Ja, op zich wil ik mijn townhouse in Annerley (Brisbane) wel kopen, maar de landlord wil er 480k voor en dat vind ik echt belachelijk. Hier met veel plezier gewoond, locatie perfect. 5km naar Southbank, 10min met bus naar centrum. Parken, groen. Leuke tuin voor een townhouse.
Maar... het is zo oud en vervallen. Huur was goedkoop dus ik vond dat niet zo'n probleem, maar keuken en badkamer zijn duidelijk aan renovatie toe. Fence moet vervangen worden, er zijn geen door en window screens etc. Tuin is een bush. Gewoon oud en dated. Bodycorp valt mee $2500/jaar, dat is 'goedkoop'. Maar het sinking fund heeft maar iets van 5k ofzo in savings. 4 townhouses in totaal.
Als ik iets koop blijf ik nog wel 5-10 jaar ofzo denk ik. En als ik terug naar NL ga en het verhuur (zou ook een goed huurhuis zijn, locatie, pet friendly) heb ik geen tax benefits neem ik aan.
I kan het betalen zolang de rente onder de 8% blijft. Ik heb 440k geboden, maar dat werd niet geaccepteerd, dus het gaat binnenkort op de markt als we het niet eens kunnen worden. Misschien dat ik tot 450k ga maar ik denk niet dat we het eens gaan worden. Als het de markt op gaat wordt de prijs 500k. En ik heb geen partner, dus er is maar 1 inkomen.
En ik weet niet wat ik nu moet doen.... Aargh