Ielts partner

Donatella

Member
Ik ben er een beetje uit en vroeg me af of het nog steeds zo is dat de partner de Ielts-test mag doen op het moment dat het visum al aangevraagd is door mij, hoofdaanvrager. Of evt. een Engelse cursus moet doen in Oz.
Als ik mijn examen in april ga halen, dan wil ik zsm een sponsering van WA aanvragen en dan hopelijk voor 1 juli alles deur uit, want ben bang dat er straks weer dingen gaan veranderen en veel tijd hebben we niet, als het al lukt! :p
 
Hoi,

ik kan me nog herinneren dat dat een stuk prijziger was dan hier alleen de Ielts test betalen. Maar weet niet meer om welke bedragen het ging..

Iemand die het weet...?

Groetjes Ireen
 
Bij ons moesten we de testen ingeleverd hebben voordat we een visum kregen. De cursus in australie kost bijna net zoveel als je visum aanvraag ( bij 176 visum tenminste).

Waarom doet je partner niet gelijk de test?
 
Bedankt voor jullie tips, ik heb na een tijdje speuren de pagina gevonden waar het om gaat ; http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/176/eligibility-english-family.htm
De prijzen voor de cursus staan er niet bij maar het is wel handig te weten dat de Ielts-test van de partner maar 1 jr. geldig is.
Ik ga straks voor de 4e keer want moet nu min. 8 scoren om aan voldoende punten te komen. Ik heb inmiddels prive-lessen, dat had ik veel eerder moeten doen...:wink:
Eerst maar kijken of het mij gaat lukken, dan kan John snel erachteraan want we gaan idd voor een 176.

Groetjes Daniella
 
Hoi,

Er staat idd dat je een 2nd installment moet betalen. Kijk je op de fee's gedeelte dan zie je dat die 4100 dollar is!

http://www.immi.gov.au/allforms/990i/professionals-outside-australia.htm


Ik zie nu trouwens pas dit stukje:
"This evidence should be provided when requested by the case officer and before the visa is granted"

wij hadden het dus al gedaan voordat we de aanvraag indienden, maar was dus niet perse nodig. Al versneld het denk ik wel het proces. Als je nog examen moet doen als ze er om vragen heb je ook extra stress... (al moet de partner maar een 4,5 halen).

Succes in elk geval! 8 is wel heel hoog. Maar goed met prive les heb je je wel goed voorbereid.
 
4100,-....dat gaan we dus niet doen! Je hebt gelijk hoor, je kunt het beter maar allebei gedaan hebben. Maar die 8 wordt een hele uitdaging...dat eerst maar aangaan!
Ik heb les van een echte deskundige op Ielts gebied, ze geeft al 30 jr. Engelse lessen, echt super :up:
 
Als partner hoef je toch maar een 4,5 te halen? Of heb je 5 punten extra nodig voor partner skills en daarom een 8?

Ik stuur je ff een pee-emmutje als je het goed vindt.
 
Klopt hoor, John hoeft maar een 4,5....maar ik moet een 8 om aan genoeg punten te komen.
Zal even je PM beantwoorden :wink:
 
Back
Top