Iemand ervaring met omscholing?

Mel

New Member
Hallo,

Misschien heel apart. Maar als iemand nu echt heel erg graag visum voor Australie wil krijgen. Heeft er dan toevallig iemand ervaring met omscholing?

Ik voldoe aan een paar eisen niet (werkervaring/ qualificaties). Maar wil heel erg graag naar Australie toe. Soms heb je in je leven een moment van; ja, hier voel ik me thuis &  hier wil ik verder! Ik heb het geluk gehad dat ik in een heel klein dorpje in the middle of nowhere veel vrienden heb gemaakt en goede contacten heb opgebouwd.  En ik heb het gevoel dat ik in Nederland voldoende heb gedaan (jaren lang voor Defensie gewerkt, daarna door in de sport)

Ik ben nu aan het denken aan een eventuele omscholing, dan maar kapster worden of kok of zoiets dergelijks (absoluut niet neerbuigend bedoeld). Maar ben wel bang dat als ik zoiets zou gaan doen, ik hiervoor eerst weer natuurlijk een opleiding voor moet volgen, dan zal ik wel weer werkervaring moeten opdoen en dan zal je net zien dat het beroep ineens niet meer nodig is!!

Wat ik dus eigenlijk wel eens zou willen weten of dat er iemand is die hier ervaring mee heeft. En wat voor een soort omscholing je dan hebt gedaan, hoelang en hoe het zat met werkervaring.

Nou, bedankt he!!
 
Hey Mel,

Ik voldeed (voldoe) ook niet aan de eis. We zouden ook nooit voor een visum in aanmerking komen. Heel frustrerent, dus ik heb flink nagedacht wat ik zou kunnen doen om dit te veranderen. Ik had een goedbetaalde baan en heb dit dus van het ene op het andere moment opgezegd (anderhalf jaar) geleden om te kunnen studeren. Iets wat ik leuk vind, waar ik me prettig bij voelde en wat mijn kansen zouden vergroten.
Natuurlijk is het altijd een gok. Blijft het beroep nog wel op de SOL staan, etc...
Ik moet nog iets meer dan twee jaar, helaas. Maar ik ga, als alles mee zit, volgend (school) jaar wel stage lopen in Oz. Het is hard werken, en flink veel inleveren voor ons. Niet meer die luxe om zomaar alles te kunnen kopen. We hadden eerst twee inkomens, en nu één. Maar ik weet waar ik het voor doe. Mijn man staat gelukkig achter mij en (onder)steunt mij waar nodig.
Soms zou ik willen dat we al zover waren, het duurt af en toe zo ontzettend lang...
Maar als ik die vele verhalen op het forum lees en er met mensen die er belangstelling voor hebben over praat, krijg ik weer energie.
Heel cliché, maar je moet doen wat je denkt dat goed is. En als je iets wil bereiken, moet je soms helaas een stap of soms wel een flinke stap terug doen.
Maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. Nog even...
En hoe het er over een tijdje uitziet, we zullen zien...maar komen zullen we er :).

Heel veel succes met je keuze. Ik ben benieuwd naar wat je uiteindelijk gaat doen :).

Groetjes,
Andere Mel :-D
 
a bit of a contradiction 
dan maar kapster worden of kok of zoiets dergelijks (absoluut niet neerbuigend bedoeld).
  :)

Anyhow, je kan het roer wel volkomen omgooien maar wil je ook daadwerkelijk Kapster of Kok worden??  Want je bent inderdaad zo weer een paar jaar verder voordat je EN je de juiste qualificaties EN de juiste werkervaring hebt. En het zal niet meevallen om een opleiding te doen die je normaliter (liever) niet zou doen.  Misschien nog eens goed de lijst van beroepen door spitten?? Is er niet iets op sport gebied?

Syl
(getrouwd met een Chef :) )en nee ik ben geen kapster  :lol:
 
Helemaal top jullie berichtjes. Goed dat je het hebt gedaan Mel, dan maar ff indimmen maar je zal er komen. Vwb kok of kapster, ja daar was ik ook nog niet overuit. Ikheb me ff op dewachtlijst bij move2australia gezet. Ik hoop zeer binnenkort ff met rob breumhof naar de diverse misschien wel betere opties te kijken.

Nogmaals bedankt!
mel
 
Beste Mel,

Als het ook niet wil lukken dan bouw je toch een vlotje enne peddelen maar.
En dan maar hopen dat de wind de goede kant op gaat.

Zonder gein.

Don't give up, never.
keep whispering your heartdreams because you never know when your angel is listening.

outback Jack
 
Cheers Jack,

I will keep it in mind!

But most of all I will hold on my dreams and go for it!!

Thanks,
Mel
 
Zo heb ik eens een oudere man (kennis) gesproken.
Die was een beetje op de hoogte waar wij naar streefden.

Hij zei toen ik 28jaar was ( hij is nu 67) heb ik naar New Zealand willen emigreren.
Omdat ik de grootste heibel thuis met mijn ouders kreeg heb ik dit nooit meer gedaan.
En later, nu dus, heb ik er spijt van.
Ik was al zover dat mijn koffers gepakt waren en mijn ticket klaar lag op de salon tafel.

Luister naar je eigen hart, dat is het belangrijkste

Outback Jack :evil:
 
heb je al eens aan emigreren naar Nieuw Zeeland gedacht, want als je hier een visum krijgt, wat makkelijker is dan in Ozzie. Dan kan je na 5 jaar in Nieuw Zeeland gewoond te hebben toch nog naar Ozzie emigreren.
Je kan er dan in iedergeval makkelijker in je vakanties naar toe!!!

succes, hoop dat het allemaal gaat lukken

maris
 
Hoi Mel,

Ik moet me ook om laten scholen om Oz binnen te komen want ik heb alleen een Mavo diploma en allerlei baantjes gehad.
Gelukkig willen mijn ouders mijn studie in Oz betalen,voor welfare worker,ook van de SOL afgeplukt maar dit is ook een beroep wat ik zelf graag wil gaan doen.
Ik moet maar afwachten of dit beroep over een aantal jaar nog gevraagt wordt.Ik heb goede hoop van wel want momenteel zijn er heel,veel vacatures en er komen meer mensen naar Oz dus ik denk,meer mensen,ook meer problemen die in de hulp verlening terecht gaan komen.

Maar ik wens je heel,veel succes!
 
Back
Top