Iemand tips voor vinden van baan in West en South West?

Eefje84

New Member
Hoi,

Ik heb sinds kort mijn Vetassess binnen en vertrek op 19 juni naar Perth. Vanuit daar wil ik mijn aanvraag gaan indienen voor een Regional Sponsored Skilled Visa in West and South West Australie.
Om het visa aan te mogen vragen moet ik eerst een half jaar in Australie zijn. Aangezien ik na mijn aanvraag van het Visa niet in Perth mag wonen maar in de gebieden er omheen moet gaan zoeken zoals Bunburry wil ik daar ook graag mijn eerste half jaar werken.
Ik heb Hoge Hotelschool gestudeerd en ben op zoek naar een baantje in een restaurant/hotel/bar. Heeft iemand ervaring met dit visa of misschien tips waar ik grote kans heb een baantje te vinden?
Alvast bedankt!

Eefje
 
Hi Eefje,

Deze quote komt uit ons reisverslag van Feb/Maart 2007;
We hebben er ook nog een jonge vrouw uit Nederland gesproken, ze woont hier al heel wat jaartjes.

1 dag in de week volunteerd ze in het Dolphin Discovery Centre om te ont-stressen.

Ze heeft hier een drukke baan in de horeca en het personeel hier in Bunbury schijnt niet zo heel betrouwbaar te zijn.

Het was een aardige meid en we hebben leuk met haar gebabbeld over het leven, wonen en werken in Australia.
Je zou eens naar het Dolphin Discovery Center kunnen mailen of ze nog steeds een Hollandse Volunteer hebben lopen op (geloof ik ) Zaterdag.
Dan kunnen ze jullie vast wel in contact brengen.
Het is wel een longshot, maar niet geschoten is altijd mis.

Bart
 
Hoi Eefje,

Mijn ervaring is dat het het beste is om gewoon naar de plaats toe te gaan waar je graag zou willen werken en overal aan te kloppen (hoe vervelend dit soms ook kan zijn). Zorg dat je genoeg CV's bij je hebt, want daar vragen ze altijd naar. Nu zou ik jouw geval heel duidelijk maken dat het je om een ander visum dan een WHV gaat (sommige bedrijven vallen daar over, omdat ze nooit zeker zijn van hoe lang je gaat blijven) maar mijn ervaring hier aan de westkust is dat ze zo staan te springen om mensen dat het niet al te moeilijk moet zijn om iets te vinden. Het enige advies dat ik je kan geven: ga niet gelijk een fulltime baan eisen. Als het je een leuk bedrijf lijkt en je doet je best zul je zien dat je vaak vanzelf meer uren gaat krijgen op betere tijden.

Een andere mogelijkheid zou zijn om naar 'Aussi jobs' (volgens mij zonder de 'e') in Perth te gaan. Dit wordt gerund door 1 vrouw (naar het schijnt) en zij helpt je met het zoeken van werk in regionale gebieden (zoals stations/roadhouses/mining etc.) ik weet niet in hoeverre dit voor langdurige contracten geld, maar je leert er mensen door kennen in die gebieden en wie weet wat daar uit voortvloeit.

Succes!!
 
Back
Top