Ielts test certificate - origineel meesturen?

BarKev

New Member
Hi,

In form 47SK vraag 61 wordt gevraagd om de Test Report Form Number =uitslag Ielts test.
Wie kan mij vertellen of ik naast het invullen van het TRF number ook nog de originele certificaten (uitslagformulier) moet meesturen met de visum aanvraag?

Groet,

Kevin
 
lees even goed de checklist skilled visa, en hoe je alles in portfolio moet indienen:

ja dus, je moet ook je origineel meesturen van IELTS
 
Nu ben ik toch ook wel in verwarring.

In de checklist staat duidelijk dat je OF het Test Report Form number OF het IELTS certificate moet insturen. En in booklet 6 staat zelfs dat je alleen maar het TRF number hoeft te laten weten.

Moet je nou wel of niet het originele IELTS certificate insturen?

:?
 
Ik heb een gecertificeerd kopie van de IELTS uitslag meegestuurd, en daar heb ik nog geen commentaar op gekregen. In mijn checklist stond IELTS report, geen origineel of copie, dus ik denk dat beide mag.

Bart
 
Thanks, Bart.

Voor alle duidelijkheid:

Je skills assessment result letter moet je toch wel origineel insturen, right?
Of is dan een certified copy ook voldoende?

:|
 
Ik heb alleen maar een copie, het origineel heeft George Lombard (hoop ik gekregen)

Je geeft me wel een trigger om er nog eens om te vragen.

Maar ook daar geldt volgens mij dat een certified copy dezelfde status geniet als het origineel.

Bart
 
[quote author=AJ link=topic=3234.msg45551#msg45551 date=1138565052]
Nu ben ik toch ook wel in verwarring.
In de checklist staat duidelijk dat je OF het Test Report Form number OF het IELTS certificate moet insturen. En in booklet 6 staat zelfs dat je alleen maar het TRF number hoeft te laten weten.
Moet je nou wel of niet het originele IELTS certificate insturen?
[/quote]Je moet een certified copy van je ielts opsturen,tenminste dat verzoek hadden wij gekregen toen we ook ons medical verzoek kregen! En van je skill assesment moet je ook een certified copy opsturen, origineel moet je zelf houden!

Groetjes Sander :up:
 
Wij hebben onze Ielts tets gedaan bij BLTC (Amsterdam) Van de week gevraagd om een duplicaat van ons test report.
Zij sturen deze niet naar een priveadres maar wel naar de imm. office, voor 5 euro per duplicaat.
Zodra wij een filenumber hebben laten we de duplicaten dus opsturen naar Ozzie zodat ze toegevoegd kunnen worden aan ons file.
 
[quote author=BarKev link=topic=3234.msg45699#msg45699 date=1138640013]
Wij hebben onze Ielts tets gedaan bij BLTC (Amsterdam) Van de week gevraagd om een duplicaat van ons test report.
Zij sturen deze niet naar een priveadres maar wel naar de imm. office, voor 5 euro per duplicaat.
Zodra wij een filenumber hebben laten we de duplicaten dus opsturen naar Ozzie zodat ze toegevoegd kunnen worden aan ons file.
[/quote]Je file number krijg je als ze je aanvraag hebben ontvangen, misschien is het dan verstandiger om de duplicaten tegelijk met je aanvraag op te sturen!
 
[quote author=M5 link=topic=3234.msg45740#msg45740 date=1138655462]
[quote author=BarKev link=topic=3234.msg45699#msg45699 date=1138640013]
Wij hebben onze Ielts tets gedaan bij BLTC (Amsterdam) Van de week gevraagd om een duplicaat van ons test report.
Zij sturen deze niet naar een priveadres maar wel naar de imm. office, voor 5 euro per duplicaat.
Zodra wij een filenumber hebben laten we de duplicaten dus opsturen naar Ozzie zodat ze toegevoegd kunnen worden aan ons file.
[/quote]Je file number krijg je als ze je aanvraag hebben ontvangen, misschien is het dan verstandiger om de duplicaten tegelijk met je aanvraag op te sturen!
[/quote]

Hi M5,

ff checken hoor. De filenumber staat op de bevestiging die toegestuurd wordt zodra je visumaanvraag is ontvangen. En dit nummer heb je weer nodig om de duplicaten bij BLTC aan te vragen om ze te laten versturen naar imm. office. Volgens mij kan ik daarom de duplicaten niet gelijk al meesturen met de visumaanvraag.
toch? correct me if i'm wrong....
 
Je kan er ook voor kiezen om de documenten naar je huis te laten sturen duurt meestal een kleine 2 weken, die kan je dus meteen laten copieren en legalieseren en bij je visum aanvraag voegen. Wat je er voornamelijk mee bereikt is tijdwinst omdat je dan niet hoeft te wachten op je file number, en ze alles in een keer hebben. Persoonlijk zou ik daar voor kiezen.Het zou anders zijn als je al een case officer of een file number zou hebben.

Groetjes Sander
 
Klinkt als een goed idee. Ik heb nm de originelen al in huis. Hoef dus alleen nog maar een certified copy van deze te laten maken.
Kost wel een hoop $$$$ elke keer zeg. Hier in A'dam doet niemand iets voor niets ;-)
13,50 euro per document...........
 
[quote author=BarKev link=topic=3234.msg45756#msg45756 date=1138658702]
Klinkt als een goed idee. Ik heb nm de originelen al in huis. Hoef dus alleen nog maar een certified copy van deze te laten maken.
Kost wel een hoop $$$$ elke keer zeg. Hier in A'dam doet niemand iets voor niets ;-)
13,50 euro per document...........
[/quote]Er is al een keer een topic geopend hierover, maar een tip bel meerdere notarissen op, want er zijn er echt een hoop die het gratis doen, geloof me!

Groetjes Sander :up:
 
Even uit mijn hoofd (is alweer een tijdje terug). Wij hebben de originele ietsl uitslag opgestuurd en zelf een gewaarmerkt kopie gehouden. Vervolgens moesten we ook nog een origineel direct door die club in Amsterdam laten opsturen naar Adelaide. Dit stond (dacht ik) in de bevestigingsbrief die we van DIMIA kregen.
 
Back
Top