IELTS en Visa punten

Kokkinoski

New Member
Hey allemaal,

Ik heb vernomen dat er per 1 september een hoop veranderen gaat, ik wil natuurlijk geen paniek zaaien want weet niet of het nodig is. Ik heb in iedergeval van mijn migration 'agent' te horen gekregen dat bijvoorbeeld de punten voor IELTS veranderen, namelijk bij een band 5 score 15 points en een band 6 zou 25 points opleveren.

Je zou denken een goede zaak maar ik weet niet of er op andere vlakken zaken verschuiven waardoor het een soort van vestzak broekzak actie wordt. Ik weet in iedergeval dat wanneer je een oud vak diploma hebt liggen maar je dat vak niet meer beoefend, je na 1 september voor een aantal beroepen recente werkervaring moet hebben. Onderstaand mailtje zoals ontvangen en trek je eigen conclusie.

Groeten,
Rene

Rene,

Your interpretation of the English language points for the way they are assessed at the moment is correct. However after 1 Sept the points system is changing in many ways. The points for English language as far as I understand it will be 25 points for a band 6 and 15 for a band 5. It is not an average the points have to be scored for each component of the test.

Regards


Om prive redenen naam 'agent' verwijderd
 
Maar goed dat je de naam van die agent niet vermeld!!
Deze info klopt niet, het moet zijn 15 punten voor een band van 6 en 25 punten voor een band van 7!!
 
Inderdaad... als je agent dat al zelfs niet van de immigration website kan kopieren...

Al eerder op het forum genoemd maar kijk eens op http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/changes/index.htm en dan kun je alle veranderingen zelf nalezen

Cheers,
Jan
 
Het bovenstaande klopt niet; het gaat niet om band-score maar om de score op de individuele onderdelen. Zoals in de PDF staat beschreven:

From 1 September 2007, the GSM points test will be adjusted to award 25 points to those who have proficient English (minimum score of 7.0 in each of the four components of an IELTS exam).

enne... ik zou die agent ontslaan en mijn geld terugvragen....
 
Back
Top