IELTS papier / digitaal?

Dijnnas

XPdite Sponsor
Beste allemaal,

Eind maart (de 29e geloof ik) ga ik mijn IELTS doen. Nou heb ik mij netjes ingeschreven en krijg ik een formulier terug waarop staat dat ik de pen&paper (OID) manier ga doen. Volgens mij heb ik geen keuze, toch? A'dam doet toch alleen maar de papieren handmatige (voor de oorlogse) manier van afnemen? @,5 maanden geleden was het iig niet mogelijk om het op een andere manier te doen.

Ik hoor het graag!

Dijnnas

Hallo,

Ik doe de IELTS 12 april in Utrecht (via IDP) en kon me idd alleen maar inschrijven voor de papieren versie.
Dus weet niet via wie jij het doet, maar via IDP was volgens mij alleen papier en pen.
Ook op mijn brief stond overigens dat ik de papieren versie ga doen. Misschien is dat gewoon een standaard brief ofzo.

Groetjes Bregje

Hoi,

Wij hebben 14 feb de IELTS gedaan en idd met papier en pen.
Volgens mij is er geen andere optie.
Heel veel succes met "blokken".
Ik vind het vrij pittig, heb vandaag de uitslag terug: 7,5/7/7/7,5! Not bad!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

groetjes< Marie

Marie, van harte gefeliciteerd, mooie cijfers!

Volgens mij kan het in A'dam ook alleen maar op papier en is het een standaard formuliertje dat ik terug kreeg. Ach, ik zie het wel. Ben alleen niet zo'n schrijver, meer een typer.

Ik mag een 4,5 gemiddeld halen, dus ga niet echt blokken. Beetje hier en daar wat oefenen om te kijken hoe die tests gaan en dan komt het vast goed.

Bij BLTC in Amsterdam kun je kiezen. Wij zijn de 29ste ook in A'dam. Bij BLTC dus.. :)

:up: :up: wat een cijfers Marie,  kei goed.

wij moeten nog en zullen nog veel aan jou cijfers denken  :grin:

succes verder met alles

gr helmut

Luuk: ik wil niet vervelend doen...maar ehhh je kunt niet kiezen!
Pen & paper => do or die .....er is geen andere mogelijkheid tot nu toe in Nederland (100% zeker).

Even nog wat anders mbt de IELTS: als je bijv extra tijd hebt aangevraagd krijg je pas op de dag van je examen te horen OF je extra tijd krijgt en zo ja, hoeveel!

Laten we hopen dat we hier eindelijk uit de klei getrokken worden en dus een digitale versie gaan krijgen...zou w.s. een hoop goed doen voor een hoop mensen  :wink:

Bij BLTC konden we toch echt de optie "computer" aanvinken op het inschrijfformulier.. misschien dat als je het kiest dat ze zeggen dat het niet kan..?

Luuk: dat klopt inderdaad. Je kunt het aanvinken, maar vervolgens is het geen mogelijkheid!

[quote author=Luuk link=topic=8506.msg112719#msg112719 date=1204284987]
Bij BLTC konden we toch echt de optie "computer" aanvinken op het inschrijfformulier.. misschien dat als je het kiest dat ze zeggen dat het niet kan..?
[/quote]

Nope, helaas...
Je kunt op het inschrijfformulier kiezen vor: Computerised test (please check availability with the centre you are applying to).
Dit betekent natuurlijk niet automatisch dat je in Amsterdam ook de computerised test kan doen.

In de confirmation die je toegestuurd krijgt staat ook de pen and paper version gemeld. Wanneer jij computerised aan hebt gevinkt, zou ik toch eens op je confirmation kijken. Ben er u toch echt van overtuigd dat het alleen met je pennetje gemaakt kan worden. Bovendien, zoals ik al eerder schreef, was het 2 manden geleden ook allemaal nog op papier.

[quote author=Dijnnas link=topic=8506.msg112728#msg112728 date=1204293448]
Ben er toch echt van overtuigd dat het alleen met je pennetje gemaakt kan worden.[/quote]

Sterker nog, het mag alleen met potlood  :wink: De dichtsbijzijnde elektronische test is in Italië. Wij waren wel bereid om er voor te reizen (we typen beiden beter en sneller dan dat we schrijven), maar Italië vind ik nu ook wel weer erg overdreven...

Lekker van deze tijd zeg, niet digitaal, maar met een potlood! Dat ze zelfs in Italie verder zijn dan in NL moet alleen al een reden zijn om het versneld in te voeren.

[quote author=EandE link=topic=8506.msg112812#msg112812 date=1204399072]
[quote author=Dijnnas link=topic=8506.msg112728#msg112728 date=1204293448]
Ben er toch echt van overtuigd dat het alleen met je pennetje gemaakt kan worden.[/quote]

Sterker nog, het mag alleen met potlood  :wink: De dichtsbijzijnde elektronische test is in Italië. Wij waren wel bereid om er voor te reizen (we typen beiden beter en sneller dan dat we schrijven), maar Italië vind ik nu ook wel weer erg overdreven...

[/quote]

Ik kan ook echt niet meer schrijven.. gaat fijn worden. Binnen 5 minuten lamme hand..  :|

[quote author=Luuk link=topic=8506.msg112868#msg112868 date=1204471557]

Ik kan ook echt niet meer schrijven.. gaat fijn worden. Binnen 5 minuten lamme hand..  :|
[/quote]

Dan moet je me toch iets uitleggen: Wanneer je binnen 5 min. een lamme hand hebt en je denkt dat je kan kiezen voor een digitale versie, waarom dan toch nog kiezen voor de papieren versie?

[quote author=Dijnnas link=topic=8506.msg112871#msg112871 date=1204474593]
[quote author=Luuk link=topic=8506.msg112868#msg112868 date=1204471557]

[/quote]

Dan moet je me toch iets uitleggen: Wanneer je binnen 5 min. een lamme hand hebt en je denkt dat je kan kiezen voor een digitale versie, waarom dan toch nog kiezen voor de papieren versie?
[/quote]

Oh, mijn vriendin is de hoofdaanvraagster en moet 7'ens halen op Academic.. ik 4'en op General. Ze wilde papier, dus deed maar mee.. :) Bovendien weet je bij papier 100% zeker dat het werkt, en als je een k*tmonitor hebt heb ik binnen een half uur hoofdpijn.

Hé Dijnnas,

Ja hoe gaat het met leren / oefenen en welk niveau ga je doen? General of academic.

Ik heb op 23 feb in Sydney de test gedaan op Academic, omdat ik toegelaten wilde worden op de universiteit. Ik mocht bij de luistertest en bij de leestest alleen met potlood schrijven, bij de schrijfopdrachten mag je wel met pen schrijven als je dat wilt. En natuurlijk heb je bij het spreken geen pen of potlood nodig.
Ik werd helaas tijdens de lees en schrijftest afgeleid door de surveillanten, omdat die de opgaven boekjes moeten tellen. helaas deden ze dit precies voor mijn neus.
Mijn scores waren ruim voldoende om toegelaten te worden tot de uni, maar als ik net als Luuk z'n vriendin allemaal 7s moet halen had ik het niet gehaald.

results: Listening 8, Reading 8, Writing 6.5 and Speaking 8

Succes allemaal en flink oefenen, want je hebt het nodig zeker op academic level.

Back