Iets bekend bij de augustus aanvragers?

Henk en Nel

Member
Hoi,

Zijn er al visa aanvragers uit augustus 2007 bekend die een grand letter hebben? Of een case officer? Ook skilled 138? Ik ben erg benieuwd in welke procedure de augustus aanvragers zitten.

Groeten van Nel
 
Wij (27-08-07) hebben sinds februari een case officer met daarbij het verzoek om VOG en medicals :up:

sub 136 trouwens

Groetjes Wilbert
 
Hoi,

Wij zitten in het zelfde schuitje als Wilbert! Aanvraag op 07-08-2007 ingediend

Groetjes Markus
 
Ik heb het nog even nagevraagd bij mijn vriend, maar in januari hebben we ook nog iets ontvangen per email. Volgens mijn vriend een toewijzing van een case officer, maar helemaal zeker weet ik het niet. Kan het niet verifieren hier. Anyway, geen verzoek om medicals ofzo.
 
bedankt voor de reacties. Het is wel erg prettig om te weten van elkaar in welke fase je zit. We hebben vandaag de VOG weggestuurd digitaal en de medicals gaan morgen op de post via de panel doktor. We kunnen nu dus eigenlijk niets meer doen en afwachten of er vragen komen en of we een case officer toegewezen krijgen.

Keep in touch,

Groetjes van Nel
 
Wij hebben vanmorgen het goede nieuws gekregen VISA Granted! Ook in augustus aangevraagd.

Dus ik denk dat het voor jullie ook ieder moment kan gebeuren!

Groet,
Nicole
 
Als ik zo reken :lol:

Jullie aknowledgement 2-1-08, wij 8-1-08, laatste papieren verstuurd 5-3-08, dus dan reken ik mij niet rijk als ik denk eind komende week of de week daarop??
Maar ga nog steeds uit van mijn aanvankelijke berekening van eind april begin mei dan kan het tochniet tegenvallen :?
 
Hoi Nel,

Sneller dan verwacht kregen we 6 februari het bericht dat we een case officer hadden die om medische documenten en vog vroeg. Ook na het inleveren van deze documenten is alles sneller gegaan dan gedacht.
Wat tijdschema's op het forum laten zien dat na het inleveren van de laatste documenten het ongeveerd 8 weken duurt. Maar ook dat ging sneller.

Na bijna 2 jaar ermee bezig zijn kan het niet snel genoeg gaan maar ik hoop dat jullie ook snel iets horen!

Groeten,
Nicole
 
En verder iemand nog iets gehoord? Wij helemaal niets. Ik had verwacht dat we een onze medicals en vog nu wel zouden moeten doen, maar niet dus.
 
Ik weet niet of je de wekelijkse up-date volgt daar staat namelijk in bij welke datum ze zijn en wanneer je contact op moet nemen. Lijkt me dat dit voor jullie het geval is dus even een paar uurtjes minder slaap en even aan de bel hangen  :wink:
As of 13 May 2007

RECEIPTING AND ACKNOWLEDGEMENT OF APPLICATIONS

The ASPC is currently receipting new applications within service standards. Once an application has been receipted it undergoes validity checking and an acknowledgement letter with client information and a receipt will besent. If an application is determined to be invalid documents will be returned and a refund of the visa application charge arranged.

As of 13 May 2008 the ASPC Admin Section is processing applications as follows:

Onshore Applications: receipting and acknowledging applications received on 12 May 2008.

Offshore Applications received after 1 September 2007: receipting and acknowledging applications received on 12 May 2008.

Offshore Applications received prior to 1 September 2007: All applications have now been receipted and acknowledged.

Once an application has been acknowledged it will be allocated to a case officer for further assessment as soon as possible, however, the ASPC receives a large number of applications and you will not be contacted immediately.

PROCESSING AND ALLOCATION INFORMATION - For the week of 12 May 2008

Applications lodged on or before the dates shown below have been allocated to case officers for further processing.

Applications Lodged Before 1 September 2007

Onshore Skilled visas (permanent and provisional)

Student/Graduate applications - Class DD and DE visas
Subclass 880: 21 August 2007 (paper), 28 August 2007 (e-lodged)
Subclass 881: 29 August 2007 (paper), 29 August 2007 (e-lodged)
Subclass 882: 29 August 2007 (paper), 29 August 2007 (e-lodged)

Onshore Skilled Independent Regional (Provisional) (SIR) – Class UX visas
Subclass 495: All applications: all applications are now allocated to case officers

New Zealand Citizen (Residence) - Class DB visas
Subclass 861, 862 and 863: all applications are now allocated to case officers

Offshore Skilled visas (permanent and provisional)

Skilled Migration visas - All paper based applications for Class BN, BQ, BR, UX and UZ visas
Subclasses 134, 136, 137, 138, 139, 495 and 496: 24 May 2007

e-lodged Skilled Independent Regional (Provisional) applications Subclass 495: all applications are now allocated to case officers

Applications Lodged After 1 September 2007

General Skilled Migration visas: Class VE, VF,VB and Class VC subclass 487 Subclasses: 175, 176, 475, 476, 885, 886, 887, and 487
E-lodged: 10 November 2007
Paper lodged: 20 September 2007

General Skilled Migration visas: Class VC subclass 485 only
E-lodged: 29 September 2007
Paper lodged: 16 September 2007

If a visa application was made more than two weeks before the relevant date shown above and you have not been contacted by a case officer please contact the Adelaide Skilled Processing Centre from the web page http://www.immi.gov.au/contacts/visa...fessionals.htm

--------------------------------------------------------------------------------
 
Gefeliciteerd allemaal!

Wij zijn op de hoogte van die site, maar bedankt. Wij wachten af. Ben wel heel benieuwd hoor of we het visum krijgen, maar anderzijds komt het me ook wel erg goed uit als het nog even duurt.
 
If a visa application was made more than two weeks before the relevant date shown above and you have not been contacted by a case officer please contact the Adelaide Skilled Processing Centre from the web page http://www.immi.gov.au/contacts/visa...fessionals.htm
maar negeer je deze opmerking dan gewoon ik neem aan dat jullie datum al gepasseerd is??
 
Nee, ik negeer deze opmerking niet, mijn vriend wel. Hij beweert dat het niet zo hoeft te zijn dat we een case officer toegewezen moeten hebben. Ik moet zeggen dat het af en toe een beetje onduidelijk is. Als ik kijk naar wanneer de case gelodged is, vraag ik me af of dat in november of januari was, pff, ik weet het niet meer. Bedankt voor het meedenken trouwens.
 
Hoi Tweety,

Dank voor je reactie. Die automatische tekst van ASPC heb ik in het begin ook met regelmaat opgevraagd maar werd daar beetje door ontmoedigd want als je hem goed leest dan zie je dat ze ...

"Offshore Skilled visas (permanent and provisional)

Skilled Migration visas - All paper based applications for Class BN, BQ, BR, UX and UZ visas
Subclasses 134, 136, 137, 138, 139, 495 and 496: 24 May 2007"

...dus pas bezig zijn met het toewijzen van case officers aan de applic van 24 mei 2007 of daarvoor. Dat zou betekenen dat ik nog een eeuwigheid moet wachten terwijl er andere augustusaanvragers zijn die nu al een toekenning hebben dus ik hecht geen waarde aan dit overzicht. Heb je pech dan duurt de toekenning lang, heb je geluk zoals Wibert GEFELICITEERD, ik ben strondjaloers ook hoor.

Groeten van Nel
 
Ik weet niet of dat geluk is :up:. mijn aanvankelijke berekening bij indiening in augustus was ook eind april begin mei endat is redelijk uitgekomen (13-5-2008), maar bv Markus had zijn visum 5/6 weken eerder al!!!
Gewoon even geduld hebben en eventueel nog een keer een mail sturen via de inquiry over hoe de stand van zaken is (werkte bij mij prima). dus niet de standaard mail naar aspc maar volgende
http://www.immi.gov.au/contacts/forms/gsm/post.htm ik had binnen 2 dagen reply

succes

Wilbert
 
Ach ik denk dat zo'n mededeling ook niet veel info geeft. Mijns inziens staan zullen wij Nederlanders veelal iets voorlopen op deze berichten aangezien we niet in een risico land wonen.

Als ik op Austimeline kijk dan vallen me een aantal dingen op Engelsen zijn altijd een stuk sneller, Nederlanders zitten daar vaak een maand of 2 achter en er zijn altijd landen waarbij het heel llan duurt (o.a. Iran, Pakistan enz).

Nog even geduld we zijn vast snel aan de beurt......
 
Hoi Wilbert,

Die email gebruik ik ook. Ik heb er afgelopen vrijdag 1 uitgestuurd dus hopelijk snel antwoord en vervolgens goed nieuws.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar mensen die afwijzingen hebben gehad. wat redenen daarvan zijn. Kunnen ze over flutdingetjes vallen of moet er dan wel serieus iets zijn en wat dan. misschien zelfkwelling maar je leest daar eigenlijk niets over.

Groet Nel
 
Back
Top