IELTS

mirjam

New Member
Hoi allemaal,

ik ga 21 augustus het IELTS-examen doen. Zijn er toevallig mensen die ook die dag moeten...
 
Niet die dag, wij doen 19 juni en 10 juli. Wij moeten de Academic Version doen.

Tip: Een volle kast met goeie oefenboeken staat bij Waterstone's (boekhandel op het Spui). Staan er ook een paar met oude examens + antwoorden zodat je weet wat je krijgt. Ze zijn van Cambridge University, die de tests ook ontwikkelen.
Ik heb gister net een Reading test gemaakt om me voor te bereiden. Klokje erbij en zo...was weer net eindexamen in mijn eentje :)
Achterin staan de "scripts"van de luisteroefeningen. Ik ga wat mensen zoeken om me voor te lezen :lol: kan ik dat ook weer eens oefenen.
Zelf moet ik het meest letten op schrijven denk ik, ben slordig met de "tijden" in zowel NL als Engels, haha

veel succes!
Mariken
 
Op de website van IELTS zijn ook oefen examens. Ik heb 'm al gedaan dus ik kan je wat dingen aanraden;

- natuurlijk veel engelstalige films kijken. Heel handig om de spelling te leren; engelstalige DVDs op 'engelse ondertiteling' te zetten.

- Veel op engelstalige forums komen.

- En natuurlijk engels spreken oefenen
 
Mariken said:
Niet die dag, wij doen 19 juni en 10 juli. Wij moeten de Academic Version doen.



Hoi,

Ik heb vandaag gebeld en wij kunnen pas 24 juni 2004. Tjee dat is pas over 2 maanden. Bij het invullen van de apllication form staat bij vraag 17 academic of general training, hoe weet je voor welke je in aanmerking komt? Ik zag bij jou academic staan, dus ik ben erg benieuwd.

Groetjes Jacky
 
Kijk ook even op:

Emigreren - Nieuws en tips

Daar staat het een en ander met betrekking tot het doorsturen van de resultaten die je hebt behaald bij de IELTS.
 
Hoi!

Er zijn duidelijk nog veel mensen die de test moeten doen.

Mariken, jullie moeten een tijdje voor mij laat me even weten hoe het was.
Ik heb nog een hele tijd om te oefenen, ga ik ook doen. Zou niet willen dat het examen voor vertraging zou zorgen. Ik heb een oefenboek van het BLTC en ga binnenkort ook naar Waterstone's. Verder lees ik Engelse boeken.
Amulya, goede tip om Engelse films met Engelse ondertiteling te kijken.

Groetjes!!
 
wij hebben onze ielts-testen gelukkig al achter de rug.
Voor mijn toekomstige werk moest ik de academic versie doen, ik heb veel gehad aan een site in australie:
http://www.international.holmesglen.vic.edu.au
Hier worden voorbeelden gegeven. Woorden die je moet gebruiken voor de verklaring van de grafieken. Verder wordt er heel duidelijk in beschreven waar men op let.
Hopenlijk hebben jullie wat aan deze tip.
:idea:
 
Simone, bedankt voor de tip!!

Heb nog een vraagje...
Dacht er over om de cursus bij Het BLTC te doen. Is best veel geld maar wil geen risico's lopen. Wat denken jullie?? Is het zonder cursus ook te doen (academic) of is het wel de moeite waard??

Groetjes!
 
ik heb geen extra cursus gevolgd. Heb bij een boekhandel een boek over engelse grammatica gekocht. Hier een samenvatting van gemaakt.
Verder heb ik zoals ook door andere al is gemeld veel naar de bbc gekeken, engelse boeken gelezen.
In feite valt de Ielts best wel mee, het is alleen de tijdsdruk die erachter zit. Je hebt steeds maar een bepaalde tijd per onderdeel.
Ik had een gemiddelde van 7.5.
Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel.
groetjes
 
Sorry dat mijn reply zo lang duurt, ik was even computerloos.

Jacky: ik weet dat ik de academic version moet doen omdat wij als primary school teacher willen gaan en in de info van het skill assessment center staat dat je met dat beroep dan op alle onderdelen apart minstens een 7 moet scoren. Een beetje strenger dus dan normaal. Als je beroep geen eisen stelt, zoals bij ons, dan is het anders, meer info staat in booklet 6.


Mirjam, ik was vanochtend bij BLTC om een inschrijfformulier in te leveren en heb nog even gevraagd naar die voorbereidende cursus (375 Euro, 1 week, 30 uur) die ze daar hebben. Ik wil dat zelf niet maar mijn vriend dacht er wel over. Het meisje dat er werkt raadde me aan me voor te bereiden via de oefenboeken bij Waterstone. Ik heb er 1 van Cambridge uni die de test ook ontwikkelen en de examens en antwoorden staan er exact in. Het "praten" oefenen is natuurlijk het moeilijkst omdat je geen feedback krijgt...

Ik kan goede redenen bedenken om een voorbereidende cursus te doen bij het BLTC:
- om van iemand van het BLTC vast een indicatie krijgen van hoe je Engels is. En vast in levende lijve een "voortest" te ondergaan.
- als je auditief beter info opneemt dan wanneer je het leest (ik denk dat veel vd tips die in de oefenboeken staan, nog eens herhaald worden in de cursus)
- als je weinig mensen en middelen hebt om goed mee te oefenen
- als je lang geen Engels meer hebt gesproken
- als je even "ondergedompeld" dient te worden in Engels voor je examen!


Met het gevaar dat ik in juni zwaar de klos ben als ik hierop terugkom:oops: : Ik doe zelf geen cursus om de volgende redenen:
belangrijkst: omdat ik wat er in het oefenboek staat redelijk aankan (al vond ik de tijdsdruk hoog en het schrijven het moeilijkst!), omdat ik ruim een jaar in het buitenland heb gereisd en op de universiteit ook wel Engels moest lezen, omdat ik na 90 dagen weer een kans heb :lol: en omdat ik gezien het geld voor de cursus zeker 1x de IELTS test ga proberen alvorens dat cursusgeld te betalen.... :lol:

Verder zal ik via het forum laten weten hoe het was. OOK als ik het niet haal.... :oops:

Mariken
 
Mariken said:
Sorry dat mijn reply zo lang duurt, ik was even computerloos.

Jacky: ik weet dat ik de academic version moet doen omdat wij als primary school teacher willen gaan en in de info van het skill assessment center staat dat je met dat beroep dan op alle onderdelen apart minstens een 7 moet scoren. Een beetje strenger dus dan normaal. Als je beroep geen eisen stelt, zoals bij ons, dan is het anders, meer info staat in booklet 6.


Mirjam, ik was vanochtend bij BLTC om een inschrijfformulier in te leveren en heb nog even gevraagd naar die voorbereidende cursus (375 Euro, 1 week, 30 uur) die ze daar hebben. Ik wil dat zelf niet maar mijn vriend dacht er wel over. Het meisje dat er werkt raadde me aan me voor te bereiden via de oefenboeken bij Waterstone. Ik heb er 1 van Cambridge uni die de test ook ontwikkelen en de examens en antwoorden staan er exact in. Het "praten" oefenen is natuurlijk het moeilijkst omdat je geen feedback krijgt...

Ik kan goede redenen bedenken om een voorbereidende cursus te doen bij het BLTC:
- om van iemand van het BLTC vast een indicatie krijgen van hoe je Engels is. En vast in levende lijve een "voortest" te ondergaan.
- als je auditief beter info opneemt dan wanneer je het leest (ik denk dat veel vd tips die in de oefenboeken staan, nog eens herhaald worden in de cursus)
- als je weinig mensen en middelen hebt om goed mee te oefenen
- als je lang geen Engels meer hebt gesproken
- als je even "ondergedompeld" dient te worden in Engels voor je examen!


Met het gevaar dat ik in juni zwaar de klos ben als ik hierop terugkom:oops: : Ik doe zelf geen cursus om de volgende redenen:
belangrijkst: omdat ik wat er in het oefenboek staat redelijk aankan (al vond ik de tijdsdruk hoog en het schrijven het moeilijkst!), omdat ik ruim een jaar in het buitenland heb gereisd en op de universiteit ook wel Engels moest lezen, omdat ik na 90 dagen weer een kans heb :lol: en omdat ik gezien het geld voor de cursus zeker 1x de IELTS test ga proberen alvorens dat cursusgeld te betalen.... :lol:

Verder zal ik via het forum laten weten hoe het was. OOK als ik het niet haal.... :oops:

Mariken

Nou Nou mariken, ik denkt dat jij zeker haalt. Blijven positive. :lol: :lol:
 
de academic is best te doen. Wat ik al eerder zei, je moet rekening houden met de tijdsduur. Het mondeling valt ook best mee, je moet niet schrikken als je eventueel een woord niet weet maar gewoon doorgaan.
 
Heb die site die Simone aangaf eens doorgenomen. Lekker duidelijk en goed oefenmateriaal inderdaad!!
www.international.holmesglen.vic.edu.au
 
Back
Top