Iemand ervaring met psychology nec?

v711annelies

New Member
Hoi mensen!

Mischien kan iemand mij helpen. Ik heb straks een master in kinder en jeugd psychologie, maar geen werkervaring.  Om die werkervaring te skippen, wil ik 2 jaar TESOL (teaching English as a second language) of intercultural studies in australie gaan studeren.  Ik heb hier 2 vragen over.

1. Is het het beste om, na die 2 jaar studie, me te laten assessen als 'psychologist nec'?  Ze zeggen op de site dat de opleiding 'the equivalent' moet zijn van een 6-jarige opleiding in Aus.  Hier in NL is een master in psychologie maar 4 jaar, dus ik ben bang dat ze dat vast niet goedkeuren, heeft iemand hier ervaring mee?

2. Ook moet de 2-jarige studie in Aus aansluiten bij het beroep wat ik heb gekozen om te laten assessen.  Hoe streng zijn ze daarmee? TESOL of intercultural studies sluit niet echt aan toch?

Thnx
An
 
Ze kunnen erg moeilijk gaan doen, als een opleiding tekort is. Ik zou ze echter zelf even mailen met die vraag, zodat je het zeker weet. 2 jaar studieverschil is echter wel lang en soms doen ze ook moeilijk met een HBO die korter duurde (zonder dat daar een goede reden voor is). Ik heb echter geen idee hoe dit zit met jouw studie.
 
Oke, dit is ook nieuw voor me, een master in Nederland wordt beschouwd als bachelor in australie?

Damn, dat is echt balen..

Dus in principe als je je GZ hebt in Nederland dan pas kun je de skills assessment doorkomen als je als psycholoog aan de slag wilt?

Zijn er mensen die hebben geprobeerd om op basis van hun 4 jarige master psychologie aan de bak te komen als psycholoog in australie en in welke fase van de gehele procedure strand je dan?

groeten van een enigzins teleurgestelde neuropsycholoog
 
Oke, dit is ook nieuw voor me, een master in Nederland wordt beschouwd als bachelor in australie?

Dit is zeker niet in alle gevallen zo! Kijk goed naar de omschrijving van de benodigde opleiding komt dit gewoon overeen voor SBU, vakken ect etc, dan is er niets aan de hand.
 
Hey hey

Zit min of meer in dezelfde situatie.

Vooreerst moet je je diploma laten valideren bij APS Australian Psychology Society. Die hebben alle vakinhouden (in engels) nodig om dit te doen. Dit is redelijk kostelijk en kan naar 't schijnt maanden duren.

Registratie als psycholoog is verschillend voor elke staat. Zoek dus de psychology board op van de staat waar je wil werken en check de criteria.
Voor VIC moet je minstens vier jaar studie achter de rug hebben.
bachelor (graduate dipl) + honours of postgraduate
Dan kan je je registreren als probationary psychologist, en beginnen werken als psycholoog. Na 2 jaar werkervaring en supervisie kan je je registreren als volwaardig psycholoog.

Ik heb zelf enkel een bachelor in psychologie. Heb redelijk gemakkelijk werk gevonden in community sector zonder validatie van mijn diploma. In de toekomst zal ik mijn vierde jaar doen aan de unief hier. Maar naar het schijnt is dit redelijk duur en zeer moeilijk om binnen te geraken. de resultaten die je behaalde in je bachelor zijn belangrijk voor een toelating in een vierde jaar...

Hopelijk is een NL master minstens gelijk aan vier jaar studie. Dan kan je zo beginnen werken als psycholoog. Alles hangt af van APS.

(Al deze info onder voorbehoud. is min of meer mijn eigen onderzoek op het net)

Veel succes
 
Back
Top