ik vraag een visum aan, maar alleen mijn man gaat werken. Mag dat?

stuinder

New Member
Hallo, even een vraagje. Mijn man en ik willen graag in Melbourne gaan wonen. Hij werkt als IT manager, maar heeft politicologie gestudeerd, dus hij zou dan volgens mij een uitgebreid skills assesment moeten ondergaan. Ik werk in het onderwijs (als beleidsonderzoeker) en heb een masteropleiding in die richting. Voor mij zou het dan waarschijnlijk eenvoudiger zijn om door de skills assemsent te komen. Nu hebben we de luxe dat we beiden op 120 punten uitkomen.

Het zou dan ook logisch zijn (praktisch) als ik het visum zou aanvragen. Maar we hebben een zoontje van 2 en ik wilin ieder geval het eerste half jaar/ jaar nadat we aankomen nog niet gaan werken, en daarna alleen parttime. Mijn man zou dus kostwinner worden. Is het dan een probleem als het visum op mijn naam staat???

Hoop dat iemand me kan helpen, want ik kan hier niks over vinden.

groetjes, Suzanne
 
Volgens mij maakt dat niet uit. Het maakt helemaal niet uit wie wat gaat doen (bij een skilled independent visum tenminste).

Zorg er wel voor dat hij daar zijn werkervaring kan aantonen, middels referentie brieven, daar zijn daar nogal happig op.

gr Frank
 
Voor een skilled independant visum maakt het helemaal niets uit. De beoordeling van je beroep is alleen maar om te bepalen of je hier kans maakt op de arbeidsmarkt. Maar het is geen enkel probleem als je niet zelf werkt, maar je partner alleen werkt. In zijn algemeenheid zal het zo zijn dat iemand die door een skills assesment heen wel in dat beroep aan de slag zal gaan, omdat je ervaring, kennis en kunde daarin nu eenmaal waardevol zijn. Maar er zijn geen verplichtingen om dat ook te doen.