IELTS, Hoofdletters, samenvoegingen en woorden met een streepje

Guitarman

Active Member
Hi Everybody,

Wij zijn lekker bezig met de voorbereidingen voor de IELTS (2e keer).
Tenminste mijn vrouw. Ondertussen draai ik hier de huishouding en zoek ik ook vaak wat zaken uit.
Zo ook deze vraag. Bij onderstaande vraag (punt 4) is duidelijk te horen dat het om een "Cleaner" gaat. Maar nu is het antwoord "(a) cleaner". Dus zonder hoofdletter. Wel raar dat dan alle andere beroepen in diezelfde lijst wel met een hoofdletter is. Weet iemand wellicht hoe dit zit en welke regels hier gelden? En als je "Cleaner" invult met hoofdletter is dan gelijk het hele antwoord fout??


Ook is er in een test het antwoord "car park" terwijl in een andere test ook "car-park" word geschreven (dus met streepje). Zijn er wellicht mensen die weten wanneer je nu de woorden los schrijft en wanneer met streepje? En in welke situatie worden beide woorden aan elkaar vast geschreven?? Ook hier als je hier een fout in maakt, is dan gelijk het hele antwoord fout?
Op deze vragen kon ik op internet in elk geval geen duidelijk antwoord vinden.

Ik wens iedereen op dit forum een geweldig nieuwjaar, en dat al jullie dromen en wensen maar in vervulling mogen gaan!! Pas op met vuurwerk.Listening1.png
 
Jemig. Hoewel ik de IELTS goed heb doorlopen, durf ik geen sluitend antwoord op jouw vragen te geven.
Moet je bij die beroepen de letter van je keuze invullen of het antwoord voluit schrijven? Zoals het voorbeeld eruit ziet, zou ik bij voluit schrijven dan kiezen voor Cleaner met hoofdletter.
In de samengestelde woorden durf ik geen uitsluitsel te geven. Zoek verder bij vergelijkbare woorden, lees veel!!! Dan kom je er beter in. Oefen vooral ook met schrijven, zeker als je de academic test moet doen. Ik heb tot vervelens toe geoefend op de grafieken, omdat dat niet mijn cup of tea was.
Practise, practise, practise!!!
En oja, een foutje in een woord is idd het hele woord fout.
 
Ik durf je het antwoord niet te geven. Bij het CAE examen (schrijfvaardigheid) mag je nm schrijffouten maken, zolang ze maar niet als storend worden gezien (en dan is mijn vraag altijd.. wat vinden ZIJ storend en wat niet..). dat zelfde geldt voor grammaticale fouten (same question..)
Bij dit examen letten ze vooral op leuke structuurtjes (pas je uitdrukkingen toe, gebruik je veel moeilijk vocabulaire etc.) maar ook gebruik je voegwoorden / andere structuurwoorden etc. Maar ja, dit is natuurlijk geen IELTS.. dus beat me! Hun manier van nakijken is helaas lang niet altijd duidelijk.
 
Jemig. Hoewel ik de IELTS goed heb doorlopen, durf ik geen sluitend antwoord op jouw vragen te geven.
Moet je bij die beroepen de letter van je keuze invullen of het antwoord voluit schrijven? Zoals het voorbeeld eruit ziet, zou ik bij voluit schrijven dan kiezen voor Cleaner met hoofdletter.
In de samengestelde woorden durf ik geen uitsluitsel te geven. Zoek verder bij vergelijkbare woorden, lees veel!!! Dan kom je er beter in. Oefen vooral ook met schrijven, zeker als je de academic test moet doen. Ik heb tot vervelens toe geoefend op de grafieken, omdat dat niet mijn cup of tea was.
Practise, practise, practise!!!
En oja, een foutje in een woord is idd het hele woord fout.

Hallo Mountains, Ja idd het woord moet je voluit schrijven. Tja dat is dus ook wat ik dacht "Cleaner", maar nee hoor dat is fout.
Maar waarom? Ja veel lezen is inderdaad belangrijk. Maar ik zou graag de regels leren.
Ja ik zal het tegen mijn vrouw zeggen. Ze gaat deze aankomende maand nog heel veel oefenen met schrijven.
Hopelijk lukt het deze keer wel!
 
Ik durf je het antwoord niet te geven. Bij het CAE examen (schrijfvaardigheid) mag je nm schrijffouten maken, zolang ze maar niet als storend worden gezien (en dan is mijn vraag altijd.. wat vinden ZIJ storend en wat niet..). dat zelfde geldt voor grammaticale fouten (same question..)
Bij dit examen letten ze vooral op leuke structuurtjes (pas je uitdrukkingen toe, gebruik je veel moeilijk vocabulaire etc.) maar ook gebruik je voegwoorden / andere structuurwoorden etc. Maar ja, dit is natuurlijk geen IELTS.. dus beat me! Hun manier van nakijken is helaas lang niet altijd duidelijk.
Zoals Mountains al aan gaf is dus een fout in de grammar gelijk een verkeerd antwoord.
Pfff, das pittig.
 
Volgens mijn Australische vrouw is het gebruik van hoofdletters ongeveer hetzelfde als in het Nederlands:

Aan het begin van een zin, bij een eigennaam, bij aardrijkskundige namen, maar ook een titel die als een naam beschouwd kan worden: bijvoorbeeld: I talked to the cleaner and then to the Governor-General.

<edit>
Lamarck heeft gelijk, en ik maak boven een fout. Het blijkt dat governor-general niet in hoofdletters moet, tenzij ik specifiek zijn/haar naam noem.

Zie regels via deze link:
http://www.monash.edu/about/editorialstyle/editing/capitalisation.html
</edit>
 
Last edited:
en bij dagen van de week en de namen van de maanden (Monday, Tuesday/January etc).
 
Al weer even geleden. Maar erg bedankt voor jullie reactie!!!
De kunst is om vooral ook de strekking te bekijken. Namelijk in welke context staat een zin.
Wel lastig maar nu wel duidelijk.
 
Back
Top