IELTS-> oude paspoort, aanvraag DIMA-> nieuwe paspoort....probleem?

Frank100

New Member
Vraagje,

Na mijn IELTS test (vorig jaar november) heb ik een nieuw paspoort aangevraagd (twee weken geleden). Zoals jullie weten wordt die IELTS test direct vanuit het test-centre opgestuurd naar DIMA en moet je je paspoort gegevens overhandigen (op mijn IELTS test staat dus mijn oude paspoort nummer).

Ik ga nu mijn skills independent visum aanvragen met mijn nieuwe paspoort. Het paspoort nummer op mijn IELTS test komt dus niet overeen met mijn huidige paspoort nummer. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Kanik problemen verwachten? Wat kan ik doen?

Ik hoor het graag!

Gr Frank
 
Frank,

Ik begrijp het niet goed.  Hoe kan je IELTS al opgestuurd naar DIMA zijn als je je visum nog niet aangevraagd hebt?

Bedoel je niet dat je IELTS is opgestuurd naar de instantie die je skills assessment deed?  Als dat zo is dan is er geen probleem denk ik.  Je stuurt met je aanvraag naar DIMA een gecertificeerde kopie van je nieuwe paspoort.

Groetjes,
Susan
 
Hey Susan,

Toen ik mijn IELTS deed in Amsterdam heb ik aangegeven dat ze 1 exemplaar naar IEAust (voor mijn skills assessment) en 1 copy naar DIMA moesten sturen (toen nog DIMIA). Er ligt dus al een exemplaar bij DIMA "te wachten" totdat ik mijn visum aanvraag doe. Volgens mij is dat een gebruikelijk procedure :|
 
En als je DIMIA gewoon laat weten dat je paspoortnummer veranderd is, aan de hand van de gegevens op die IELTS? Staat daar geen dossiernummer of zo op, van IELTS? Kan je dan geen mail sturen?  :|

Sara
 
Ja er staat ook een dossier nummer op de IELTS. T'is opzich wel een goed idee zo'n mailtje. Ik vraag me alleen af of ze daar zomaar genoegen mee nemen, of dat je dat weer moet aantonen met gecertificeerde kopien etc, etc?
 
Hoi Frank,

Volgens Booklet 6 hoef je pas je IELTS uitslag (gecertificeerde kopie) mee te sturen naar DIMA met de aanvraag zelf, niet eerder. 

Ik vraag me af waar je IELTS bij DIMA terechtgekomen is.  Je had dan geen reference nummer, case officer etc.  Ik weet niet of ze dan je uitslag terug zouden kunnen vinden. 

Ik denk dat het voldoende is om je aanvraag op te sturen met een gecertificeerde kopie van je IELTS uitslag.  Als je zeker wilt zijn zou je ook een gecertificeerde kopie van je oude paspoort op kunnen sturen met je aanvraag. 

Ik hoop dat dit helpt.

Groetjes,
Susan
 
Frank,

Ik heb net Booklet 6 gekeken, je hoeft niet eens een gecertificeerde kopie van je IELTS op te sturen,  de Test Report Form (TRF) is voldoende in de aanvraag.  In de checklist staat 'IELTS TRF number or certificate', dus een gecertificeerde kopie van je IELTS uitslag is ook goed om mee te sturen met je aanvraag.

Dus ook als je eerder je IELTS naar DIMA hebt gestuurd moet je met je aanvraag nog bewijs van je IELTS meesturen.

Of DIMA zal kijken en vragen zal hebben omdat toen je je IELTS deed je een andere paspoort had weet ik niet.  Daarom mijn suggestie om gecertificeerd kopieen van je oude en nieuwe paspoorten mee te sturen, je zou de oude achter je IELTS uitslag kunnen plaatsen met de opmerking dat je een andere paspoort had toen je je IELTS deed.

Natuurlijk kan je een mail sturen zoals Sara ook zegt, maar misschien duurt het lang voordat je antwoord krijgt en dan is je aanvraag vertraagd.  Ik heb zelf een mail naar DIMA gestuurd, inmiddels 5 maanden geleden, en nog geen antwoord gezien  :-(  Ik heb toen mijn aanvraag opgestuurd en alles is goed gegaan.

Succes,
Susan
 
Ik heb ook alleen TRF nummer ingevuld op het 47SK formulier. (dus niet het hele uitslagformulier meegestuurd). Vond dat het heel duidelijk er stond: nummer invullen was genoeg.

Ik denk dus dat het allemaal wel goed komt. Je zou inderdaad een gecertificeerd kopie van de uitslag mee kunnen zenden voor de zekerheid. Dan zit je helemaal goed. Met eventueel een kleine opmerking dat je ondertussen van paspoort bent veranderd.........

henriette
 
Bedankt allemaal. Ga maar even voor het zekere. Heb mijn Notaris al gesproken dat ik nog een keertje bij hem langs kom, vond ie geen probleem, wou het gratis doen. Dus ff de TRF van mijn en mijn vriendin en een copy van mijn oude paspoort....moet het goed komen.

Thanx everybody!!
 
Back
Top