IELTS test vandaag afgelegd

hawk

XPdite Sponsor
Hoi Allemaal,

Ik heb dus vandaag de IELTS test, General Training afgelegd. Nou, en dan denken dat mijn Engels wel goed zit. Tegenover de meeste andere mensen die ik ken kom ik wel goed uit de voeten met deze taal maar dan die test!? 40 minuten heel scherp luisteren en veeeeeeeeeeeeeel te weinig tijd om de vragen van te voren door te nemen. Daar hoop ik een 6je voor gehaald te hebben zeg. De leestest en de schrijftest vielen mij wel mee. En in de spreektest heb ik wel één of 2 steken laten vallen maar daar ben ik niet al te bang voor omdat ik daar ook vrij goede dingen heb gedaan. Nu maar afwachten voor wat betreft het resultaat. En het Migration Bureau maar zeggen: "You don't need to worry about that", nou ik hoop dat ze gelijk hebben.
 
we duimen voor je :up:

Ben benieuwd, gewoon uit interessen maar waar gingen de twee vragen van writing deze keer over
 
De eerste writing was een brief die je moest schrijven over een restaurant wat je moest aanprijzen naar de locale krant. De 2e was over Roken, waarom jongeren ondanks alle waarschuwingen doorgan met roken / beginnen met roken en wat er aan gedaan kon worden.
 
Hoi Eldie,

Je hebt mij een Personal Message gestuurt. Als je wilt reageren in het forum kan je op "Reply" klikken.
 
oeps, dat gevoel ken ik hoor, ik heb hem in mei gedaan en my husband in april, viel niet mee, ons engels is echt wel goed maar we kwamen er allebei met een zesje vanaf!!!!!
kzal voor je duimen!!!!!
Think possitive, be possitive,
Irma :up:
 
Toen wij de IELTS gingen dien was ik van te voren best zenuwachtig en was zeer benieuwd naar mijn cijfer 10 dagen later. Ik dacht echt dat ik ergens rond de 5 gemiddeld zou hebben, maar dat was dus een 7! Ik had er best een goed gevoel over, maar toch. Het ging allemaal heel goed, dus niet zo maar af gaan op je gevoel hoor! Misschien heb je wel een heel goed cijfer ;)
 
Ja, zo is het ook. Ik had ook nooit gedacht dat de ACS mij goed zou keuren. Is toch ook gelukt.
 
oh jakkes..wij hebben ons examen op 9 juli..maak me nou niet zenuwachtig!!!  :| anyway..hoop dat je het gehaald hebt! ik duim voor je!!

mir
 
Ik denk dit soort test is zo gemaakt, dat het altijd te moeilijk
of zelfs onmogelijk is om 100% te halen.
Hoe kan je anders het verschil zien tussen iemand met een 9 en iemand met
een 10?

Het is dus normaal dat je maar een gedeelde af krijgt neem ik aan.
Met een 'slecht' gevoel kan je dus misschien nog steeds een 9 halen..

*L* maar ik heb nu makkelig praten.
Wacht maar af tot 16 Juli, want dan ben ik aan de beurt. En ik zal bibberen!

:)
Annemarie
 
Niets is onmogelijk, alleen erg lastig  :-D
En als je een 9 hebt gehaald, heb je het prima gedaan, da's namelijk het hoogste dat je kunt halen bij de IELTS. Ik vraag me af of daar een reden voor is?
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=1898.msg18028#msg18028 date=1118707993]
Niets is onmogelijk, alleen erg lastig  :-D
En als je een 9 hebt gehaald, heb je het prima gedaan, da's namelijk het hoogste dat je kunt halen bij de IELTS. Ik vraag me af of daar een reden voor is?
[/quote]

Hm. Ik ken iemand die een 10 voor z'n IELTS heeft gehaald. Toch nog maar even navragen of dat echt zo was. (Is trouwens wel een betrouwbaar iemand, dus ik denk dat het echt een 10 was)
 
'k Heb 't toch maar effe nagekeken, misschien was het veranderd sinds dec. '02 toen ik de test deed, maar volgens http://www.ielts.org/candidates/results/default.aspx is 9 toch echt het maximum.

:)lol: ik baal d'r nog steeds een beetje van dat ik de perfecte score niet gehaald heb door een 8.5 voor Reading, wat ik notabene het makkelijkste onderdeel vond... Sommige mensen zijn ook nooit tevreden. :roll:)
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=1898.msg18053#msg18053 date=1118734100]
'k Heb 't toch maar effe nagekeken, misschien was het veranderd sinds dec. '02 toen ik de test deed, maar volgens http://www.ielts.org/candidates/results/default.aspx is 9 toch echt het maximum.

:)lol: ik baal d'r nog steeds een beetje van dat ik de perfecte score niet gehaald heb door een 8.5 voor Reading, wat ik notabene het makkelijkste onderdeel vond... Sommige mensen zijn ook nooit tevreden. :roll:)
[/quote]

Misschien wilden ze je motiveren om nog beter te worden  :wink:
 
Ach, alles is relatief. Mijn vrouw (Australische) vertelde me onlangs dat zij destijds nog echt wel op haar woordkeuze lette omdat ze bang was dat ik sommige dingen nog niet zou begrijpen, terwijl ik toen dacht dat m'n Engels best goed was. Voelde ik me toch weer even behoorlijk op m'n plaats gezet...  :p
En als ik m'n Engels nu na 2.5 jaar in Australie vergelijk met wat het toen was, is het wel duidelijk dat je echt geen perfect Engels hoeft te hebben om hoog te scoren in de IELTS...
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=1898.msg18058#msg18058 date=1118735450]
Mijn vrouw (Australische) vertelde me onlangs dat zij destijds nog echt wel op haar woordkeuze lette omdat ze bang was dat ik sommige dingen nog niet zou begrijpen, terwijl ik toen dacht dat m'n Engels best goed was[/quote]

:? Hmm. Mijn vriend (wel Nederlander, maar zo'n halve native speaker) doet het juist
andersom. Mooi vele nieuwe woorden, en me vaak woorden laten nakijken.
(*L* Jean Luc Picard van star trek is overigens ook een goede bron van vocabulair *G*)

[quote author=Hans de Visser link=topic=1898.msg18058#msg18058 date=1118735450]
... dat je echt geen perfect Engels hoeft te hebben om hoog te scoren in de IELTS...[/quote]

Hmm.  Gelt dat ook voor de IETLS academic?
 
[quote author=jassian link=topic=1898.msg18060#msg18060 date=1118736659]
Hmm.  Gelt dat ook voor de IETLS academic?
[/quote]Hangt van je persoonlijke situatie af denk ik. Als je bv. net als ik destijds, net aan het einde van een paar jaar academisch onderzoek of opleiding staat waarin veel in het Engels gaat, is de Academic IELTS echt niet veel moeilijker dan de General, lijkt me.
Met niet perfect Engels bedoel ik dat je echt geen enorme vocabulary hoeft te hebben, als je de vocabulary die je hebt maar vloeiend weet te gebruiken.
 
Nou, ik spreek zeker vloeiend engels.
En in feite is mijn vocabulair zelfs nog beter dan gemiddelt.
Hoor ik tenminste, ook van native speakers.

:-D weet je, ik denk ik maak me weer druk over niets.
But I'm afraid, that's my nature.

:)
thanks thanks!
 
Mijn IELTS heb ik in mei gedaan, was erg zenuwachtig. Exact 2 (volle!!) weken later de uitslag. 8,5 voor luisteren, een 8 voor de overige onderdelen, alles op academic niveau. Ik heb alleen HAVO-Engels gehad, heb geen extra boeken of discs voor IELTS aangeschaft maar ben wel boeken in het Engels gaan lezen en de BBC gaan volgen. Daar steek je echt veel van op.
Mijn man heeft afgelopen zaterdag het genaral niveau gedaan en wij allebei vonden het schrijven het meest lastige onderdeel.
Wat misschien helpt: Deel je tekst goed in in paragrafen (zegt een juf Nederlands!) laat regels tussen de paragrafen open en zorg voor voldoende woorden. Je ziet, zonder een letter te hebben geschreven heb je dan zelfs al punten vergaard.
Ik duim voor iedereen die IELST nog moet doen hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Back
Top