IELTS en leerkracht basisonderwijs

Dijnnas

XPdite Sponsor
Beste allemaal,

Ik heb de vraag al eerder op dit forum bij een topic van iemand anders gesteld, maar nog niet een echt duidelijk antwoord ontvangen.
Mijn man is de hoofdaanvrager van een skilled independant en moet een 7 halen op general. Ik een 4,5.
Ik heb mijn diploma leerkracht basisonderwijs (voltijd), maar heb er in NL nooit wat mee gedaan. Kan iemand mij vertellen hoe het zit als in in Australie als leerkracht aan de slag zou willen gaan? Moet ik dan alsnog een IELTS op academic doen? Ik begreep dat als ik hoofdaanvrager zou zijn en op het beroep leerkracht basisonderwijs over zou gaan academic zou moeten doen. Dit zijn dan wel twee verschillende situaties, omdat het beroep waar je op over zou gaan niet het beroep hoeft te zijn waar je werkzaam in bent.

En dan nog een ander vraagje: Is het zo dat het feit of je general of academic moet doen afhankelijk is van de instantie waar je beroep onder valt (bv Vetassess)?

Bedankt alvast!

Dijnnas
 
Om als leerkracht aan het werk te mogen, moet je iig hier in Queensland een IELTS (of vergelijkbare test ISPLR) doen op academic niveau. Hier is de quote de website van de Queensland mensen:

Graduates of Queensland universities who are from non-English speaking backgrounds should be proficient in English language at the level of 7 on each area of IELTS (Academic).

Dus het maakt niet uit hoe je binnen komt. Als je in Queensland als leerkracht wilt werken, moet je wel eens academic doen. Succes  :up:.
 
In Western Australia is het doen van een Engelse test ook onderdeel van de registratieprocedure voor leerkracht. Hier moet je alleen wel een 8 halen bij de IELTS academic! Je mag ook de ISLPR doen, waar je een 4 (uit de 5) op elk onderdeel moet halen. Ik heb de ISLPR test gedaan en vond deze gemakkelijker dan de IELTS. (Je zit in een 1-op-1 situatie met de examinator, ipv met een klas vol, zoals bij de IELTS en er wordt iets minder streng beoordeeld)

Succes met alles.
 
Bedankt voor de antwoorden, maakt een hoop duidelijk. Wij gaan als alles goed is in Sydney wonen. Ik kijk tegen de tijd wel of ik een poging wil wagen om voor de klas te gaan staan, want ik begreep dat het niet makkelijk is om een baan in het onderwijs te krijgen. Eerst Ielts hier maar gewoon doen op general niveau 4,5. Moet gaan lukken.

Nogmaals bedankt!
 
http://www.education.gov.au/goved/go/pid/2844 op deze webiste van de overheid staan de links naar de websites per staat met informatie over hoe je leerkracht kunt worden in Australie.

Succes  :up:
 
Back
Top