IELTS

australia

New Member
Hi allemaal,

Een vraagje over de IELTS test.
Ik moet een minimaal 4x een 7 halen op academic en mijn man minimaal 4x een 7 op general niveau.
Allebei hebben we een redelijk niveau van de Engelse taal maar om aan de vereiste zevens te voldoen er nog wel wat werk verzet worden denken we.
Wij vragen ons af wat nu de beste manier is op je voor te bereiden op de IELTS test.
Is het te adviseren om echt een IELTS cursus te gaan doen? Of is het maken van verschillende oefentests ook een goede manier?
Hebben jullie nog algemene adviezen/tips over de IELTS?
Begrijp dat het natuurlijk sterk afhankelijk is van je huidige kennis maar ben benieuwd hoe andere het aangepakt hebben.

Groetjes Amy :read:
 
IELTS is heel anders dan Engels kunnen. Mijn Engels (schrijfvaardigheid) is volgens mij best aardig, aangezien ik veel op Engelse fora zit. En toch had ik maar een 7 op general. Dus enige voorbereiding is zeker te adviseren. Ik heb gewoon boekjes gedaan en mijn vriendin had al wat IELTS gedaan, dus die had nog wat tips.

Er zijn mensen die ook scottishenglish.com hebben gedaan of persoonlijke begeleiders. Alles is mogelijk 4x7 op general is in ieder geval te doen met een beetje voorbereiding.
 
Ik heb zelf de General gedaan, zonder echt te studeren (hoogstens 2 tot 4 uurtjes de online oefeningen gedaan). Heb op de middelbare school voldoende engels gehad en lees af en toe een boek in het engels. Verder het gebruikelijke; Televisie en internet engels...
Ik heb hem 2x moeten doen, maar dat was wegens een wijziging in onze visa (geen sponsoring door Victoria) en ik heb 2x gemiddeld een 8 gehaald. Het moeilijkste vond ik zelf het spreek gedeelte omdat je dan echt direct moet antwoorden, je kunt niet even lekker nadenken over hoe je iets gaat zeggen/schrijven.
Mijn vriendin heeft de Academic moeten doen (zelfde studieniveau, kennis, etc) maar heeft daar toch wel iets voor gestudeerd. Vooral veel "moeilijke" woorden leren en begrippen. Zij heeft wel een IELTS cursus kunnen lenen van iemand en die redelijk door gespit. Ze had ook een 8.
 
Ook ik moest Academic doen en 4x 7 halen. Ik had veel te weinig( 2 avondjes online oefeningen) gedaan geef ik toe, maar wel gehaald. Mijn tip: bereid je voor op de test zelf, weet wat je te wachten staat, hoe ze de onderdelen testen.Schrijven vond ik lastig en ik heb thuis een boel voorbeelden gelezen met name de onderwerpen.Een paar goede verbindingswoorden onthouden en me aan de regels van schrijven van een essay gehouden en dat heeft voor mij gewerkt!
Ik vond het niveau van Academic Ielts lager dan VWO niveau. Ik blijf erbij....ze testen niet je Engels maar je vaardigheid om een test te doen!

Succes!
Mien
 
Ik woonde en werkte al 1,5 jaar in de VS op het moment dat ik de IELTS general heb gedaan. Hoewel ik in mijn werk veel technische documentatie schreef, heb ik toch wel even zitten zweten op het schrijven van essays omdat ik wist dat mijn schrijven van essays niet zo heel erg goed zou zijn. Uiteindelijk haalde ik een 7, wat net genoeg was. Alle andere onderdelen was ik veel beter in. Ik vind met lezen komt het ook een beetje neer op analytisch zijn, het begrijpend lezen.
 
Wij hebben deze site gebruikt http://www.ielts-exam.net/. Je vindt er uitleg over hoe je je kunt voorbereiden, hoe het examen in elkaar zit, en een aantal oefeningen. Ik heb er zelf veel aan gehad.
Het enige nadeel is dat je bij de schrijfoefeningen niet echt feedback krijgt (wel een antwoord, maar geen reactie op je eigen schrijfsel). Dus dat heb ik na laten lezen door iemand anders.
 
Ik had ook ooit van iemand het boek IELTS Target Band 7 gekregen. Hierin staan ook tips over hoe je het beste kan voorbereiden.

Ik heb hem tijdelijk in google docs gezet.

Linkje: https://docs.google.com/open?id=1IjChylKichW2OSMOJxYdi_3hkiD9Ba3l4JVyeCxuHi-25jRQhiOBziEFbVyw
 
Hi,

Bedankt voor al jullie snelle reacties en goede tips/adviezen.
Wat is dit toch een fijn forum!:up:
Het is ons duidelijk geworden dat weten wat de specifieke eisen van een IELTS zijn erg belangrijk is, wat willen ze horen, zien.
We hebben inmiddels 2 IELTS werkboeken besteld met CD's.
Films kijken we tegenwoordig zonder ondertiteling en we proberen ook samen wat meer Engels te spreken.
Alle beetjes helpen....
Wij gaan aan de studie!

Thanks,
Amy
 
als je DVD's kijkt, is het ook interessant de engelse ondertiteling op te zetten... Zo leer je sneller lezen, hoor je de juiste uitspraak van bepaalde woorden en de juiste schrijfwijze.
 
Ik vond de DVD wel verwarrend omdat ze ook de slechte gesprekken laten zien. Met name het 1e gesprek. Pas later had ik door dat diegene maar een 5 had gekregen...
 
Hi!
Heeft iemand toevallig ook het boek 'Ace the IELTS'?
Ik heb binnenkort de test (general) en zie erg op tegen het schrijven van een essay. Qua grammatica etc zie ik t wel zitten maar ik vind t een drama om te verzinnen wat ik ga schrijven.....
Iemand tips hoe ik dat het beste aan kan pakken??
Thanks!
 
Back
Top