Ielts test voor partner

delvis

Member
Ga me klaarstomen voor mijn IELTS-testen, maar wat ik me nu plots afvraag.
Moet mijn vrouw deze testen ook maken ?? Zij reist mee met mijn aanvraag (ze is 48jaar, dus te oud voor Aussie-migratienormen :))
Vind niet direct iets terug hierover op het Web.

Iemand een idee waar ik hier meer info over kan vinden ??

thx

d
 
Hoi Delvis

ja, je vrouw moet ook Ielts doen (de General, niet de Academic), maar zij hoeft slechts 4,5 te behalen ipv de 6 of 7 die de aanvrager moet behalen. Als zij dat niet ziet zitten kan je ook betalen voor een cursus Engels die zij dan moet gaan volgen zodra jullie in Australië zijn. Maar dat is vrij duur, en een 4,5 is makkelijk te halen.

Voor zover ik me herinner (en als er ondertussen niet weer vanalles veranderd is), zijn de Ielts-resultaten van de aanvrager 2 jaar geldig, maar die van de meereizende partner maar 1 jaar. Dus daar moet je wel rekening mee houden.

Succes!
Jerden
 
Hoi Delvis,

Klopt inderdaad wat Jerden zegt. Zelf kon ik dit ook nergens terugvinden, en heb ik eerste instantie alleen zelf de IELTS test gedaan. Volgens mij pas bij het invullen van de visum aanvraag kwam ik erachter dat ook de partner een IELTS test af moet leggen. Zij heeft het toen alsnog gedaan. Je kunt de visum aanvraag overigens al wel indienen, ook als de IELTS van je partner nog niet is afgenomen. Als zij zich maar wel al heeft aangemeld. Dit kun je in de visum aanvraag aangeven.

Groet,

Wim.
 
Back
Top