Iemand ervaring met aanvraag Paid Parental Leave on Bridging Visa?

Hallo iedereen,

Mijn man en ik verwachten in april 2014 ons tweede kindje :). We zitten op dit moment midden in de aanvraag procedure voor onze Permanent Residency en kijken stiekem natuurlijk al naar de voordelen die we zullen hebben op dit visum. Het zal allemaal alleen net zo uitkomen dat we de application online hebben ingediend en dus op een bridging visa zitten en nog geen PR hebben (en dus ook geen Centrelink number etc). Heeft iemand in eenzelfde situatie gezeten?

Ik heb geprobeerd contact te zoeken met Family Assistance Office, maar daar sta je minimaal 20 minuten in de wacht, dus ik dacht probeer het eerst zo eens..

Ik wil graag weten of we nog steeds in aanmerking komen voor Paid parental leave (met de 330 uren gewerkt etc etc) ook al wordt de aanvraag hiervan ingediend als de baby al geboren is. Ik las iets over maximaal 34 weken nadat baby geboren is dat deze aanvraag binnen moet zijn, maar de Family Assistance Site geeft ook aan zo vroeg mogelijk (vanaf 3 maanden voor baby er is) deze in te dienen om op tijd je Paid Parental Leave binnen te krijgen. Hoop een reactie te ontvangen.

Groet,

Annemarie
 
Of je in aanmerking komt voor Paid Parental Leave hangt af van de geboortedatum van het kind, niet wanneer jullie de aanvraag indienen of van het verlof gebruik willen maken. Als je kind dus geboren wordt voordat je permanent residency is toegekend dan zul je het mislopen.

Je zult in dat geval ook het kind aan je visumaanvraag moeten toevoegen, want het zal dan niet automatisch de Australische nationaliteit toegekend krijgen.
 
Of je in aanmerking komt voor Paid Parental Leave hangt af van de geboortedatum van het kind, niet wanneer jullie de aanvraag indienen of van het verlof gebruik willen maken. Als je kind dus geboren wordt voordat je permanent residency is toegekend dan zul je het mislopen.

Je zult in dat geval ook het kind aan je visumaanvraag moeten toevoegen, want het zal dan niet automatisch de Australische nationaliteit toegekend krijgen.

Dank voor de reactie,

Mag ik vragen of u hier zelf ervaring mee heeft gehad? Het enige wat de goedkeuring zou kunnen vertragen is de x-ray die ik niet kan doen. De rest kan allemaal op tijd ingediend worden. Je weet alleen niet natuurlijk hoe lang ze over de goedkeuring doen.
 
Mag ik vragen of u hier zelf ervaring mee heeft gehad? Het enige wat de goedkeuring zou kunnen vertragen is de x-ray die ik niet kan doen. De rest kan allemaal op tijd ingediend worden. Je weet alleen niet natuurlijk hoe lang ze over de goedkeuring doen.
Geen ervaring met het bridging visa, maar heb 1,5 jaar geleden de aanvraag van Paid Parental Leave voor mijn vrouw uitgevoerd dus ben wel bekend met die regels.


Wellicht kun je bij de aanvraag aankaarten dat je zwanger bent en dat je het visum graag voor de geboorte geregeld hebt zodat het kind Ozzie wordt. Weet niet of het helpt, maar proberen kan geen kwaad...
 
Dankjewel voor de reactie en ik schrijf maar verder met 'je', want blijkbaar is de beleefdheidsvorm 'u' niet gebruikelijk op dit forum ;-).

Ik heb gisteren dan toch 40 minuten aan de telefoon gezeten en heb inderdaad het verlossende, maar enigszins tegenvallende bericht gekregen dat we er niet voor in aanmerking komen zonder de Permanent Residency...helaaaaas. Maar wat je zegt, zo snel mogelijk de aanvraag eruit doen en wie weet hebben we nog geluk en komt de goedkeuring hiervan op tijd binnen.

Krijgen jullie daarnaast ook de Family Tax Benefit A of B? A komen wij niet voor in aanmerking maar B waarschijnlijk wel en ook dat is een flinke hulp als ik zie wat je krijgt.. zijn er nog andere benefits worth looking into die ik over het hoofd heb gezien??
 
Krijgen jullie daarnaast ook de Family Tax Benefit A of B? A komen wij niet voor in aanmerking maar B waarschijnlijk wel en ook dat is een flinke hulp als ik zie wat je krijgt.. zijn er nog andere benefits worth looking into die ik over het hoofd heb gezien??
Die Tax Benefits zijn inkomensafhankelijk. Dus het kan een vetpot zijn of vet niks. Maar je kunt het zowiezo invullen op het zelfde formulier als de Paid Parental Leave en dan adviseren ze je wel over wat je krijgt. Ik had bij het invullen de aanname gedaan dat mijn vrouw weer terug zou keren naar het werk en dat drukte ons boven de bovengrens. Kreeg netjes een brief dat we er niet voor in aanmerking komen. Uiteindelijk is mijn vrouw niet gaan werken, dus na de belastingaangifte een claim voor het afgelopen jaar ingevuld, zijn nog in afwachting van het antwoord.

Verder zijn er geen algemeen toegankelijke benefits naar ik weet, de rest is meer voor speciale gevallen. Maar de centrelink website is vrij gedetailleerd. Wel iets om aan te denken naar het verkrijgen van de PR is om bij Medicare de Safety Net te activeren (ben de juiste benaming even kwijt). Dan worden alle expenses van de familie op een hoop gegooid en gaan ze je sneller een betere teruggave doen.
 
Back
Top