IELTS test

Mark en Miranda

New Member
Dag iedereen,

Heeft iemand hier toevallig die IELTS test gedaan? Wij vragen ons namelijk af op wat voor niveau dit is. Ik heb zelf Engels op de Havo met een 8 afgesloten en er nooit moeite mee gehad, dus ik kan redelijk uit de voeten in het Engels, zowel mondeling als schriftelijk. Mijn uitspraak is wel belabberd (ik spreek de 'r' als een 'w' uit).
Wat houdt die test precies in? Waar letten ze overal op en vooral: hoe moeilijk is de test?
Ik vind het namelijk een beetje onzin om 350 euro voor zo'n cursusweek te gaan betalen als dat achteraf niet nodig blijkt te zijn.

Alvast bedankt!

Miranda
 
http://www.ielts.studyau.com/

Op deze site kan je een aantal tests doen.

Groetjes Arno en Annemiek
 
Mark & Miranda said:
Dag iedereen,

Heeft iemand hier toevallig die IELTS test gedaan? Wij vragen ons namelijk af op wat voor niveau dit is. Ik heb zelf Engels op de Havo met een 8 afgesloten en er nooit moeite mee gehad, dus ik kan redelijk uit de voeten in het Engels, zowel mondeling als schriftelijk. Mijn uitspraak is wel belabberd (ik spreek de 'r' als een 'w' uit).
Wat houdt die test precies in? Waar letten ze overal op en vooral: hoe moeilijk is de test?
Ik vind het namelijk een beetje onzin om 350 euro voor zo'n cursusweek te gaan betalen als dat achteraf niet nodig blijkt te zijn.

Alvast bedankt!

Miranda

Hoi,

Ik denk dat jullie die ielts test heel goed kunnen doen. Die test is niet zo moeilijk. En ze maken niet zo'n heel probleem over de uitspraak, als je maar goed te begrijpen bent :wink:
 
Mark & Miranda said:
Dag iedereen,

Heeft iemand hier toevallig die IELTS test gedaan? Wij vragen ons namelijk af op wat voor niveau dit is. Ik heb zelf Engels op de Havo met een 8 afgesloten en er nooit moeite mee gehad, dus ik kan redelijk uit de voeten in het Engels, zowel mondeling als schriftelijk. Mijn uitspraak is wel belabberd (ik spreek de 'r' als een 'w' uit).
Wat houdt die test precies in? Waar letten ze overal op en vooral: hoe moeilijk is de test?
Ik vind het namelijk een beetje onzin om 350 euro voor zo'n cursusweek te gaan betalen als dat achteraf niet nodig blijkt te zijn.

Alvast bedankt!

Miranda
Als je een 8 voor Engels op de HAVO had, en weinig moeite met multiple choice examens, dan moet de IELTS geen probleem zijn. Ik raad wel aan om zo'n oefenexamen te bestellen (20 Euro geloof ik, althans dat was 't in nov. '02): het geeft je een goed idee wat je te wachten staat.
De luistertest en de leestest zijn multiple choice, net als op school. De schrijftest is open: meestal een brief (in mijn geval aan een busmaatschappij omdat je iets achtergelaten had op de bus) en een opstel. In het oefenexamen zit een voorbeeld van een goed opstel (score 8 ), bekijk dat goed, met name de structuur/opbouw. Ik gebruikte in mijn opstel een soortgelijke structuur en scoorde maximaal (ik moet toegeven dat ik al redelijk veel ervaring had in het schrijven in het Engels, en vrij goed was in Engels op school: 9 bij het eindexamen VWO, al is dat inmiddels meer dan een decennium geleden).
Het mondeling is een een-op-een gesprek. De vragen zijn voornamelijk bedoeld om jou aan het woord te laten. In het oefenexamen zitten een aantal voorbeelden van onderwerpen die aan bod kunnen komen. Probeer voor elk onderwerp te bedenken wat je zou antwoorden als je daarover vragen zou krijgen, en probeer een aantal nieuwe onderwerpen + antwoorden te verzinnen. In mijn geval was een van de onderwerpen niet iets wat ik voorbereid had, maar redelijk dichtbij. Gelukkig wist ik het gesprek die kant op te sturen: dat is niet al te moeilijk aangezien ze willen dat jij zoveel mogelijk aan het woord bent, en het wordt op prijs gesteld: het toont aan dat je vertrouwd bent met de taal. Bovendien, als je over een onderwerp praat waarmee je vertrouwd bent, praat je makkelijker en lijkt het dus dat je de taal beter beheerst. Voor mij werkte dat prima (scoorde ook hier maximaal). Voorbeeld: ze vroeg mij te praten over een land dat ik graag zou bezoeken, maar nog nooit geweest was. Ik praatte een beetje over Nieuw-Zeeland o.a. omdat je daar nog plekken hebt die niet toeristisch zijn, en gebruikte dat als bruggetje om vervolgens uitgebreid te kletsen over mijn laatste vakantie in een klein dorpje in de Spaanse Pyreneeen waar het toerisme nog niet doorgedrongen was...
Ik denk dat het belangrijker is om lekker door te kletsen, dan om te proberen lange ingewikkelde zinnen te maken. Maar uiteindelijk hangt het natuurlijk ten dele af van degene die je examen afneemt.
 
Hoi!

Klinkt alsof je het wel zal halen :D

Kijk ook even hier, misschien heb je er wat aan:
http://au.geocities.com/discoveraustralia/immigratiefaq/#en

Succes!

groetjes
Simone
 
had net uitgebreid tipjes getyped na mijn IELTS test 19 juni. Nu is alles verdwenen :( nou ik hoor het wel als er iemand binnenkort op moet die wat meer wil weten.....
 
Mariken,

Had je die tips hier op het forum gezet en zijn ze van het forum verdwenen?
 
Nee, er ging iets mis toen ik op Verzend had gedrukt....mijn compu denk ik. Maar ik hoor het wel als er mensen de test gaan doen....

Belangrijk is in ieder geval om op de tijd te letten en dat ook te oefenen thuis. Het is niet zozeer dat de test moeilijk was, maar dat ie moeilijker lijkt omdat de tijdsdruk zo hoog is. Dat had ik met name met lezen terwijl dat thuis toch allemaal goed ging.., misschien was het ook de concentratie bij mij: je doet luisteren, lezen en schrijven allemaal achter elkaar, en dat vergt wat van je ...
 
Back
Top