IELTS: General of Academic test?

niekje

New Member
Beste mensen,

Klopt het dat voor emigratie doeleinden de General IELTS voldoet? Of is dit toch beroep afhankelijk? Zo ja, waar kan ik dan in hemelsnaam vinden welke test voor mijn beroep geldt...?

HELP  :|

groet Niek
 
Dat is inderdaad beroep afhankelijk! Gebruik eens de search functie want er is hier al meer over gepost.

Gr. Chantal
 
Hoi Niek,

Als je als verpleegkundige wilt gaan, moet je de Academic doen...Volgens mij kun je het vinden op de site van de instantie waarbij je je assessment moet doen.
Succes!
 
ik lees toch overal op de site van ielts (en andere sites) dat General voldoende is voor emigratie.

De Academic is voornamelijk voor studies/stages/cursussen etc.
 
Bij sommige beroepen heb je, ook voor emigratie, wel academic test nodig (zoals verpleegkundige leerkracht etc).
 
[quote author=wenkah link=topic=8984.msg120463#msg120463 date=1214926538]
ik lees toch overal op de site van ielts (en andere sites) dat General voldoende is voor emigratie.

De Academic is voornamelijk voor studies/stages/cursussen etc.
[/quote]

Zekers niet. Gebruik even de zoekfunctie zoals al eerder gemeld, dit onderwerp is al tig keer aan de orde geweest.  :up:
 
Beste mensen,

Ik zoek me rot. Is er een instantie waar ik het kan navragen misschien? Het beroep waar ik de meeste ervaring in heb is Account manager (Sales Representative) en met dat beroep ga ik ook de aanvraagprocedure in. Vetassess al goedgekeurd overigens...

Staat het ook op de site van DIAC?

Help  :-(

Niek
 
Come on.......
Geef Niekje nou het antwoord wat het zal zijn.
Als je het antwoord niet weet :smile: zeg dan niet ,''probeer de search button''. :grin:
Is een beetje duivelsachtig :evil:

M.a.w. wie ooo wie weet het antwoord voor verpleegstertje Niekje, academic or general?.

Cheers,

Jack :evil:
 
Hee lekkere Jack!
voor verpleegstertje weet ik het wel: dat is de Academic...
maar....voor Accountmanager Sales Representive....I don't know...

Niekje, kon je het niet vinden op de site van de instelling waar je je assessment moest doen?
IJsbrand moest zijn assessment doen bij de Australian Nurses and Midwifes Council, en op hun site stond vermeld dat hij zijn Engels test op Academisch niveau moest doen.

Succes hoor!
 
Eigenlijk heel simpel:

Voor immigratiedoeleinden heb je alleen general nodig

voor de assessment evt acadamic(maar omdat je aangeeft dat je al goedkeuring hebt van de vetassess is dit toch al geregeld?)
 
jee, goed dat ik dit draadje tegenkwam.....had me daarnet bijna voor de verkeerde ielts opgegeven.

Ging er helemaal van uit dat voor het SOL beroep Accountant een Academic test nodig zou zijn... Op de site van de CPA (en NIA/ICAA) kan ik er niets over vinden, dus is General voldoende? Ben erg verbaasd, voor een verpleegkundige wel, voor een accountant niet. Apart hoor, maar wel een meevaller.
Wilbert, voor de zekerheid: jullie hebben inderdaad allebei de General gedaan? Proficiat trouwens nog met het binnenslepen van het visum!!!

groetjes, Lucy
 
Als je al weet voor welk visum gaat, kan je op de volgende site terugvinden aan welke eisen zoals het niveau voor de IELTS je moet voldoen.

www.immi.gov.au

Succes met het uitzoeken van alles.

Groetjes, Axel
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=8984.msg120614#msg120614 date=1215182614]
Eigenlijk heel simpel:

Voor immigratiedoeleinden heb je alleen general nodig

voor de assessment evt acadamic(maar omdat je aangeeft dat je al goedkeuring hebt van de vetassess is dit toch al geregeld?)

[/quote]

Hi Wilbert,

Goedkeuring van Vetasses is inderdaad al binnen, echter wat bedoel je met je zin dat je voor assessment doeleinden evt. een academic IELTS nodig hebt, huh? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Ik ga van general IELTS uit en check immi.gov.au ook nog wel evn voor de zekerheid...

En Jack, ben geen verpleegstertje hoor  :p (terwijl daar overigens niks mis mee is...)

groet Nicole
 
[quote author=niekje link=topic=8984.msg120792#msg120792 date=1215424463]
Goedkeuring van Vetasses is inderdaad al binnen, echter wat bedoel je met je zin dat je voor assessment doeleinden evt. een academic IELTS nodig hebt, huh? Of begrijp ik het nu verkeerd?


[/quote]

Voor sommige beroepen moet je voor de assessment een academic IELTS test hebben afgelegd. Dat is echter maar voor bepaalde beroepen en jouw beroep is goedgekeurd zonder academic IELTS test, dus was het niet nodig bij jouw. Dan zou je dus aan de general IELTS test voldoende hebben voor de emigratieaanvraag.
Volgens mij werd dat bedoelt.
 
Ook mijn assessment is via Vetassess aangevraagd. Voor deze assessment zelf is geen IELTS nodig aangezien ze alleen beoordelen of je diploma's van hier ook dezelfde waarde hebben in Australie.

Het is dus alleen een waardering van de door jouw gevolgde opleiding/diploma's, werkervaring etc spelen dus ook geen rol. Voor een visum aanvraag zelf is er geen eis wat betreft het niveau general of academic, wel wat betreft de cijfers (15 of 25 punten).

M.a.w. general voldoet zoals Wilbert als schreef voor je aanvraag.
 
Duidelijkheid alom! Heel hartelijk bedankt voor alle replies allemaal  :up:

En... ik ga a.s. zaterdag met een wat geruster gevoel de test in.

Thumbs up...

gr. Niek
 
Waar heb je zaterdag je IELTS test? Wij (Chantal en ik) moeten in Amsterdam voor onze General Test.
Ik zie er ook een beetje tegenop, met name het schrijven (gramatica, zinsopbouw, tijd, ahhhhhh!!) en ook beetje het spreken. Maar goed, even er doorheen bijten!

In ieder geval heel veel succes!

Groeten,

Leon (en Chantal)
 
Back
Top