Iemand ervaring met documenten emailen naar DIMA??

bono

XPdite Sponsor
Ik heb vorige week de oproep voor medicals/VOG ontvangen, en daar staat dat je de VOG en birth certificate ook kan emailen naar de DIMA ipv per post.
Heeft iemand dit gedaan en moet je dan ook de coversheet meemailen?? Heb je dan het origineel ingescand of de gecertificeerde kopie??

Groetjes en alvast bedankt.

Ineke
 
Volgens mij staat er in je Acknowlegdement letter precies omschreven hoe je dat moet doen. Ze hebben twee speciale e-mail adressen waar je dit soort info heen kan sturen. Verder stond er in mijn Acknowlegdement letter dat ik in iedere e-mail die ik stuur de naam van de main applicant, het file reference number en mijn ICSE Request ID moet noemen.

Succes
 
nee, sorry Ineke,

Voor zover ik weet moest ik de VOG's alsorigineel opsturen en dus geen gecertificeerde kopie.

Mariette
 
In het verzoek om medicals stond:

Providing documents
When providing documents, please provide them in one of the following formats only:
o Scanned copies of the original documents emailed directly to the ASPC; or
o Scanned copies of certified documents emailed directly to the ASPC, or
o Certified copies of the documents sent to the ASPC.
DO NOT send this office any original documents or provide paper copies of documents sent by e-mail unless asked to do so by a departmental officer.
Providing scanned copies of documents reduces postal and administrative delays in receiving and processing information. For sending scanned documents, please see e-mail address details later in this letter.

Ze willen dit dus graag om de papierhandel te verminderen, maar ik wil wel zeker weten dat dit goed gaat, dus vandaar de vraag of iemand het op deze manier gedaan heeft.
 
Hallo Ineke,

Ik ben benieuwd of je de documenten uiteindelijk toch per e-mail (naar branch2.docattach@immi.gov.au) hebt verstuurd? Ben hier helemaal voor, want het gaat toch sneller. En behalve dat je geen verzendkosten hebt, kun je ook nog eens originele documenten scannen (in kleur) en ook dat is veel goedkoper dan weer een gewaarmerkte copie maken.

Ik wil op deze manier nieuwe paspoort gegevens doorsturen, dus ik hoor graag of het je gelukt is.

Bedankt alvast.

Rob
 
Hoi,

Ik lees nu deze post eigenlijk en kan zeggen dat ik mijn documenten wel naar dit emailadres heb gestuurd. Na een week heb ik gevraagd of het was aangekomen, aangezien ik geen bevestiging had gehad. Ik kreeg een reactie terug dat het wel een week kon duren voordat het verwerkt was. Ik heb vervolgens ook nog alle documenten voor de zekerheid naar het mailadres van mijn caseofficer gemailed en een week later kreeg ik van hem bericht dat alles binnen was. Of dat bericht nou via branch2 is gekomen weet ik niet, maar ik ga ervan uit dat dat  doormailen wel goed werkt. Je kunt het altijd checken, toch?
Succes,

groetjes Anneke
 
Voor de aanvraag van ons PhD Student visa hebben wij helemaal niks opgestuurd, als is per email (webpagina) gegaan. Ook het bewijs van onze relatie (vertaalde kopie huurcontract). Inscannen en mailen maar  :up:.
 
Back
Top