IELTS resultaat nodig voor online visa application?

twov

Member
Hey,

Zoeken op IELTS, Visa en application levert zowat de hele site op dus hier komt de vraag dan maar:

Moet je reeds een IELTS test doen voordat je je online visa application doet? Of wordt dit achteraf nog opgevraagd?

Thx.
 
wij hebben het vooraf gedaan. Volgens mij moet dat ook, maar ik ben geen expert... Het kan meetellen met het aantal punten dat je krijgt, dus ik denk dat het wel moet.
 
Hey Lamarck,
Al bedankt voor je antwoord. Ja, dat we de Ielts moeten doen is zeker, vraag is alleen of je de test al moet gedaan hebben wanneer je je online-applicatie start of is het vb voldoende als je al een datum kan invullen wanneer je de test gaat doen.
Het zal er bij ons sowieso al om spannen dat we de procedure nog voor 1 juli kunnen starten, maar als we de ielts al moeten gedaan hebben (en al resultaten hebben) dan komen we er sowieso niet want de volgende vrije datum is 30/06/12 en eigenlijk hebben we dan al iets aan de hand waardoor we dan niet zouden kunnen gaan - en de resultaten daarvan hebben we dan toch nooit voor 1/7/12.
 
Volgens mij moet de aanvrager inderdaad de IELTS al gedaan hebben voordat het visum aangevraagd wordt omdat het een eis is voor het visum en een rol speelt bij de points test. Maar weet iemand of een secondary applicant (partner) ook al van te voren de IELTS moet hebben gedaan of kan dit later in het visumtraject gedaan worden?
 
mmm ik meen iets gezien te hebben dat de secondary applicant niet per se IELTS hoeft te doen, maar dat je dat kunt afkopen met een bedrag waarmee je engelse les gaat volgen als je er eenmaal bent? - klok - klepel -
 
Ja, dat is zo dacht ik. Maar dat vind ik dan wel zonde van het geld, is geloof ik best duur. En de secondary applicant hoeft niet zo heel hoog te scoren, dus met wat extra tijd moet dat wel lukken. Maar het aanvragen van het visum moet daar geen vertraging door oplopen. Het zou dus mooi zijn als het visum aangevraagd kan worden en de IELTS dan ergens tussen aanvraag en grant mag volgen.
 
Volgens mij moet je altijd je IELTS doen, daarna pas de lodgement. Want dit is een van de documenten die je moet leveren voordat je uberhaubt het visum kan aanvragen.

Veel geld? Bij mij was dit maar een zeer klein bedrag voor wat het totaal gaat kosten.
 
Wimmel, als je partner de ielts afkoopt, kost het rond de 2,5k AUD meen ik. En dat is best veel geld als een test maar 200 euro is en je gemiddeld een 4,5 moet halen.
 
Dat is toch de zogenaamde 2nd installment? dat is een soort lesgeld wat dan in australie recht geeft op engelse les.

'The 2nd installment of the Visa Application Charge for dependents aged 18 years or over with less than functional English must be paid before the visa is granted'

Je parter moet idd 4,5 halen. voor 200 euro en wellicht wat uurtjes studie is dat toch beter dan een paar duizend dollar betalen!
 
"
Wimmel, als je partner de ielts afkoopt, kost het rond de 2,5k AUD meen ik. En dat is best veel geld als een test maar 200 euro is en je gemiddeld een 4,5 moet halen.

"Best duur" Refereert naar het afkopen, ik heb het dus verkeerd gelezen. Inderdaad de 200 euro en gemiddeld 4.5 kan iedereen halen zonder te oefenen, dus zeker niet afkopen!
 
Als ik de nieuwe wetgeving goed begrijp, dan kan je na 1 juli direct een expression of interest (EOI) doen.
En daarna nog de IELTS doen, want pas als je uitgenodigd wordt een aanvraag te doen hoef je de bewijsstukken in te dienen.
Je hebt dan nog 60 dagen om alles te overleggen.
Of dat handig is om te doen is een tweede.
Er zijn namelijk vele op dit forum die behoorlijk lang over hun IELTS hebben gedaan en dan was hun uitnodiging wel inmiddels verlopen geweest.
Maar dat is een keuze die je alleen zelf kan maken. ;)

Ook bij een 175/176 mag je de IELTS papieren inleveren nadat je de aanvraag hebt gedaan.
Je CO bekijkt immers of je aanvraag compleet is en als er iets ontbreekt krijg je nog de kans dit aan te vullen.
Maar ook dan krijg je daar een beperkte termijn voor (ik dacht 2 weken, maar dat moet ik opzoeken), dus als je binnen 2 weken een CO krijgt, moet je wel zeker weten dan ook de IELTS papieren in orde te hebben. :up:
 
Bij de Skill Select blijk je wel de resultaten van de IELTS in te moeten vullen. Tevens die van de Skills Assessment.
 
Je kan de EOI al invullen en tijdelijk opslaan en bewaren zonder het al te verzenden. Kan je het al geleidelijk aan, al naargelang de info ter beschikking komt, invullen.
 
Back
Top