert te maken als je English(Australian) instelt, is de UK spelling de officiele spelling hier.
 
Hoi

Ik zat het nog eventjes terug te lezen en zag tot mijn schrik dat je de academic writing gaat doen :oops: Dat mijn uitleg over de type vragen de general writing betrof. Dus helaas geen dear sir/madam ding bij de eerste vraag. Maar ook een mening vraag. In combinatie met een grafiek of tabel. Zie de booklet die onder de link van Hans staat.  :up:

groetjes
 
[quote author=Bear link=topic=1883.msg17611#msg17611 date=1118296993]
Hoi

Ik zat het nog eventjes terug te lezen en zag tot mijn schrik dat je de academic writing gaat doen :oops: Dat mijn uitleg over de type vragen de general writing betrof. Dus helaas geen dear sir/madam ding bij de eerste vraag. Maar ook een mening vraag. In combinatie met een grafiek of tabel. Zie de booklet die onder de link van Hans staat.  :up:

groetjes
[/quote]

Aha!
OK, was dus ietjse te makkelijk. :|


Het PDF file krijgt zeker nog aandacht, dank je Hans!

Heeft iemand first hand ervaringen met academic writing?
 
Ik heb de academic IELTS gedaan. Writing vond ik het vervelendst, voornamelijk door de tijdsdruk (2 essays in 1 uur).
 
Hi Lost, ik heb net een nieuwe topic aangemaakt.
Misschien kan ik op die manier wat ervaringen horen >

:)
 
Back
Top