IELTS Test eerst??

Guitarman

Active Member
Hallo Forummers en Australie gekken,

Na een lange tijd van overdenken, praten en weerleggen neigen wij meer en meer naar "we gaan". Om de beslissing op te delen in wat kleinere stukjes leek het ons een goede zet om eerst ons op de IELTS test te storten. We gaan dan op de papieren van mijn vrouw en zij moet minimaal een 7 halen op Academic niveau. Ik hoef maar een 4,5 te halen op General, maar als ik ook een 7 weet te halen krijgt zij ook extra punten van mij.
Nu vroegen wij ons af is de IELTS test het eerste wat je moet indienen bij de visum aanvraag?
Of is dat pas aan het eind van de rit of juist er ergens tussen in? En hoelang is zo'n IELTS test geldig??

Zeer waarschijnlijk laten wij onze visum aanvraag doen via Rob Breumelhof van M2A. Hij weet dit uiteraard ook wel te vertellen. Maar ik heb hem al zo vaak om info gevraagd, dat ik het eerst wilde proberen op dit forum. Immers hier zitten veel "ervaringsdeskundigen".

Alvast en werderom mijn dank

Groeten J
 
Hi,

Je IELTS resultaten moet je indienen met al je papierwerk en alle ingevulde formulieren etc. Je IELTS is wel een tijd geldig, volgens mij zo'n 1 jaar-2 jaar, dus het ligt er aan hoe lang jullie er over doen om de test te gaan doen en de uiteindelijke aanvraag in te dienen.

Succes ermee!
 
De IELTS-test van de hoofdaanvrager is inderdaad minder lang geldig dan die van de partner. Ik dacht ook dat het 1 jaar was voor de hoofdaanvrager en 2 jaar voor de partner.
Wel een kleine nuance, je moet al IELTS-test resultaten voorleggen bij het indienen van de EOI, niet enkel bij de uiteindelijke visum-aanvraag.
 
IELTS is meestal niet het eerste om mee te beginnen. Bij de meeste visa zijn je 'skills' belangrijk om in aanmerking te komen voor een visum. Je begint dan het de beroepserkenning.

Verder:
www.immi.gov.au
 
Ik denk dat je wel je IELTS als eerste zou moeten doen als je twijfelt of je er wel doorheen komt, voordat je een duur kontrakt aangaat met een agent. Bij mijn eigen aanvraag heb ik de IELTS als eerste gedaan omdat ik wel het vertrouwen had dat ik door de skills assessment zou komen. De IELTS is ook het goedkoopste onderdeel, dus als het niet lukt dan zijn de verliezen minimaal.
 
Ik heb wel eerst de IELTS gedaan, omdat ik die ook nodig had voor het skills assessment. Maar dat hangt van je beroep af.
 
Ik heb de IELTS veel later gedaan omdat we niet zeker waren van de skill assessment. Tegen de tijd dat we het vertrouwen hadden dat dat wel goed kwam, hebben we ons op de IELTS gestort. Voordeel was dat ik toen ook al weer meer engels had geoefend bij het verzamelen van de papieren voor de skill assessment...
 
wat ik nog afvraag, terwijl ik aan het uitzoeken ben voor welke skills ik in aanmerking kom; ik lees idd ook op DIAC en sites van de passende associations, dat het 1-2 jaar geldig is. Maar is deze geldigheid van belang bij het checken van je SOL-skills (Bijv voor mij bij AASW of de ACWA), of bij de aanvraag van je visum? Maakt namelijk veel uit qua tijdsbestek.
Als het namelijk dan dus ook maar 1 jaar geldigheid beslaat tot aan de visumaanvraag, zit ik bijna te denken om zowel bij AASW en ACWA tegelijk mijn skills te checken, zodat er meer tijd overblijft tot aan visumaanvraag.... of is niet mogelijk dit bij 2 verschillende ass. tegelijk te doen?
 
Hallo Allemaal. Bedankt voor jullie reacties. Zo het nu staat gaan we eerst de IELTS test doen.
 
Nog even als mosterd na de maaltijd. Bij mij heeft de skills assessment best lang geduurd en veel tijd gekost om alle gegevens bij elkaar te krijgen. Uiteindelijk heb ik de IELTS pas later gedaan en was ik er blij om, anders had ie wel eens verlopen kunnen zijn.
 
Ik hoef maar een 4,5 te halen op General, maar als ik ook een 7 weet te halen krijgt zij ook extra punten van mij.
Waar heb je dit gelezen? Wij hebben dezelfde vertreksituatie als jullie, maar dit heb ik nergens vernomen. Ik kan het me ook niet voorstellen, want het gaat om de beroepserkenning van de hoofdaanvrager.
Succes met het examen, wanneer gaat het feest plaatsvinden? :)
 
Waar heb je dit gelezen? Wij hebben dezelfde vertreksituatie als jullie, maar dit heb ik nergens vernomen. Ik kan het me ook niet voorstellen, want het gaat om de beroepserkenning van de hoofdaanvrager.
Succes met het examen, wanneer gaat het feest plaatsvinden? :)
Thnx, Data staat nog niet vast. We hebben net alle papieren van Rob gehad.
Rob schrijft dit ook in een documentje van die 4,5.
Vraag hem er maar even naar
 
Back
Top