iemand ervaring met weigering owv medische redenen?

Jerden

Active Member
Hoi

in antwoord op mijn vraag of ze onze medicals ontvangen hadden kreeg ik volgend antwoord: "I note from the records that your medical results are noted in the file and there is a referral of your results to the medical officer of the common wealth. This will delay processing of the application for some time."

In onze online status zie ik dat de medicals voor mezelf en de kinderen op finalized staan, maar die voor Jeroen zijn nog niet in orde. De enige reden die wij kunnen bedenken voor de vertraging is het feit dat hij zuurremmers moet slikken voor zijn maag, owv een breukje in het middenrif. Dit is iets dat blijkbaar wel meer voorkomt en is nooit als een groot probleem ervaren door dokters of zo. Hij heeft voor de rest ook totaal geen gezondheidsklachten, het is niet alsof hij om de haverklap ziek is of zo.

Weet iemand of dit een reden kan zijn voor weigering van ons visum? Ik wordt helemaal gek van het wachten en de onzekerheid, en wie weet hoelang het nog duurt vor we eindelijk iets weten :-(
 
Hoi Jerden,

Zelf geen ervaring mee. Wel gelezen op Engels forum dat er drie mogelijkheden zijn:

- je wordt goedgekeurd (jippie)
- je wordt afgekeurd (niks aan te doen)
- je wordt goedgekeurd op voorwaarde van een bepaalde behandeling, of verder verwezen naar iemand die nader onderzoek wil doen (eigenlijk uitstel tot optie 1 of 2)

Ik denk dat ze even beter willen kijken naar de gegevens van Jeroen vanwege de kwaal die je noemt. Het stelt misschien weinig voor maar er is dus niet 'niks aan de hand', waardoor ze even beter willen kijken vermoed ik. Als het weinig voorstelt denk ik dat je alsnog in categorie 1 valt maar het duurt dus wat langer. Gelukkig kun jij goed wachten
wink.gif


Even voor de zekerheid: dit is hoe ik denk dat het is, geen research gedaan waardoor ik het zeker weet.

Ze maken het je wel moeilijk! Des te mooier als het straks rond is, want daar geloof ik nog steeds in voor jullie.
 
Mijn Miranda heeft Autoimmune Hepatitis en we zitten al weer bijna een jaar in Perth.
Het lijkt mij dat "een breukje in het middenrif" geen probleem zou moeten zijn.

Bart
 
En hoe gaat het als iemand diabetes type 2 in remissie heeft?
Groetjes, Mien
 
Mijn idee.... is dat breukje ook niet zo heel veel voorsteld.
Wat zei de keuringsarts, die jullie bezocht hebben? Als die er niet van schrok dan zal het allemaal wel los lopen.
Ik was zelf een beetje bang voor mijn bronchitus, maar daar stelde de arts mij meteen gerust in. Hij zei dat dat niet veel kosten mee brengen, enne "nee dan moest je toch wel heel wat ergs hebben wil je afgewezen worden"

@ Mien: ik zou dat eerst eens even informeren ergens, want ik zou bang zijn dat dat wel eens een probleem zou kunnen zijn.... tenslotte kan diabetes behoorlijke kosten met zich mee brengen. Dan hoop ik dat de arts waar je de medische keuring doet, met overduidelijk bewijs kan vast stellen dat het in remissie is.
Heb je op de site van Diac wel eens gekeken waarop iemand afgekeurd zou kunnen worden? Want ik meen dat ik diabetes wel eens voorbij heb zien komen . ( dat heb ik onthouden omdat mijn broer diabetes heeft )
Ik hoop niet dat ik je ongerust maak voor niks!
 
Heel precies weet ik natuurlijk ook niet hoe het werkt, maar de panelarts waar ik was maakte een opmerking in de trand van 'zolang je geen kwaal hebt waardoor je op de staat zal gaan leunen in de toekomst, is het in orde'.
 
Wat zei de keuringsarts, die jullie bezocht hebben? Als die er niet van schrok dan zal het allemaal wel los lopen.
Ik was zelf een beetje bang voor mijn bronchitus, maar daar stelde de arts mij meteen gerust in. Hij zei dat dat niet veel kosten mee brengen, enne "nee dan moest je toch wel heel wat ergs hebben wil je afgewezen worden"

Het hangt volgens mij nogal af van de keuringsarts en de persoonlijke voorkeuren van die persoon. Ik werd in eerste instantie wel afgewezen, omdat ik een chronische ziekte heb. Dat die ziekte vrijwel geen medische kosten met zich meebrengt (er is nl. geen behandeling beschikbaar) was van geen belang. Er werd wel bij gezegd dat ik waarschijnlijk een beroep zou gaan doen op een uitkering. Maar eh, sinds wanneer is een uitkering een ziekte? Ze mogen dan wettelijk iemand kunnen weigeren op grond van "hoge medische kosten" (naar mijn bescheiden mening gewoon legale discriminatie van zieken en gehandicapten), maar niet op grond van een verwacht beroep op sociale zekerheid. Overigens ging het bij mij ook nog eens om een prospective marriage visa, waarbij je partner je dus moet sponsoren.
Ik kon aantonen dat ik vrijwel geen medische kosten had en met heel veel tegenzin hebben ze mij uiteindelijk m'n visum gegeven. Omdat ze ook maar m'n toeristenvisum hadden geannuleerd (zonder dat mij te zeggen en zonder toelichting, wat ook tegen de wet is), heb ik 2 1/2 maand bij m'n broer en schoonzus moeten logeren, niet wetende of en wanneer ik m'n visum zou krijgen. We moesten onze bruiloft uitstellen, maar dat kon ook niemand iets schelen.

Willekeur troef dus en het is triest dat iedereen deze gelegaliseerde discriminatie gewoon accepteert.

Groetjes,
Rixta
 
Hallo,
Goh, dan ben ik toch blij dat mijn vriend en ik (zover als bekend) gezond zijn. Mijn vriendin/collega(NB zij is diabetesverpleegkundige) die aangestoken is door onze emigratie plannen, wilde weten of ze een kans zou maken. Die vindt bovenstaande toch verontrustend.
Bedankt voor de info!
Mien
 
Hallo,

Mijn man en ik zijn hier op een 457 visum en dat hebben we zonder problemen gekregen ondanks dat ik een type 1 diabetes heb en een insuline pomp gebruik.
Groet Magda
 
Hoi

bedankt allemaal voor de reacties! Ik ben al een heel klein beetje geruster maar maak me toch nog steeds zorgen. Maar ik zal moeten wachten, niets aan te doen... (kan ik lekker oefenen he Laurens :wink: )

Wat zei de keuringsarts, die jullie bezocht hebben?

Tja, die heeft wat vragen gesteld rond welke onderzoeken er allemaal geweest zijn en wanneer die waren, maar zijn reactie was niet van dien aard dat we ons er zorgen om maakten. Hij dacht in ieder geval niet dat er een probleem zou zijn, maar zeker wist hij het ook niet. Dus ja :|

Heel precies weet ik natuurlijk ook niet hoe het werkt, maar de panelarts waar ik was maakte een opmerking in de trand van 'zolang je geen kwaal hebt waardoor je op de staat zal gaan leunen in de toekomst, is het in orde'.

Hier maak ik me dus het meeste zorgen over, want die medicijnen zijn vrij duur en mss doen ze daarom moeilijk. Maar ja, als je het vergelijkt met een behandeling voor diabetes of zo zijn de kosten waarschijnlijk peanuts (alhoewel ik geen idee heb wat diabetes kost, maar kom).

Dit WE gaat er toch niets meer aan onze status veranderen, dus ik probeer het 2 dagen uit m'n hoofd te zetten en dan zien we wel weer maandag.

@skippie: moet jij dan ook dagelijks medicijnen slikken voor die bronchitis?

grtjs
Jerden
 
@skippie: moet jij dan ook dagelijks medicijnen slikken voor die bronchitis?

grtjs
Jerden

Nou niet slikken, maar wel inhaleren. En ja, dagelijks, maar ik meen...pin me er niet op vast ( krijg alles vergoed bij basisverzekering ) dat dit niet echt dure middelen zijn. Rond de 80,- voor zo'n puffer en daar doe ik een maand of 3 tot 4 mee.
En ik ben niet onder controle van een arts omdat ik al jaren stabiel ben , en geen last heb.
Dus al met al geen dure patient.
 
ik duim voor jullie :up:

En probeer inderdaad rustig het weekend door te geraken...al zal dat natuurlijk niet makkelijk zijn <_<
 
Back
Top