IELTS test

ElsBlomme

New Member
Hey,

Nog maar pas aangemeld op het forum en doe al beroep op jullie ervaringen/ advies...
smiley.gif


Ik ga namelijk op 04/dec/2010 mijn IELTS test afnemen en aangezien ik best veel (overbodige) informatie vindt op het internet, deze vraag.

Wat zijn aangewezen boeken/ oefenschriften om te studeren?
Of wat vonden jullie een goed boek/schrift om op deze test te oefenen.

Ik ben al 2 weken aan het rondkijken op het internet en vind nog steeds nieuwe boeken. Dus ik weet absoluut niet wat een aanrader is of wat juist geen aanrader is...

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Alvast bedankt,

Els
 
Dit is het officiele boek

Dat was een goede hulp, dan heb je de test namelijk al een keer gemaakt voor je echte test aan de beurt is. :up:

(Bij een aanmelding in Breda krijg je nog gratis online lesmateriaal met een inlog code.)
 
Hoi Els,

Even iets anders.. Weet je wel dat je IELTS test maar 1 jaar geldig is? Dus als je pas in Juni 2011 afstudeerd heb je een half jaartje om je aanvraag te doen, en daarin moet je volgens mij eerst nog je diploma laten assessen.
Maar in ieder geval succes!!

Groetjes Gwen
 
@ Gwen,

Oei... Ik had op het internet gelezen dat deze 2 jaar zou geldig zijn.
Daarom dacht ik dat ik hem nu al zou kunnen doen aangezien het toch wat voorbereiding vraagt.

Ik zal mijn neus nog eens in mijn informatiebrochure steken en hopelijk vind ik daar zwart op wit hoe lang deze geldig is aangezien ik geen 185€ betaal om hem een half jaar later terug te moeten doen.

Merciekes voor de tip en zal het fijne eens gaan uitzoeken...

Thank you...
 
Hoi Elske,

Kijk even bij skilled visa onder het kopje 'IELTS materiaal te koop??' en daar staan een aantal websites waar je gratis kan oefenen voor de ielts test. Vooral de laatste website is erg goed! (ielts.exam)
Succes!

groetjes janita
 
Hi Els,

Sorry voor de foute informatie! Ik was er echt van overtuigd dat het maar 1 jaar was.
 
Thank you everybody.... (Al een beetje aan het oefenen hé).

Heb reeds op iTunes audioboeken gekocht in het engels.
Had ergens gelezen dat dat ook hielp. Dus waarom ni? In het bedje of in de zon liggen en engels bijschaven... Klinkt niet slecht!

Hebben jullie reeds goede of slechte ervaringen met de IELTS test?

Groetjes,

Els
 
We hebben hem beide in 1 keer gehaald dus in dat opzicht goed.
Maar het was wel heel heftig!
Op het praten na doe je alles in 1 ruk achter elkaar en het is best pittig. :|
 
Hoi Elske, welkom op t forum.
Je hebt gelukkig nog veel tijd om te oefenen voor je Ielts.
Wij vonden het wisselend moeilijk. Mijn vriend heeft het de 2e keer gehaald, ik de 1e, zie onze handtekening. Dit was voor de general test.
Op zich vind ik het wel mee vallen, maar je zenuwen kunnen wel wat bederven natuurlijk.Dus veel oefenen is het motto!
Wij vonden deze site het beste: http://www.ielts-exam.net

Groetjes Ingrid en succes :up:
 
Ik ben ook van plan om m'n IELTS test op 4 dec 2010 te doen, nu is er één ding wat ik me afvraag.
Bij het inschrijvingsformulier zit een blad (pag 3) waar je kan invullen naar wie/waar je de uitslag wil sturen.
Kan ik m'n uitslag gewoon bij m'n visumaangifte steken, of dien ik de instelling vd immigratiedienst in te vullen?

Het zou gemakkelijk zijn indien ik toch al m'n IELTS test kan doen.
 
Hi Wim,

Ja hoor, je kunt de uitslag er gewoon bij sturen (ingescand als je een electronische aanvraag doet). Ik denk dat het DIAC er niet op zit te wachten dat ze dit soort dingen rechtstreeks krijgen :wink: . De reden dat dat er staat is dat velen van ons een bureau hebben ingehuurd om het proces te begeleiden. Ik heb toentertijd ook een uitslag rechtstreeks naar ons bureau laten sturen, dat was wel handig.

Succes met de IELTS test!

Groet,
Annemarie
 
Dat is ook bedoeld voor instanties die een bepaalde score op je Ielts vragen vooraleer ze je skill assessment doen. Voor verpleegkunde is dat bvb zo, maar er zijn nog andere instanties. Als je dat voor je skills assessment niet nodig hebt hoef je het niet in te vullen.
 


OFX
Back
Top