Iemand ervaring met unpaid and paid annual leave?

Aussielover

XPdite Sponsor
Beste mensen

Ik weet het momenteel allemaal even niet meer! Ik heb dus een 457 en ben sinds 4 oktober 2005 aan het werk via mijn sponsor, een nursing agency, ik zal ze hier voor het gemak met NA aanduiden.

Ik heb in maart-april 2006 4 weken onbetaald verlof opgenomen want mijn ouders kwamen naar QLD. Ik word namelijk als casual betaald en heb dus geen opgebouwd ziekteverlof en vakantieverlof.

Prima toch?  Ja dat was het. Maar nu heeft het NA sinds 1 april dit jaar mij een offer of employment gestuurd die zegt dat ik van nu af aan een vaste medewerker van het NA ben. Schijnbaar is dit op last van DIAC gedaan want die had een audit gedaan bij de diverse 457 employers.

En nu komt dus mijn probleem:
Ik wil met vakantie naar Nederland en heb minimaal 4 weken nodig. Dus ik vroeg 3 weken betaald en 1 week onbetaald verlof aan. Mijn werkgever zegt dat ik van 1 april 2007 tot Januari 2008 (want = einde visum) slechts 20 dagen zal hebben opgebouwd en dat ik dat kan opnemen. Ik krijg geen onbetaald verlof " want dat kan niet met een 457"!!   :shock:

Als ik dan te berde breng dat ik dus reeds 4 weken onbetaald verlof heb opgenomen vorig jaar zegt het NA dat dat een vergissing moet zijn geweest :x :?  ( die persoon die me dat destijds gaf is werkt niet meer bij het NA) en dat ik echt geen onbetaald verlof kan opnemen met een 457.

Wie oh wie weet of men dit kan maken en hoe ik eventueel toch onbetaald verlof kan afdingen !?

Heeft het NA gelijk ?  :? :cry:  :|

Groetje,

Ingrid  :cry:

Hiya Ingrid!

Heb even gesnuffeld en kwam dit tegen:

http://www.abacusvisa.com.au/visa457notes.html zie punt: F
Note: Certain 'unpaid leave' are considered as 'cease' of employment. Also 457 visa holders who leave Australia are now cancelled promptly by DIMA. (Tip: notify DIMA ASAP when employee leaves your employment and provide their forwarding address to DIMA to ensure cancellation notices are sent to them.)
Het ziet er in eerste instantie dus niet zo postief uit. Maar dat Certain klinkt een beetje vaag, Wat voor soort "certain unpaid leave" wordt hier mee bedoelt. Misschien is er dus nog een oplossing te vinden?

Dit kwam naar boven met een zoek actie (Visa 457 unpaid leave) dus er is vast nog meer te achterhalen op deze manier.

Succes in ieder geval, ik hoop dt alles goed komt :up:

Groetjes
Syl

Nou Ingrid; ik heb op mijn 457 visum toch al heel wat unpaid leave opgenomen... binnen en buiten Oz... Wel moet ik dat elke keer netjes aan mijn employer melden.
Paid leave is voor mij helemaal niet aan de orde omdat ik als contractor werk

Wat Syl gevonden heeft kijk ik van op...!! Ik vlieg vanmiddag naar Cairns voor een lang weekend dus omdat ik 2 dagen vrij neem zou ik m'n visum kwijt raken??? Natuurlijk niet want 2 dagen vrij (of 2 of 4 weken) is natuurlijk geen 'cease of employment'

Ingrid: we hebben het er al eerder over gehad; het lijkt erop dat je agency je een beetje (erg) aan het pesten is. HEEEEL vervelend in jouw situatie...

Zou je bij DIAC geen informatie kunnen krijgen? Ik zou inderdaad als een gek gaan googlen/bellen!

Succes!
Jan

Wat Syl gevonden heeft kijk ik van op
  :smile: Ik keek er ook van op hoor en waarschijnlijk valt het in de praktijk allemaal reuze mee. De link is naar een Immigration lawyer en die is er uiteraard wel bij gebaat als er ergens zo'n regeltje bestaat.
Ik denk dat het ook grotendeels van je employer en zijn/haar flexibiliteit afhangt of je wel of niet leave without pay mag nemen.

Groetjes
Syl

p.s. Jan, enjoy your long weekend! :up:

Ook ik heb onbetaald verlof opgenomen met mijn 457 visa.
Toen ik mijn familie uit Nederland ophaalde moest dat wel, want na 4 weken werken had ik toch echt nog geen week verlof opgebouwd.
En visa inleveren? No way.
Dus ik denk dat ze echt verkeerd zitten.
En trouwens, wat maakt hun dat nu uit. Onbetaald verlof opnemen is voor NA goedkoper.

@ Syl HUH?  :shock: Dat is idd je reinste onzin wantje kan wel degelijk in/uitr Australie met een 457 . Dat weet ik zeker want ik heb het aan DIAC toen nog DIMA gevraagd!

@ Jan : Tja, het lijkt erop dat ze van hun sponsorship met mij af willen want ze blijven me maar vragen of ik toch interesse in een andere sponsor heb  !? GRR!  :x

Ik ga het idd bij DIAC allemaal navragen maar ik dacht ik vraag het ook even op Xpdite !

@Wilsil : Precies! Dat dacht ik nou ook ! Ik snap er echt geen sikkepit van!  :?

Lieve mensen: bedankt voor jullie snelle reacties! :-*

Het bevestigt in elk geval wat ik al vermoedde. Ze doen gewoon moeilijk en de enige reden die ik kan bedenken is idd dat ze me proberen het leven zuur te maken om me weg te krijgen ! Stelletje  :bangingdoor:

Toe bie kontinewt!

:wink:

Ingrid  :cool:

Ingird,

ik had destijds een 457 visum, ben gewoon het land uitgegaan en had op mijn 457 visum onbetaal verlof voor 3 weken omdat ik nog niet genoeg vakantiedagen had opgebouwd..niets aan de hand!

kreeg gewoon een loonstrook voor die maand, verzekeringen etc werden gewoon doorbetaald, geen cease of employment dus. laat je niks wijsmaken!

gr. sab

Back