IELTS

Reemz

New Member
Hey !

Weet iemand hoe het precies in elkaar zit met de puntentellen van de IELTS?
Moet je voor elk opdracht een voeldoende scoren ? of moet je een gemiddeld voldoende scoren ?:smile:

Dankje
 
Hey !

Weet iemand hoe het precies in elkaar zit met de puntentellen van de IELTS?
Moet je voor elk opdracht een voeldoende scoren ? of moet je een gemiddeld voldoende scoren ?:smile:

Dankje

Hoi, hoi,

Voor IELTS moet je voor elk onderdeel een voldoende scoren. De overall bandscore (gemiddelde van de 4 onderdelen word niet geaccepteerd als punt. Het ligt eraan welk visum te aanvraagd hoe hoog de punten moeten zijn. Bijv: mijn man moest minimaal een 6,5 scoren om aan de nieuwe SMP eisen te voldoen. Erg jammer want haal je voor 1 onderdeel een half puntje te weinig moet je de hele IELTS test weer opnieuw doen. Alles of niets.

Succes, Betty
 
Hey !

Weet iemand hoe het precies in elkaar zit met de puntentellen van de IELTS?
Moet je voor elk opdracht een voeldoende scoren ? of moet je een gemiddeld voldoende scoren ?

Dankje

Volgens mij zit je in het verkeerde topic te posten. Enne ielts eisen zijn afhankelijk waar je ze voor nodig hebt, lift je mee als partner dan heb je bijvoorbeeld helemaal geen voldoende nodig voor alle onderdelen net zoals een 457. En ik geloof dat er zelfs meerdere visa zijn waar je helemaal geen ielts voor nodig hebt, partner visum is er 1 van. De hoogte van je cijfer en of je de general of de acedemic moet doen hang af van je beroep enz enz.

Kortom zoals jij je vraag stelt valt er geen zinnig antwoord op te geven, iets meer info en je krijgt misschien een antwoord waar je echt wat aan hebt.

@ Betty, dit is niet persoonlijk bedoeld, maar het advies wat jij geeft slaat op jullie situatie.

Groetjes,
Chantal
 
Ik heb ook een vraag ivm IELTS. Heb eens een luistertest gedaan op de site www.examenglish.com. Nu gaat de tekst wel vlug. Mag je nog eens luisteren tot je tijd om is op het IELTS examen? :smile:
 
Ja dat mag, en je mag ook vragen of ze even op pauze willen zetten...oja en je krijgt ook koffie en gebak onder het examen..
evil.gif
 
Fantastisch, heb ik nooit gekregen tijdens mijn examens :grin:
Tijd gaat wel verschrikkelijk snel, pffff. Half uur is zo om.
Thanks :up:
 
Nog 1 vraagje: moet je alles perfect schrijven of bekijken ze het meer algemeen? Bvb als je schrijft bookkeeping ipv book keeping. Ik heb eens gehoord dat ze er vooral naar kijken of je jezelf kan behelpen en de teksten begrijpt en foutjes dus mogen zolang je je verstaanbaar kan maken. Anders wordt het wel echt moeilijk. Je kan toch moeilijk de volledige vocabulair van buiten leren. Ben je alleen in het lokaal of met meerdere om examen af te leggen? Met computer of schriftelijk (hoofdtelefoon)? Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen! :wink:
 
@brumby:
Je kunt de luistertest niet pauzeren of stukjes opnieuw luisteren. Zes of zeven jaar geleden toen ik de test deed, waren de schrijf- en luistertest schriftelijk (op papier) in een lokaal met ongeveer tien anderen. Ik weet niet of je tegenwoordig de test op de computer kunt doen.
 
Hey, misschien is het intussen veranderd (hoop ik!)? Volgens Steven mag je wel herbeluisteren. Of toch niet? :|
 
Hey, misschien is het intussen veranderd (hoop ik!)? Volgens Steven mag je wel herbeluisteren. Of toch niet? :|
Je hebt duidelijk de ironie van Steven gemist...

De test is er op gericht om te bepalen welk niveau jouw Engels is. Als je dus de woorden aan elkaar plakt, dan zal je op zichzelf wel punten scoren voor het weten van de woorden maar niet de volle score krijgen vanwege het niet weten hoe het te schrijven. Als je zo voldoende punten morst dan zul je de benodigde score niet gaan halen. In mijn opinie, als je Engelse woorden aan elkaar schrijft als ze los geschreven moeten worden dan ga je geen hoge score halen. Het is dus niet zo zeer een kwestie van moeilijk zijn, het is gewoon een kwestie van vaststellen wat jouw niveau is.

Bij de applicant gaat het er dus niet zozeer om of je jezelf wel of niet verstaanbaar of kan behelpen, het gaat er om dat je in Australie in Engels kunt werken. Op basis daarvan heeft men bepaald dat je een minimale score moet halen afhankelijk van het visum waar je voor gaat.

Vwb de luistertekst, die krijg je maar 1 keer te horen. De tijd is om zodra de tekst is afgelopen. Let op: ook hier moet je zorgen dat je antwoorden correct schrijft, anders kun je ook daar weer punten op verliezen. In sommige centra kun je de test met de computer doen en dan weet ik niet hoe de luistertest wordt gedaan. Maar is het schriftelijk dan krijg je het per groep en zonder koptelefoon.
 
Hey, misschien is het intussen veranderd (hoop ik!)? Volgens Steven mag je wel herbeluisteren. Of toch niet? :|

grin.gif
grin.gif
Sorry Brumby, Dat was duidelijk als een grapje bedoeld...Wil je niet op een dwaalspoor zetten en dat je straks onder de Ielts om appeltaart en koffie met melk en suiker vraagt!
grin.gif


Het is dus niet zo dat je het opnieuw mag beluisteren, alles gaat achter elkaar.
 
HAHA, geen probleem hoor Steven! Ben misschien wat te serieus bezig, had het echt niet door :grin:
Slatsr, bedankt voor de duidelijke info. Ik moet niveau 7 halen academic, zal niet simpel zijn. Maar ik weet nu tenminste waar ik sta :wink:
 
Heb booklet 6 eens doorgenomen en heb iets gevonden:
Skilled – Regional Sponsored (subclass 475)
This visa is points tested but has a lower pass mark than the permanent visas and a lower level of English language ability (see below).
To apply, you must:
• be able to satisfy basic requirements;
• be able to pass the points test; and
• be sponsored by an eligible Australian relative living in a ‘Designated Area’, or nominated by a participating state or territory government agency.
The visa is valid for 3 years and as a holder of this visa you must abide by the condition that you live, work and/or study in ‘Regional Australia’ or a ‘Designated Area’.
English language requirement
If you do not have ‘competent’ English you may still qualify under this category if you have achieved an average band score of 6.0 (in an IELTS test) and you are sponsored by an eligible relative or a participating state or territory.

Dus als ik me laat sponsoren is het voldoende dat ik 6 haal op de IELTS test, of zie ik iets over het hoofd? :?
 
Back
Top