AlexHRG
Active Member
Gatver, Dacht ik het ff makkelijk geregeld te krijgen, Werkgever wil me sponsoren voor de nieuwe 187 Direct Entry en zei dat de CCI een "dedicated migration department" hebben om te helpen met alles voor te bereiden.
Nou, ik mooi alle papierwerk (originele kopieën, dus niet vertaald o.i.d.) naar hen gestuurd, duurt het een volle 2 weken vooraleer ze antwoord geven... en dan is het: "Ja, JIJ moet dit doen, JIJ moet dan doen", wat is hun job dan??? En moest dat echt zo lang duren, want mijn 6 maanden onder de WHV bij de werkgever zitten er bijna op (nog 5 weken over).
Vraag ik aan hen voor hulp met de TRA, geven ze mij gewoon de link naar de website! Zo kan ik het ook!
(Misschien moest deze post opsplitsen in de G*dverdomme thread plaatsen? )
In elk geval heb ik al ervaring met de Engineering Australia Assessment en de TRA lijkt makkelijker, toch zijn er een paar dingen waar ik bij twijfel (ik heb rondgezocht in de Xpedite "archieven" maar vond verbazend weinig praktische info?):
Nou, ik mooi alle papierwerk (originele kopieën, dus niet vertaald o.i.d.) naar hen gestuurd, duurt het een volle 2 weken vooraleer ze antwoord geven... en dan is het: "Ja, JIJ moet dit doen, JIJ moet dan doen", wat is hun job dan??? En moest dat echt zo lang duren, want mijn 6 maanden onder de WHV bij de werkgever zitten er bijna op (nog 5 weken over).
Vraag ik aan hen voor hulp met de TRA, geven ze mij gewoon de link naar de website! Zo kan ik het ook!
(Misschien moest deze post opsplitsen in de G*dverdomme thread plaatsen? )
In elk geval heb ik al ervaring met de Engineering Australia Assessment en de TRA lijkt makkelijker, toch zijn er een paar dingen waar ik bij twijfel (ik heb rondgezocht in de Xpedite "archieven" maar vond verbazend weinig praktische info?):
- General education: wat is dit exact voor ons Europeanen? De standaard diploma (in België de A2)? Of moet ik hier de hogere studies bijtellen (heb een Bachelor op zak)?
- Vocational Training: Wat wordt hieronder verstaan? On-the-job training zoals een certificaat of de eerder vermelde hogere studies? Ik heb een aantal korte cursussen gevolgd...
- Self Employment: Dit zie ik nergens vermeld in de Application form, ik heb anderhalf jaar gewerkt in een familiezaak, dus is het een half-en-half situatie. Hoe ga ik het beste hiermee om in de applicatie?
- De "Description of Work" zal mij geen probleem opleveren, enkel ergernis Voor meer pagina's en foto's kan je het gewoon uitprinten en eraan toevoegen? Het heeft geen specifieke hoofding nodig (pagina nummering uiteraard wel)?