Iemand ooit de IELTS gedaan waarbij extra tijd werd gegeven?

Ernie

New Member
Dit i.v.m. bijvoorbeeld een bewijs van Dyslexie??? 3 uur achter elkaar zwoegen is al aardig wat, laat staan als iemand dyslectisch is...dan is het bijna onmogelijk. Is het misschien ook mogelijk om ter plaatse (lees in Australia) de cursus Engels te volgen.....ennuh als je die cursus dan volgt (die je ook moet doen als je niet beschikt over functional English) moet je dan een examen afleggen of volstaat het met het volgen van de cursus?!

Het is zo frustrerend dat je je mondeling prima in het Engels kunt redden, maar als het dan op schrijven (neem woorden als bag/back en woorden die qua klank op elkaar lijken)aankomt of oninteressante (voor jou dan) onderwerpen dient te lezen dat 't dan niet lukt! Cursussen in het Engels in eigen vakgebied gaan prima, maar wildvreemde teksten verklaren.....  :evil:

HELLUP!!!!! Het einde voor ons visum is anders in zicht vrezen we!
 
Je moet gewoon even een test center bellen en dit bespreken. Dit komt uit de FAQ van de ielts handleiding. Zie www.ielts.org

Succes! :up:

What help is available if you have special needs?
Test centres make every effort to cater for candidates with
special needs, to enable them to best understand questions and
tasks and to give their answers. It is our aim for the language
level of all candidates to be assessed fairly and objectively. If
you require a modified version of the test, e.g. Braille, you must
give the test centre three months’ notice. This notice period is
necessary for the modified test version to be prepared. If your
circumstances require special administrative arrangements only
to be made, e.g. extra time, you must give the test centre six
weeks’ notice. Full details of these arrangements are given on
the IELTS website www.ielts.org
 
Hoi

Als diegene die het visum aanvraagd wel zijn ielts haalt is het dacht ik geen probleem.
Diegene die meereist op dat visum (boven de18?????) hoeft het niet te halen, maar moet dan wel een soort van inburgerings cursus volgen in australie.
Ook moet je dan een bepaald bedrag extra betalen, dit is om de cursus te compenseren.

Tenminste ik dacht dat het zo zat
Wie vult aan of verbeterd

Groetjes Kees
 
Als je meelift en je haalt niet de vereiste 4.5 voor je IELTS dan kun je een second instalment betalen en kun je daarvoor middels het AMEP Engelse les krijgen.
Normaal zijn er kosten verbonden aan AMEP maar dan niet.
http://www.immi.gov.au/living-in-australia/help-with-english/learn-english/index.htm
Ook interessant is: http://www.immi.gov.au/living-in-australia/settle-in-australia/beginning-life/select/eng.htm
Second instalment: http://www.immi.gov.au/allforms/990i/professionals-outside-australia.htm

Overigens kun je bij Tafe ook je Engels een beetje ophalen ook als je geen Second instalment hebt betaald!

Mariette
 
[quote author=kallie link=topic=8388.msg111082#msg111082 date=1202946013]
Normaal zijn er kosten verbonden aan AMEP maar dan niet.
[/quote]

Nee, maar die second installment is ook niet mis. Ik zou in ieder geval proberen om die 4.5 te halen, want de 180 Euries voor de test zijn altijd nog veel minder dan die 2e installment ($2860).
 
tja, ik ben de meelifter en heb mijn IELTS gehaald (met een 6.5 en hoger), maar m'n wederhelft zit met 't "probleempje". Je kunt inderdaad extra tijd krijgen, mits je maar 3 maanden vantevoren e.e.a. aangeeft...zelfs dan is nog niet gezegd dat je extra tijd krijgt. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben of er iemand is die al door de procedure is gegaan.
 
Hoi Ernie

Heb je het al gevraagd over die extra tijd , ik weet niet waar jullie wonen maar ik heb hele goede ervaring met het BLTC, ik had geen extra tijd nodig maar ik kan niet lang zitten , heb toen bij het BLTC  mijn probleem voor gelegd en ze zeiden oke dan regelen we wel wat. Dit alles had ik een maand van te voren gevraagd, op de dag van het examen hadden ze een lokaal voor mij alleen geregeld zodat ik rond kon lopen en doen wat ik wilde ,echt super top. Hopelijk hebben jullie ook succes, maar wie niet waagt wie niet wint :up:
 
yep, gevraagd, maar op de dag zelf krijg je pas te horen of je het krijgt. Eerst komende poging kan nu pas eind mei plaatsvinden!
Is er dan echt niemand die met hetzelfde te maken heeft (gehad)?
 
[quote author=Ernie link=topic=8388.msg111122#msg111122 date=1202987444]
tja, ik ben de meelifter en heb mijn IELTS gehaald (met een 6.5 en hoger), maar m'n wederhelft zit met 't "probleempje". Je kunt inderdaad extra tijd krijgen, mits je maar 3 maanden vantevoren e.e.a. aangeeft...zelfs dan is nog niet gezegd dat je extra tijd krijgt. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben of er iemand is die al door de procedure is gegaan.
[/quote]

Hoi.
Wij hebben gelukkig niet de test hoeven doen maar een stel vrienden van ons wel. Ze waren het op een gegeven moment zo zat dat ze eens met de vuist op tafel hebben geslagen en de examinator ff onder druk hebben zet. Dit schijnt te werken!!! (trust me). Op het einde van de dag hebben die mensen toch niets te verliezen.
Zelf hebben we ook de ervaring op gedaan met ons visa. DIMIA Liet ons meer dan een jaar wachten en toen stuurde ze een mailtje dat we onze papier en medicals opnieuw moesten doen omdat ze verlopen waren. Terwijl wij het samen hebben gedaan met een overheids instantie die Imigranten helps! Ik die muts opgebeld en ff duidelijk gemaakt dat dat dus niet zou gebeuren en 8 dagen later hadden we ons permanente visa.
Veel succes!
Groetjes Marjan en Ramon
 
Back
Top