Iemand recentelijk een huis gekocht?

Bedankt iedereen! Ik denk dat ik de risk moet nemen. Het is me wel wat waard, een townhouse, prive tuin met grass, garage, 5km van het centrum, maar toch in een rustige wijk. Ik moet morgen beslissen, dus er nog 1 nachtje over slapen. Met 8% kom ik in de problemen, net zoals vast heel veel andere mensen, en ik neem aan dat de banken de interest rates dan weer verlagen? Dan kan ik wel gaan besparen op m'n uitgaven.
 
De Australische staatsbank bepaald eigenlijk de rente tarieven en probeert die zo in te regelen dat de inflatie niet te hoog oploopt maar ook dat niet elke huizenbezitter failliet gaat. Daarnaast hebben ze rekening te houden met de rest van de wereld en voor hoe weinig banken zelf kunnen lenen. In het kort: het is complicated ;)

Garanties dat de rente niet op 8% uitkomt zijn er in die zin niet. Maar er zijn zowieso weinig garanties in het leven. 2 volgens mij. (Death and Taxes)
 
Bedankt iedereen! Ik denk dat ik de risk moet nemen. Het is me wel wat waard, een townhouse, prive tuin met grass, garage, 5km van het centrum, maar toch in een rustige wijk. Ik moet morgen beslissen, dus er nog 1 nachtje over slapen. Met 8% kom ik in de problemen, net zoals vast heel veel andere mensen, en ik neem aan dat de banken de interest rates dan weer verlagen? Dan kan ik wel gaan besparen op m'n uitgaven.
Succes met slapen ;)

Ik heb nog nooit spijt gehad van een huis kopen. Zelfs niet toen het huis ons in NL hield tijdens de GFC en we toen niet naar AU konden. (Is later alsnog gelukt) Je neemt de beslissing om een huis te kopen op dat moment gebaseerd op je beste kennis en kunde. Daar moet je later geen spijt van hebben. Het is.

Succes en keep us posted!
 
Ik wacht op een contract! En.... heb geen oog dicht gedaan de afgelopen dagen :) very anxious!!!!
Beste manier om wat geld van Nederland naar Australie over te maken? Transferwise? Ik heb daar nog zo'n 30k EURO.
 
Ik wacht op een contract! En.... heb geen oog dicht gedaan de afgelopen dagen :) very anxious!!!!
Beste manier om wat geld van Nederland naar Australie over te maken? Transferwise? Ik heb daar nog zo'n 30k EURO.
Spannend! Gaat goed komen! Echt een gave stap heb je genomen!

Wij gebruiken altijd transferwise. Werkt voor ons het beste en volgens mij ook de minste extra kosten.
 
Ik wacht op een contract! En.... heb geen oog dicht gedaan de afgelopen dagen :) very anxious!!!!
Beste manier om wat geld van Nederland naar Australie over te maken? Transferwise? Ik heb daar nog zo'n 30k EURO.

Ik gebruik ook OFX.
 
Gefeliciteerd! Wij hebben ook altijd de voorganger van OFX gebruikt. Super simpel en goede wisselkoers.
 
Ik wacht op een contract! En.... heb geen oog dicht gedaan de afgelopen dagen :) very anxious!!!!
Beste manier om wat geld van Nederland naar Australie over te maken? Transferwise? Ik heb daar nog zo'n 30k EURO.

Gefeliciteerd met je beslissing!

Let er op bij het contract dat je NU al opschrijft aan welke voorwaarden je wil dat het voldoet. Termite inspection? Structural damage? Fully compliant met local council? Andere damage inspection (naast structural damage)? Wil je die pooltafel die er staat overnemen? Allemaal nu opschrijven (okay, die laatste kan je daarna nog onderhandelen, maar nu ook).

Als ik 1 ding anders had gedaan bij de koop van ons huis is het subject to...damage inspection and niet alleen STRUCTURAL damage inspection. Met structural damage moet het huis zo ongeveer onstorten voordat je iets kan claimen. Maar als het dak van de patio zo lek als een mandje is, pech gehad.

Transferwise (tegenwoordig wise) en OFX verschelen elkaar niet zoveel. Ik gebruik vrijwel altijd OFX.
 
Ik gebruik altijd Revolut.
Staar je niet blind op de transfer fees die je betaald. Uiteindelijk gaat het om de combinatie van wisselkoers en fees zodat je zoveel mogelijk Aussie dollars krijgt.
 
Gefeliciteerd 🥳

Zie de onderkant van de pagina. @Lost was er nu een eerste keer korting of zo?
Beetje late reactie vanwege COVID...

De overeenkomst met OFX bestaat niet meer. Het plan is om groot onderhoud te plegen (server update etc.) en dan alle referenties naar OFX te verwijderen. Ook zullen alle Google producten (Adsense / Analytics) worden verwijderd van de website en het forum. Het kleine beetje aan inkomsten weegt niet meer op tegen de data die Google daar voor terug krijgt.

Ik moet alleen wat tijd zien te vinden in de komende weken.
 
Beetje late reactie vanwege COVID...

De overeenkomst met OFX bestaat niet meer. Het plan is om groot onderhoud te plegen (server update etc.) en dan alle referenties naar OFX te verwijderen. Ook zullen alle Google producten (Adsense / Analytics) worden verwijderd van de website en het forum. Het kleine beetje aan inkomsten weegt niet meer op tegen de data die Google daar voor terug krijgt.

Ik moet alleen wat tijd zien te vinden in de komende weken.
Deal met verhuisbedrijven, immigration agents (eventueel spieken bij het pommieforum?). Ik heb stieken op de advertentie geklikt voor je ;-)
 
Back
Top