IELTS wanneer?

loecky

XPdite Sponsor
Hallo,

Wij kunnen binnenkort eindelijk ons visum aanvragen (ENS, subclass 121). We hebben m.u.v. de Ielts test van mijn vrouw en de gezondheidstesten voor ons allevier alle benodigde gegevens binnen.

Nu is het volgens mij zo dat je voor het uitvoeren van de gezondheidstests een bericht krijgt uit Au waar en wanneer.

M.b.t. de Ielts van mijn vrouw is het voor ons nog even onduidelijk wanneer ze deze moet doen. Moet dat nu al bij de aanvraag of kan het resultaat ook pas overlegd worden zodra een CO is toegewezen zodat ze nog wat tijd heeft om te studeren.

Groetjes,

Loek en Jacky Munnichs
 
Volgens mij is het zo voor je spouse:
- of ze doet IELTS (en haalt minimaal een 4,5 gemiddeld) en je voegt dit toe bij je aanvraag
- of je stort een extra geldbedrag (weet even niet hoeveel) waarmee je een cursus bekostigt die je vrouw in OZ doet.

Er zijn redelijk goede cursusboeken voor IELTS, als je alle regeltjes goed leert, kom je ver zelfs zonder heel goed Engels te kunnen

suc6!!
 
@Sjoem,

Dat klopt inderdaad maar mijn vraag was wanneer ze eventueel een IELTS moet doen. Voorafgaand aan indienen visum aanvraag of kan dat ook pas zodra onze casus wordt behandeld door een case officer.

Gr,
Loek
 
bij de online application moet je van jezelf en je vrouw aangeven wat de Engelse skill is: Proficient of Competent
Maar je upload pas later (met een aparte link) je documenten waaruit dit nivo blijkt, nl. je IELTS certificaat.

Ik weet eigenlijk niet of je dit ook later mag doen, in de checklist staat dat je je IELTS certificaat moet overleggen
bij de application. Ik weet niet of ze moeilijk doen als die van je vrouw er niet bij zit, je kunt 't proberen
 
Hey Loek,

Ik zie dat jij wel al je IELTS hebt gedaan, heb je dat uit jezelf gedaan of werd er op dat moment al naar gevraagd? Wij zijn begeleid door M2A en zij gaven ons aan wanneer we een afspraak konden maken voor onze IELTS. Heb net ff snel onze tijdslijn nagekeken en wij hebben vlak voor het indienen van de visum aanvraag allebei onze IELTS gedaan en ik ben de spouse. Op 16-12-06 in Amsterdam de IELTS test gedaan en op 22-12-06 is de visumaanvraag ingediend. Dus in ieder geval voordat de aanvraag is ingediend.

Hoop dat je wat aan deze info hebt  :|
Gr. Barbara  :smile:
 
Als applicant heb ik de IELTS voor de applicatie gedaan omdat dat nu eenmaal een vereiste is bij het invullen van de on-line applicatie. Mijn de-facto spouse heeft het later pas gedaan en het resultaat hebben we vervolgens later toegevoegd, maar nog wel voordat de CO was toegewezen. Ik herinner me niet precies wat je in de aanvraag dan moet aangeven. Je loopt natuurlijk het risico dat als je spouse niet meteen slaagt voor de IELTS, dat je dan uiteindelijk moet gaan betalen om toch je visum te krijgen. Maar dat zul je zelf moeten afwegen...
 
[quote author=Sjoem link=topic=9156.msg123686#msg123686 date=1218530717]
Er zijn redelijk goede cursusboeken voor IELTS, als je alle regeltjes goed leert, kom je ver zelfs zonder heel goed Engels te kunnen
[/quote]

Wat zijn dat voor 'n boeken? :fishing: Heb je misschien titels of een ISBN nummer??

Bedankt :up:

Marika
 
Wij hebben de IELTS al van te voren gedaan en dat was maar goed ook. jac zakte en het duurt vaak even voor er weer een plaatsje vrij is voor een her. Je moet rekening houden met wat wachttijd.
Er is al behoorlijk wat geschreven over IELTS dus als je de search button er op los laat komt er een hoop nuttigs uit, waarschijnlijk ook een paar goede boeken.
Er is in A'dam bij de BLTC ook een stoomcursus van een week, als je vrouw zich erg druk maakt is dat wellicht een oplossing. Wij vonden hem erg nuttig.
 
Back
Top