IELTS meesturen met Sponsorship SA wegens SIR?

Andy en Marjolein

New Member
De eerste fase voor ons is achter de rug. Skilled Asses. naar VETASESS is onderweg.  Ohhhh ook wij moeten nu beginnen met wachten.. tjee zeg dacht niet dat het zo spannend zou zijn dat wachten. :?

Nu kunnen we ons dus alvast gaan richten op de volgende stap: SPONSORSHIP

Op de website van South Australia lees ik dat je bij de sponsorship aanvraag vanwege SIR al meteen de uitslag van de IELTS test moet meesturen.

Klopt dat?

Ik dacht dat we nog even tijd hadden tot de 'echte'  visum aanvraag.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik dacht te lezen dat sommige forumleden het pas met het visum deden... maar dan is het zeker geen SIR visum...

Nou wellicht dat iemand me het meteen kan vertellen... of moet ik niet zo twijfelen en gewoon de 'orders' opvolgen?

Groetjes,
Marjolein
 
Hoi,
Volgens mij moet bij aanvraag voor sponsorship de uitslag IELTS wel mee, zie de volgende link.
Maar misschien scheelt het per staat. Voor welke staat ga je???
Dit is voor SA:

www.immigration.sa.gov.au/site/pdfs/General%20Info%20-%20SIR.pdf

succes
Ineke
 
Hoi Marjolein,

Wij zitten in hetzelfde traject (SIR voor SA). Het klopt dat je de uitslag van IELTS test direct moet kunnen overleggen bij de SIR aanvraag. Wij hebben inmiddels wel de benodigde financiele gegevens van vermogen moeten opsturen, het application form (online) en de uitslag van VETASSESS. Ook de IELTS uitslag is dus nodig, maar die hebben wij nog niet.    :|   
Vanwege enorme drukte bij de instanties die de IELTS test afnemen konden we pas 8 april (jaja, as zaterdag      :blush:      ) terecht.
Ik zag een paar dagen geleden dat de eerstvolgende beschikbare datum pas half juni is..... (zowel in Utrecht als Adam)

Heel veel succes met het voltooien van de SIR!    :up:

Aussiegirl 
 
Hee Aussiegirl,
Wat bedoel je met de financiele gegevens van vermogen opsturen, moet dat bij aanvraag sponsorship???
Wij hebben sponsoring inmiddels binnen en ik heb daar niet van gehoord.

Ineke
 
Hi Ineke,

Wij moesten van de SA Government een bewijs meesturen dat wij een vermogen meebrengen. De SA Government schrijft voor dat je 2 jaar jezelf financieel moet kunnen redden. Ze hanteren hierbij een bedrag van AUD 930 per week. (Dus 930 x 52 x 2 jaar) Dat komt neer op ongeveer Euro 60.000,00. Dus wij hebben de papieren van de hypo en een nieuwe waardebepaling opgestuurd (Om de overwaarde van onze woning te bewijzen). Wij komen hiermee wel aan dat minimum van AUD 930 per week toe en dat bewijs is voldoende.

Dit was in ieder geval voor SA, ik weet niet voor welke staat jullie de sponsorship hebben?

Greetzzz Aussiegirl
 
Oh, ik zie net dat jullie ook voor SA gaan!  :p

Wellicht een ander soort visum? (Wij gaan voor SIR 495)

Bye
 
Wij ook, maar bij ons is daar niet om gevraagd.
Alleen IELTS,Skills Ass,en form 1244.

Alleen bij form 47sk voor de DIMIA vragen ze om hoeveel je meeneemt, maar of je bewijs mee moet sturen??? Geen idee.

Groetjes
Ineke
 
[quote author=Aussiegirl link=topic=4392.msg54916#msg54916 date=1144348489]
Vanwege enorme drukte bij de instanties die de IELTS test afnemen konden we pas 8 april (jaja, as zaterdag      :blush:      ) terecht.
[/quote]

En... hoe is het gegaan. Mee of tegen gevallen???? Nu maar afwachten ;-(

Groetjes,
Marjolein
 
Hi Marjolein,

De IELTS test was pittig maar goed te doen. Ik had er niet veel moeite mee.  De schrijfopdracht en het spreken vond ik het eenvoudigst.  Gewoon goed je kop erbij houden      :thinking:    en dan zijn alle onderdelen goed te doen.
Omdat Pasen  er tussen zit krijg ik pas 24 of 25 april bericht.       

Ik ben benieuwd!!

Uiteraard horen jullie de uitslag!!

Happy Easter
 
Hey allemaal!


Heeft ff geduurd voor ik weer op deze site was (vakantie en veel trainingsessies van het werk)... maar ik had beloofd om nog even iets van me te laten horen hoe de IELTS gegaan was:

Ik ben geslaagd!!!!    :lol:

Luisteren en lezen een 9
Schrijven een 7
Spreken een 8

Dus lekker ruim geslaagd!  :)    Snel het certificate (en de rest) gemaild en opgestuurd en nu maar wachten op het sponsorship voor SA. Daarna begint het hele DIMIA verhaal. :|

Voor iedereen die de test nog moet doen: good luck!


Greetzzzz Aussiegirl
 
Wowie, je zult wel blij zijn.  :roll: Weer een stapje verder.

Wij zijn nog in afwachting van de uitslag van Vetasses. Ik verwacht die eigenlijk volgende week. Dan gaan we de IELTS inplannen. Zal dus ergens juli / aug. worden. Afhankelijk van de drukte bij de IELTS. Maar dan hebben we in ieder geval nog ff de tijd om te oefenen. Zeker nu het wellicht belangrijker wordt hoe hoog je scoort vanwege de nieuwe (nog in te voeren) wijzigingen. Eerst dacht ik pfff zessie is ook wel genoeg, dus hoefde ik niet te oefenen. Maar nu ga ik ook voor die achten en negens.

Nou succes met de volgende stappen en hou ons op de hoogte :up:

Bye,
marjolein
 
Back
Top