IELTS of OET noodzakelijk?

Elja

New Member
Is een IELTS test of OET test noodzakelijk voor emigratie of kan het gevraagd worden? En hoe lang zijn die testen geldig?
 
Nee hoor, hangt van het visum en de functie (bij een gesponsord visum) af. Vaak vragen ze er wel om. Ik dacht dat de IELTS twee jaar geldig was.
 
IELTS is voortaan 3 jaar geldig*
De andere testen weet ik niet.

Naar welk visum zit je te kijken Elja?
 
Kom je op een 457 visa dan is een Ielts of OETS niet meteen een vereiste.

Kom je via skills binnen dan wel. Wil je uiteindelijk voor een PR gaan als je bv via een 457 bent binnen gekomen dan moet je uiteindelijk ook een Ielts doen.

Het ligt er inderdaad aan voor welk visa je gaat. Zoveel visa's en zoveel verschillende regels :confused:
 
Moet je voor voor een 189 of 190 visa trouwens een academic of general test afnemen. Dat wordt me niet volledig duidelijk op de website, want dat zou namelijk afhankelijk zijn van het bedrijf waar je werkzaam wordt?
 
IELTS is voortaan 3 jaar geldig*
De andere testen weet ik niet.

Naar welk visum zit je te kijken Elja?
Mag ik vragen waar je dit gevonden hebt? En geldt dat voor de testen die vanaf nu worden afgenomen of ook voor de testen van afgelopen jaar? Thnx!
 
Moet je voor voor een 189 of 190 visa trouwens een academic of general test afnemen. Dat wordt me niet volledig duidelijk op de website, want dat zou namelijk afhankelijk zijn van het bedrijf waar je werkzaam wordt?
Je kunt voor de punten voor het visum gewoon een General doen. Maar als de Skill Assessment Authority een Academic IELTS wil zien dan moet je uiteraard die doen. Maar stel dat je voor de skill assessment een 7 op Academic nodig hebt maar voor genoeg punten voor je visum een 8, dan kun je overwegen om de Academic voor de skill assesment te doen en de general voor het visum mocht je op de academic niet die 8 kunnen halen..
 
Mag ik vragen waar je dit gevonden hebt? En geldt dat voor de testen die vanaf nu worden afgenomen of ook voor de testen van afgelopen jaar? Thnx!

http://www.border.gov.au/Lega/Lega/Form/Immi-FAQs/how-can-i-prove-i-have-competent-english
  • You have achieved a score of at least 6 in each of the four test components (speaking, reading, listening and writing) in an International English Language Testing System (IELTS) test that has been undertaken in the three years immediately prior to lodging the visa application.

Afgelopen jaar was dit ook al zo Buurvrouw :)
 
Je kunt voor de punten voor het visum gewoon een General doen. Maar als de Skill Assessment Authority een Academic IELTS wil zien dan moet je uiteraard die doen. Maar stel dat je voor de skill assessment een 7 op Academic nodig hebt maar voor genoeg punten voor je visum een 8, dan kun je overwegen om de Academic voor de skill assesment te doen en de general voor het visum mocht je op de academic niet die 8 kunnen halen..
Ik zal het uitzoeken, bedankt!
 
http://www.border.gov.au/Lega/Lega/Form/Immi-FAQs/how-can-i-prove-i-have-competent-english
  • You have achieved a score of at least 6 in each of the four test components (speaking, reading, listening and writing) in an International English Language Testing System (IELTS) test that has been undertaken in the three years immediately prior to lodging the visa application.

Afgelopen jaar was dit ook al zo Buurvrouw :)

Gwen, wij gaan (enige vertraging tussendoor gehad) in September de ielts doen. Heb je dat bestandje nog waar je het in een andere thread over hebt? Zo ja, zou je dat alsjeblieft (please please) willen emailen naar nienke at graffiti.net? Superbedankt als je dat wilt doen!
 
Back
Top