ik hoop dat iemand een voorbeeld heeft van statement relationship

liz-lizzy

New Member
hoi iedereen  :)
Als ik het goed begrijp moet ik voor mijn defacto visum die ik in sydney ga aanvragen, 1 relationship pro-forma invullen,
en een eigen personal statement schrijven?
Is die personal statement hetzelfde als de statement regarding the history of our relationship, including: how where and when ect.
Of is dit weer een ander iets?

volgens mij ben ik er zo hard mee bezig dat ik alles door elkaar haal haha  :lol:   :p
Heeft iemand toevallig een voorbeeldje voor mij
Liefs,
Lizzy

dankjewel linda  :)
Ik zie nu ook dat er al een soort topic over was http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3543.0
Lizzy,

good luck, en als je nog specifieke vragen hebt hoor ik t wel!
mijn partner en ik hebben net zelf ieder een statement gemaakt mbt onze relatie.
De statutary declaration houdt in dat je een officiele verklaring (ef zoeken op immi.gov.au website, want daar moet je em downloaden) van inwoners van Australie nodig hebt waarin zij verklaren dat je een langdurige en serieuze relatie hebt. Zij moeten dit tekenen en gecertificeerde kopie van paspoor erbij. Wij hebben ook vrienden en ouders een verklaring op papier laten maken waarin ze vertellen wie ze zijn (relatie tot jullie) en verklaren dat jullie een langdurige relatie hebben, met handtekening.
Succes!

Bedankt mariekske  :)
Dan toch nog even een vraagje.
Als ik dan statement on our relationship maak, hoeft daar dan alleen in worden beschreven wanneer, waar en hoe je elkaar leert kennen en je toekomst plannen?
En dan in een aparte statement over household en financial aspects? of hoor je dit allemaal in statement on our relationship te beschrijven?
Liefs,
Lizzy

Ohja is die pro forma alleen voor berlijn of ook voor australie

naar mijn mening dien je beide bovengenoemde dingen in 1 statement te maken. Mijn statement was ongeveer 2 getypte kantjes. Wel gedateerd en handtekening erbij... Succes! De mijne was in het begin wel 5 kantjes dus ben toch maar gaan inkorten...!

Wij hebben ook gewoon een kletsverhaal opgehangen over hoe wij elkaar ontmoet hebben, hoe we onze financien regelen, wie de boodschappen doet enz enz. Als je wil, kan ik je wel een summary daarvan toesturen.

Ik heb het eerst mijn verhaal geschreven, en toen heeft mijn partner aan de hand daarvan zijn verhaal geschreven. Dan zijn de verhalen in ieder geval ongeveer hetzelfde. Mijn verhaal was ook 2 A4tjes.

Succes!
Inacar

wij hebben ook beiden 2 A4-tjes getypt en ook nog een stuk of 3/4 fotos ertussen. (trouwfoto, vakantiefoto, familiebezoek) Hebben jullie iets zwaars meegemaakt samen?? vermeld dat er ook in en dat je daarna nog closer bent geworden.

Puur een verhaal vanaf je elkaar ontmoet hebt tot nu.

Back